Gå til innhold

Nabo som skryter av hvor fantastisk hennes barn var?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nabodame som hver gang jeg møter henne, forteller meg hvordan hun hadde det som nybakt mor/ småbarnsmor. Får helt fnatt og føler meg en smule mislykka. 

-Hun messer om at hun og mannen ikke brukte ordet NEI en eneste gang til datteren, før hun var laaangt oppi tenåra. Kan ikke forstå at det ordet ikke glapp ut ubevisst av og til. 

-Hun har aldri lest så mange bøker som i barseltiden

-Lærte seg nye hobbyer og begynte på språkkurs

-Datteren gikk når hun var 8-9 mnd

-Datteren kunne føre vanlige samtaler og hadde vokabular som en 5 åring når hun var 3 år. 

-Datteren sluttet med bleie og gikk rett på do, når hun var under 2 år..bla bla bla 

Hva skal en si til sånne damer? Er det bare bullshit eller er det noen som har sånne "vellykkede" barn? 

Anonymkode: 2482a...3be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det SKJER jo, sånn en gang i en blå måne, at en unge er hyperbegavet og snill og sover som en drøm alt på en gang - men at dette barnet skulle havne hos din nabo er vel lite sannsynlig:^)

Hadde nesten bare jattet med og sagt "ja, min også, er ikke det flaks? haha, at vi begge har fått slike 1 på 1 million-barn! skulle tro vi bare finner på eller har selektiv hukommelse!"
hadde kanskje spesielt dratt den om jeg ikke hadde barn ennå i det hele tatt, men så går det en faen i meg når folk juger for ingen grunn:)

Hun synes vel godt om ungen sin og det er lov, men fjasete å finne på sånt da:)

Anonymkode: fbb1f...2c8

Skrevet

Det aller meste her er rent bullshit.  Hukommelsen vår er sånn laget at når det er gått noen år så "glemmer" man alt det slitsomme og vanskelige, og husker de hyggelige tingene. Så husker man ikke nøyaktig når ting skjedde, og da er det lett å trekke fra noen mnd/år. Hun har nok bare et voldsomt behov for å fortelle hvor "flink" hun var som mor.  Ikke bry deg om hva hun sier.  Jatt med og vær glad for at ikke du er sånn.  Ungene dine vil lære seg å gå, slutte med bleier, snakke med deg osv når de er klar for det.

• Liker 2
Skrevet

Så slutt å snakke med naboen da om dette plager deg? Si hei og gå videre? 

Anonymkode: 7edd4...016

Skrevet

Kjenner en som er sånn. Hun husker mye feil for å si det sånn. Ønsketenkning. 😉 Jeg bare nikker og smiler og prøver å prate om noe annet/gå vekk fra henne.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så slutt å snakke med naboen da om dette plager deg? Si hei og gå videre? 

Anonymkode: 7edd4...016

Hun bor i nabohuset og jeg vagger rundt utenfor bygården/sitter utenfor på benken, med krykker og dårlig bekken og venter på å poppe.

Hun kommer bort til meg hver gang vi tilfeldig møtes utenfor, eller på kaffebaren oppi gaten som kjæresten min driver.

Hun er fast inventar der, og det er jeg også så det er litt vanskelig å unngå henne. Hun sitter mye der og jobber med et eller annet på pc-en sin. 

Jeg er vel bare litt sensitiv nå når jeg er i dårlig form, og går å venter på å bli mamma for første gang. 

Ts

Anonymkode: 2482a...3be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...