AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #1 Skrevet 20. september 2020 Arbeidsmiljøet der jeg jobber nå har blitt dårligere og dårligere. Vi fikk en ny kollega tidligere i år og hun skal slutte før det er gått et år engang. Grunnen til det er at hun er blitt mobbet/utfryst fra jobb. Det er en liten klikk som tror de har så mye mer å si enn andre og derfor fryser de ut og er ufine mot de som de mener at ikke passer inn. Mye baksnakking også. Nå har jeg også begynt å merke det. Litt latterliggjøring og de kan gjerne stå og le av meg. Jeg synes det er vanskelig og aner ikke hvordan jeg skal håndtere det. Vet ikke om det hjelper å si noe eller om det bare blir verre. Disse tingene er allerede tatt opp med ledelsen og noen tiltak er satt i gang, men det tar tid. I tillegg er jeg usikker på om de tiltakene vil fungere siden problemet ligger hos enkeltpersoner. Anonymkode: 8cda8...1b3 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2 Skrevet 20. september 2020 Strø litt ricin i kaffen dems, Problem løst Anonymkode: eff9d...909 7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #3 Skrevet 20. september 2020 Søk deg vekk, livet er for kort til å jobbe med giftige mennsker, til da: gå gray rock, observer, noter men ikke reager. Anonymkode: 7fe61...748 7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #4 Skrevet 20. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Søk deg vekk, livet er for kort til å jobbe med giftige mennsker, til da: gå gray rock, observer, noter men ikke reager. Anonymkode: 7fe61...748 Dette. Anonymkode: e85b0...196 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #5 Skrevet 20. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: I tillegg er jeg usikker på om de tiltakene vil fungere siden problemet ligger hos enkeltpersoner. Hvis det er enkeltpersoner så kan du faktisk slå deg sammen med ALLE de som ikke er med på det og ta en konfrontasjon, helst når de holder på. Si at dere ikke aksepterer sånn dritt. Stå opp for hverandre. Anonymkode: b2b36...225 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #6 Skrevet 20. september 2020 Sånn er arbeidslivet i dag dessverre, det er den sterkestes rett. Enten så må du konfrontere, eller så må du søke deg videre hvis du ikke vil ta kampen. Anonymkode: fa450...760 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #7 Skrevet 20. september 2020 Det er bare å komme seg vekk. Det vil ikke bli bedre. Jeg har nylig gjort det samme, - makan til giftig miljø har jeg ikke vert borti før. Nå var det heller ikke jeg som ble mobbet, - men jeg gidder ikke være del av et slikt uproduktivt og bedritent kjerringmiljø. Forøvrig; gir du beskjed direkte, blir det mer baksnakking. Anonymkode: 6ec08...10d 6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #8 Skrevet 20. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsmiljøet der jeg jobber nå har blitt dårligere og dårligere. Vi fikk en ny kollega tidligere i år og hun skal slutte før det er gått et år engang. Grunnen til det er at hun er blitt mobbet/utfryst fra jobb. Det er en liten klikk som tror de har så mye mer å si enn andre og derfor fryser de ut og er ufine mot de som de mener at ikke passer inn. Mye baksnakking også. Nå har jeg også begynt å merke det. Litt latterliggjøring og de kan gjerne stå og le av meg. Jeg synes det er vanskelig og aner ikke hvordan jeg skal håndtere det. Vet ikke om det hjelper å si noe eller om det bare blir verre. Disse tingene er allerede tatt opp med ledelsen og noen tiltak er satt i gang, men det tar tid. I tillegg er jeg usikker på om de tiltakene vil fungere siden problemet ligger hos enkeltpersoner. Anonymkode: 8cda8...1b3 Hvor jobber du? Anonymkode: 60f4e...657
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #9 Skrevet 20. september 2020 Kjøp Haribo SUKKERFRIE gelebjørner, sett i en skål på pauserommet, advar dine gode kolleger. Sit back and watch the shitshow.... 😂 https://www.amazon.com/gp/aw/reviews/B000EVOSE4/ref=cm_cr_dp_mb_top?ie=UTF8 Anonymkode: c3c63...ea8 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #10 Skrevet 20. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er enkeltpersoner så kan du faktisk slå deg sammen med ALLE de som ikke er med på det og ta en konfrontasjon, helst når de holder på. Si at dere ikke aksepterer sånn dritt. Stå opp for hverandre. Anonymkode: b2b36...225 Vi er veldig få så dessverre får denne personen med seg flere og de som ikke er med på det tror jeg ikke tør. Det blir nok til at jeg blir stående alene og at det da blir verre. Nå er det bare småting, men miljøet er dårlig og en person er blitt utstøtt. Jeg holder på å søke ny jobb, men det er vanskelig å få seg ny jobb. Anonymkode: 8cda8...1b3 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #11 Skrevet 22. september 2020 On 9/20/2020 at 12:15 PM, AnonymBruker said: Vi er veldig få så dessverre får denne personen med seg flere og de som ikke er med på det tror jeg ikke tør. Det blir nok til at jeg blir stående alene og at det da blir verre. Nå er det bare småting, men miljøet er dårlig og en person er blitt utstøtt. Jeg holder på å søke ny jobb, men det er vanskelig å få seg ny jobb. Anonymkode: 8cda8...1b3 Jeg forstår deg veldig godt. Jeg ville også søkt meg vekk... nabokommunen f.eks Anonymkode: a75e4...728
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #12 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 20.9.2020 den 9.49): Sånn er arbeidslivet i dag dessverre, det er den sterkestes rett. Enten så må du konfrontere, eller så må du søke deg videre hvis du ikke vil ta kampen. Anonymkode: fa450...760 Videre...hvor? Hvis det er sånn overalt Anonymkode: b94ef...0e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå