Gå til innhold

Er det noen mennesker du ikke takler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For min egen del takler jeg de fleste mennesker, men det er klart at jeg det er noen jeg ofte har mindre sansen for. Hvis jeg skal trekke frem noen typer i farten, må det bli bedrevitere, verdensmestere og såkalt "ærlige" mennesker. 

Hva slags typer har du ofte problemer med å takle?

Anonymkode: 705e2...bda

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs hva man legger i å takle, men jeg sliter veldig med en på jobben som er med i et prosjekt jeg leder, som konstant skal stille tvil ved enhver avgjørelse og som grundig må forklares hvorfor alle valg blir tatt slik de blir.

Det er muligens hva man ville kalt en kverrulerende, territoriell person som ikke lett håndterer at noen med kortere fartstid i bedriften kommer inn som leder.

Ellers liker jeg å tenke at jeg håndterer de fleste personligheter relativt greit, og tilpasser meg de fleste situasjoner. Det jeg kanskje sliter mest med ellers er personer som ikke eier folkeskikk eller høflighet. De som "går rundt grøten" i det uendelige fordi de ikke tør å komme til poenget og si hva de mener er også et stykke ned på listen over folk jeg liker å måtte forholde meg til..

Anonymkode: 8d4a2...bcf

• Liker 6
Skrevet

De fleste.

Anonymkode: 04ef7...7b8

• Liker 14
Skrevet

Naboen.

Anonymkode: 30801...978

• Liker 12
Skrevet

Kona.

Anonymkode: 3f864...4d6

• Liker 5
Skrevet

Er allergisk mot folk som er høye på seg selv, og som har 0 selvinnsikt 

• Liker 7
Skrevet

Folk som skifter personlighet hele tiden og bare baksnakker folk 24/7. Hva slags trist liv lever de her menneskene egentlig? Tragisk 

Anonymkode: 48174...e29

• Liker 13
Skrevet

Regelryttere er det verste, høyt på listen er også coronahysterikere (eller hysterikere generelt). Liker heller ikke folk som hele tiden skal gå rundt grøten, jeg foretrekker at man sier ting rett ut. Liker heller ikke falske mennesker (tenker da på folk som later som at de er venn eller liker en person, men så fort denne "vennen" snur ryggen til så begynner baksnakking). 

Anonymkode: 594c3...83c

• Liker 9
Skrevet

Naboen her også. Føler det alltid finnes en (eller flere) eller annen nabo jeg helst unngår...🤔

Gamle klassekamerater...

Jeg takler ikke smalltalk. 

Generelt folk jeg ikke kjenner,men må forholde meg til i visse situasjoner. 

Føler det blir lettere og lettere med årene da. Er blitt 38 nå. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker mac'en min.

Skrevet

Jeg takler ikke meg selv, en bedreviter med en selvdestruktiv holdning som stadig skal hakke ned på absolutt alt jeg foretar meg, om det er tanker, lyster, handlinger og valg.

• Liker 5
Skrevet

Jeg liker ikke noen mennesker 🤷🏻‍♀️ Eller jo, kun mannen og barna. Liker ikke familie en gang. 

Anonymkode: 09288...91f

• Liker 4
Skrevet

Mennesker uten selvinnsikt og som dermed ikke evner å innrømme feil. Fikser ikke sånne folk.

• Liker 7
Skrevet

Omtrent alle.

Folk som snakker for høyt, folk som bare snakker om seg selv, folk som er bastante uten å prøve å forstå at en sak har flere sider, folk som er for stille, folk som prater om seg selv i mange timer uten avbrekk, folk som ikke tar hensyn til andre og som kan ha med musikk på stranden, folk som lukter dritt, folk som ikke respekterer min private sone, folk som bråker, folk som mener jeg burde gjøre sånn-og-sånn når jeg ikke har spurt dem om deres mening, folk som ikke evner å se andre, folk som er uærlige, folk som tar hevn, folk som stemmer MGP, folk som ikke oppdaterer seg, folk som ikke gjør en innsats, folk som...

Liker generelt ikke folk, men er for sosial.

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg takler ikke meg selv, en bedreviter med en selvdestruktiv holdning som stadig skal hakke ned på absolutt alt jeg foretar meg, om det er tanker, lyster, handlinger og valg.

Da bør du slutte å dømme deg selv. Finn kjærlighet. Tilgivelse og forståelse. Forstå hvorfor du tenker negativt om deg selv også. Fokuser på hvor tanken kom fra og hvem kanskje, er det en annen dømmende person med egne problemer igjen?

Anonymkode: 333b3...a7a

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, loveli skrev:

Omtrent alle.

Folk som snakker for høyt, folk som bare snakker om seg selv, folk som er bastante uten å prøve å forstå at en sak har flere sider, folk som er for stille, folk som prater om seg selv i mange timer uten avbrekk, folk som ikke tar hensyn til andre og som kan ha med musikk på stranden, folk som lukter dritt, folk som ikke respekterer min private sone, folk som bråker, folk som mener jeg burde gjøre sånn-og-sånn når jeg ikke har spurt dem om deres mening, folk som ikke evner å se andre, folk som er uærlige, folk som tar hevn, folk som stemmer MGP, folk som ikke oppdaterer seg, folk som ikke gjør en innsats, folk som...

Liker generelt ikke folk, men er for sosial.

Kunne ikke vært mer enig. Bortsett fra stemme MGP jeg bryr meg ikke om dem. 

Anonymkode: 79f94...7b5

Skrevet

Jeg misliker folk som alltid skal drite i samfunnets regler og normer. Folk som konsekvent skal leve som de selv vil og driter i om ting er lov eller ikke. Jeg anser slike mennesker som folk uten moral. Jeg er nok tildels en regelrytter men, det er rett og slett fordi at verden hadde ikke sett ut hvis alle skulle gjøre som de selv ønsket og laget sine egne regler for alt.

Anonymkode: 01ce1...861

• Liker 21
Skrevet

Jeg takler dårlig falske mennesker, den typen som ikke viser sitt sanne jeg før de blir gjennomskuet. Utro folk er langt nede på lista over dem jeg vil omgås, likedan folk som har en liberal holdning til narkotika eller annen kriminell virksomhet. Takler heller ikke mennesker som har en bruk og kast-holdning til dyr, eller som mangler evne til empati og omsorg.

Anonymkode: 6fe9c...15c

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det spørs hva man legger i å takle, men jeg sliter veldig med en på jobben som er med i et prosjekt jeg leder, som konstant skal stille tvil ved enhver avgjørelse og som grundig må forklares hvorfor alle valg blir tatt slik de blir.

Det er muligens hva man ville kalt en kverrulerende, territoriell person som ikke lett håndterer at noen med kortere fartstid i bedriften kommer inn som leder.

Ellers liker jeg å tenke at jeg håndterer de fleste personligheter relativt greit, og tilpasser meg de fleste situasjoner. Det jeg kanskje sliter mest med ellers er personer som ikke eier folkeskikk eller høflighet. De som "går rundt grøten" i det uendelige fordi de ikke tør å komme til poenget og si hva de mener er også et stykke ned på listen over folk jeg liker å måtte forholde meg til..

Ledere forklarer hvorfor ting skal gjøres. Ellers er du en sjef. Vi har normalt en lederkultur i Norge, ikke sjefskultur. 

jeg vil som oftest vite hvorfor ting skal gjøres. Hva er hensikten? Jeg har ikke noe mot mine ledere jeg har hatt og de har heller ikke hvert imot å svare på disse hvorfor- spørsmålene. Det går på at jeg skjønner jobben bedre hvis jeg vet hvorfor den skal gjøres og hva som er målet. 

Anonymkode: 42093...517

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...