Gå til innhold

Takler ikke en i vennegjengen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en jentegjeng som henger mye sammen. Hun ene takler jeg rett og slett ikke. Vi har vært gode venner, men hun lyver, baksnakker, er selvopptatt og er rett og slett en dårlig venninne. De andre jentene har bitt seg merke i det samme, men det ser ut til at de klarer å svelge det og "fake" vennskapet videre.

Jeg klarer ikke dette mer. Hun skuffer gang på gang etter jeg prøver å gi hun flere sjanser. 

Ofte ved sånne spørsmål ser jeg at det rådes til å prate med vedkommende. Jeg har prøvd på en forsiktig måte, men uten hell. Når man kan gjøre så mye urett mot venninner tenker jeg personen er bevisst på hva hun gjør, men velger å ikke gjøre noe med det.

Råd????😭 Er så sliten av dette og det ødelegger humøret mitt så til de grader.... 

Jente 24

Anonymkode: 454e4...dd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg har noen gode råd å komme med, men har litt samme erfaring som deg med en av mine venninner. Og jeg merker det er vanskelig. Jeg har ellers bare genuine, gode venninner på alle måter, men denne ene personen kan man ikke stole på. Hun baksnakker sine andre nære venninner, og også mannen sin, derfor er jeg rimelig sikker på at hun baksnakker meg også. Eller baksnakke er kanskje ikke det rette ordet, men hun «avslører» vennene sine, forteller om videre venners personlige problemer og private temaer. Hun er i tillegg veldig selvopptatt, prater mye og lytter lite. Hvis hun lytter et lite øyeblikk, så får man uansett ikke respons på det man sier, og da føles det jo ikke helt bra. Hun er også ufølsom, og gnien, og har generelt skuffet mange ganger. Samtidig kan hun være veldig raus med fine ord, på bursdagskort/ julekort/ facebookhilsener osv. Jeg får litt blandede signaler, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Enten må jeg ta det opp, men det tror jeg ikke fører noe bra med seg. Eller så må jeg bare godta det og bare la skuffelser prelle av, og bare ta henne som hun er. Eller jeg kan velge å gradvis bruke mindre tid sammen med henne. Det er ikke godt å si hva som er best. Jeg ser på meg selv som er genuin og lojal venn i alle andre vennskap, så bare det at jeg har disse tankene om akkurat henne, er litt leit.. Slenger meg derfor på tråden for å se hva andre skriver her🙂

Anonymkode: 7c7ae...1d6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi er en jentegjeng som henger mye sammen. Hun ene takler jeg rett og slett ikke. Vi har vært gode venner, men hun lyver, baksnakker, er selvopptatt og er rett og slett en dårlig venninne. De andre jentene har bitt seg merke i det samme, men det ser ut til at de klarer å svelge det og "fake" vennskapet videre.

Jeg klarer ikke dette mer. Hun skuffer gang på gang etter jeg prøver å gi hun flere sjanser. 

Ofte ved sånne spørsmål ser jeg at det rådes til å prate med vedkommende. Jeg har prøvd på en forsiktig måte, men uten hell. Når man kan gjøre så mye urett mot venninner tenker jeg personen er bevisst på hva hun gjør, men velger å ikke gjøre noe med det.

Råd????😭 Er så sliten av dette og det ødelegger humøret mitt så til de grader.... 

Jente 24

Anonymkode: 454e4...dd0

Jeg hadde ei veninne som også ikke oppførte seg helt bra. Hun baksnakka mye og jeg følte ikke jeg kunne stole på henne. Samtidig var hun ei god venninne som hadde vært i gjengen i mange år, jeg ville ikke fryse henne ut heller. 

Full konfrontasjon var det så måtte til. En gang når hun satt og baksnakket ei, "tok" jeg henne og sa rett ut at jeg var lei av å høre på drittslenginga. Det ble litt krangling, hun kalte meg dramaqueen og mente jeg overdrev. Men jeg stod på mitt. Nå har hun slutta å baksnakke. (Ihvertfall til meg.)

Anonymkode: e5c35...e22

• Liker 1
Skrevet

Jeg lar relasjoner til slike mennesker dø litt sakte ut. Skaper stadig større avstand på en udramatisk måte. Så en dag er de plutselig på nok avstand til at relasjonen er levelig. Tror de fleste kan takle de mest usjarmerende trekk så lenge man ikke får dem for tett på seg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...