Gå til innhold

Tre jenter og litt intriger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kun ett barn, ei jente på 9 år. Hun har nå i lengre tid hatt ei bestevenninne, men i den senere tid har ei jente til hengt seg på min datters bestevenninne, og de to har nå ikke-inkludert min datter på ting.

Hun er selvfølgelig veldig lei seg. Og det skjønner jeg veldig godt og møter henne på det. Normalt er jeg løsningsorientert, men jeg merker at i slike problemstillinger som dette blir jeg litt tafatt og "lamma". Jeg har ikke flere barn så har liten trening i megling mellom barn etc. Jeg vet også at barn bør oppleve litt slikt for sånn er faktisk verden der ute.

Men jeg føler jeg kommer så til kort, og jeg føler at jeg ikke vet helt hva jeg skal si eller gjøre. Får så vondt av datteren min som har da bare vært alene med meg velvitende at de andre skulle noe gøy i helgen. Hun har ikke hatt så lyst å prate om det, jeg merket på hele henne at noe ikke var greit, jeg tok henne med på biltur og etterhvert kunne hun si litt om dette.

Det jeg egentlig vil med å fortelle dette er for å spørre om dere har noen gode råd for fine og lure ting jeg kan si eller gjøre i slike situasjoner, evt noe litteratur som tar for seg slike ting. Regner nok med det blir flere tilsvarende runder i tiden fremover. 

Anonymkode: f7063...a0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppmuntre og legge til rette for at hun kan leke med andre barn og snakke om at det er naturlig og bra at man er sammen med forskjellige. 

Anonymkode: d0fc0...290

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...