AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #1 Skrevet 19. september 2020 Hva gjør du for å ta vare på deg selv? Selv har jeg tørr hud på hele kroppen, kviser/nupper på store deler av kroppen, Små svarte hår på uheldige steder, tørr, rød, fet og kvisete ansiktshud og småkrøllete, krusete, veldig frizzy hår. Slitsomt! Klarer holde deler av det i sjakk når jeg bruker enormt med tid på utseende, men orker ikke alltid dette. Anonymkode: fde11...6a2 1
Roci Skrevet 20. september 2020 #2 Skrevet 20. september 2020 Har du forsøkt å få hjelp av hudlege til hudproblemene dine? Kan hende at riktig behandling/produkter vil gjøre at du ikke behøver å bruke så mye tid på hudpleie. En dyktig frisør kan kanskje også hjelpe deg med en frisyre og produkter som gjør håret litt enklere å hanskes med.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #3 Skrevet 20. september 2020 Ja. Har tynt, fint hår med uregjerlige bølger som jeg ofte må rette. Må vaske håret annenhver dag, bruker tørrsjampo den andre dagen fordi det blir så fort fett. Nei, jeg ønsker ikke råd eller tips til hvordan få mindre fett hår. Jeg har hatt fett hår og vært bevisst på det i 15 år, og jeg har prøvd alt som er mulig å prøve. Det eneste som fungerer er å vaske håret når det er fett. Jeg har også fet hud, og bruker en del tid på hudpleie, men jeg liker det. Det ser kanskje ikke ut som jeg bruker mye tid på huden min, men det gjør jeg, hadde jeg ikke brukt tid på den så hadde jeg hatt mye kviser og grovere hud. Huden på kroppen bryr jeg meg ikke så mye om, jeg dusjer og det er det. Siden jeg har fet hud er huden på kroppen min ganske mettet på fuktighet, så jeg trenger ikke bruke kremer osv. Nå er heldigvis ikke huden på kroppen så fet som den i ansiktet. Så jeg bruker en del tid selv om det kanskje ikke ser ut som jeg gjør det. Sminker meg når jeg skal noe annet enn jobb og å sitte hjemme. Anonymkode: 9e365...95b
Scherbatsky Skrevet 20. september 2020 #4 Skrevet 20. september 2020 Jeg har så og si kontroll på fjeset (men av og til så skjer jo ting - man blir stresset eller går gjennom noe eller det bare... sklir ut), but kroppen jobber jeg meg nå. Jeg skal prøve å veksle mellom Cerave SA Cream (finnes på lyko) evt Ameliorate fra Cult Beauty, Cerave Lotion (Lyko) og 100% Squalane olje fra Biossance (Cult Beauty). Jeg prøvde å bruke litt squalane som jeg kjøpte til ansiktet på kroppen, og det bare... wow. Har ALDRI hatt myk hud på armene før, men den satt ja. Så jeg skal eksfoliere lett, bli flinkere til å smøre inn og ta vare på kroppen min også, og se om jeg klarer å fikse det og. Skal også prøve squalane i håret og på føttene, for den kan visstnok brukes over alt og det skal lite til. Kan til og med bare blande det inn i en vanlig krem sier folk som bruker den fast. Fjeset tok meg litt tid. Omgivelsene spiller også inn (hvor du bor, årstid, HVA du bor i), og nå har jeg bodd i ekstremt tørt hus (nybygg) en stund, og begynne å få kontroll på hva som trengs nå. Nok fukt, ingenting som stripper huden, og ikke for mye rart om gangen. Jeg har funnet mine favoritter som jeg holder meg til, og funnet nye ting som også hjelper. Hudpleie er noe jeg liker, så det er en av de tingene jeg bruker penger på. Jeg gjør ikke så mye annet gæli, liksom. Jeg håper du finner ut av det, det er frustrerende å slite med dette.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #5 Skrevet 20. september 2020 Jeg bruker endel produkter som retinol. c-vitamin, syrer, niacamid osv. Men ingenting forhindrer at huden min glinser som en sol 3 timer etter jeg har sminket meg. Gitt opp. Alltid pudder i veska. En av fordelene er at jeg har svært få rynker ift. alder så jeg er jo glad for det også. Anonymkode: 79cdc...741
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå