Gå til innhold

God hårbørste til langt og tykt hår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har langt og tykt hår som fort blir flokete. Har nok en grov hårtype. Jeg er på utkikk etter en god hårbørste, er det noen som har tips?

Har lest et sted at man ikke bør børste håret når det er vått men heller bruke en grov kam, men da får jeg ikke ut flokene. Selv om jeg bruker detangeling produkter i håret. Jeg har prøvd tangleteezer, den fungerer for så vidt greit men må ta så små seksjoner av håret om gangen så det tar veldig lang tid. Har lest anmeldelser på at wetbrush kommer bra ut, de er jo heller ikke dyre. Har noen erfaring med det merket, eller andre børster som er verdt å teste ut? 

Anonymkode: 82434...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tangleteezeren er den eneste som fungerer på mitt lange, tykke og krøllete hår! Ja, det tar tid å gre det, men børsten er den eneste som takler håret mitt, så da bruker jeg heller noen minutter ekstra på det😅

Anonymkode: c6622...459

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg børster håret før jeg vasker det, og så børster jeg det med balsam i. 

Bruker også Biosilk når det er håndkle tørt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mer og mer flokete hår nå som jeg er gravid, men børster fremdeles aldri håret når det er vått. Rett og slett fordi jeg vet at håret da er på sitt svakeste og blir mer slitt av det, som igjen fører til mer floker. Sprayer håret med sånn detangler fra anglemark som jeg egentlig har kjøpt til ungen, og har i et hårlotion mot slitt hår, også venter jeg til det er tørt før jeg grer det, evt grer det lett med fingrene mens det er semivått. Bruker også bare naturbørste. 

Det er nok for mitt hår. Men godt mulig du må ha en børste som tar litt mer enn en naturbørste. Kan du ikke stikke innom en frisør og se om de har noe å anbefale? 

Anonymkode: c3cd7...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke glad i tangleteezer, da den bare greier mitt hår overfladisk. Pleier å greie håret helt gjennom før jeg dusjer og så igjen etter jeg har tatt leave-in conditioner in. Dette er den beste børster jeg noengang har hatt, har langt, veldig tykt hår med mye fall. https://m.newchic.com/brushes-and-combs-4154/p-1715754.html?gmcCountry=NO&currency=NOK&createTmp=1&ID=6246507&utm_source=googleshopping&utm_medium=shopping&utm_campaign=pla-ssc-eum-no-all&utm_content=warren&gclid=EAIaIQobChMI7dD_nPb26wIVXBV7Ch14BQDtEAQYAiABEgJioPD_BwE

Anonymkode: 29edb...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har langt og tykt hår og bruker naturbørste. De fås hos frisørsalonger. Jeg børster alltid håret før vask, deretter tar jeg det tørke før jeg børster det igjen. 

Anonymkode: f51c4...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...