Gå til innhold

Gi konfirmasjonsgave til naboen? Isåfall- hvilken sum med penger er passende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom på at naboens datter blir konfirmert i morgen. Bør jeg gi gave? Er 500kr passende sum? Eller for mye? Vet ikke hva som er vanlig.

Anonymkode: 527db...ac4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor? Du er da ikke i familie med henne.. Er du invitert til noe i det hele tatt? 

Anonymkode: 21eb5...d06

• Liker 1
Skrevet

Vi har gitt 1000 til nieser og nevøer og de vi er fadder på, så synes 500 kr var i overkant Mye. 200 kr kanskje?

Anonymkode: 9b168...93b

• Liker 1
Skrevet

200 gir vi

Anonymkode: 9a07d...054

Skrevet

Her i området er det vanlig å gi 300kr til naboer og barn av venner om vi ikke er invitert i konfirmasjonen.

Skrevet

fikk 200 av naboen i 2005

Anonymkode: 71e8f...bcb

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

fikk 200 av naboen i 2005

Anonymkode: 71e8f...bcb

Hehe  greit med indeksregulering

Skrevet

Veldig hyggelig tenkt. 200,- er nok syns jeg 

Anonymkode: 45040...932

Skrevet (endret)

Det kommer helt an på om du kjenner de, snakker med de ofte og er på besøk hos de og vice versa. 

Gi fra 250-300👌

Endret av Tough cookie
Skrevet

Jeg ville gitt 300,-

Anonymkode: 7a7c6...803

Skrevet

Det der synes jeg høres kjempehyggelig ut av deg. Personlig mener jeg at det ikke spiller så stor rolle hva du gir, men at du viser at du har tenkt på henne og tar deg bryet med å skrive et kort. (Det er ikke sikkert at en tenåring ser sånn på det, men det er en annen sak.) Hadde det vært min datter så hadde du hatt en høye stjerne som nabo framover.

Skrevet
5 minutter siden, Tough cookie skrev:

Det kommer helt an på om du kjenner de, snakker med de ofte og er på besøk hos de og vice versa. 

Gi fra 250-300👌

Snakker med moren av og til, aldri på besøk. Jeg går for 300kr TS

• Liker 3
Skrevet

100-200kr er mer enn nok til en nabo!

Anonymkode: 842d6...f0e

• Liker 1
Skrevet

Vår sønn fikk 500 hos naboen for 2 år siden. Hyggelig, men føltes for mye. Vi har lite kontakt. Nå må vi gi dem 500 når datteren deres konfirmeres neste år....

Anonymkode: 98c0f...434

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vår sønn fikk 500 hos naboen for 2 år siden. Hyggelig, men føltes for mye. Vi har lite kontakt. Nå må vi gi dem 500 når datteren deres konfirmeres neste år....

Anonymkode: 98c0f...434

Hahah

Jeg ga 1000 til naboen, for da «måtte» de gi 1000 tilbake. Det er rett og slett fordi jeg følte at de gir for lite til datteren sin, på den måten ble de tvunget til å gi henne en tusen lapp da

Anonymkode: dfd80...220

• Liker 1
Skrevet

Da jeg ble konfirmert i 2001, fikk jeg 50 kr av noen av naboene. Veldig hyggelig😊 500 er jo helt hinsides. Men må si jeg ikke følger med på utviklingen, orker ikke. 

Anonymkode: f4a01...c7f

Skrevet

Jeg gir til nabo, ja. 200 kroner og skrive et hyggelig kort. 

Anonymkode: d72f1...94c

Skrevet

200-300 pleier vi å gi. 

Anonymkode: 2c0c1...4df

• Liker 1
Skrevet
På 19.9.2020 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Du er da ikke i familie med henne.. Er du invitert til noe i det hele tatt? 

Anonymkode: 21eb5...d06

Omg.. har ikke sosiale antenner og omgangskrets du skjønner jeg 

Anonymkode: 4777e...d42

Skrevet

Kommer helt an på relasjonen. Dersom nabojenta Er venninne av egne barn og jevnlig har vært innom hos dere opp gjennom årene, synes jeg 500,- er Ok. Dersom det bare er en jente dere har sagt hei til og slått av en prat med nå og da, er 200,- nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...