Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det er ei der som oppfører seg merkelig..

Fikk beskjed av sjefen at jeg måtte hilse på og bli kjent med alle, noe jeg har gjort. Men hun ene ble mistroisk da jeg stilte spørsmål som ala: «Har du jobbet her lenge?»

Da svarte vedkommende med skarpt blikk og utfordrende stemme: «Er det en spesiell grunn til at du spør om dette?» 
 Hun gjentok spørsmåle et par ganger til, til jeg noe måpende svarte at «Jeg...jeg spør for å bli litt kjent med deg».

Senere har hun begynt å be meg om å gjøre ryddeoppgaver som egentlig er hennes oppgave. Jeg får en følelse av å bli kommandert litt rundt. Men oppgavene gjør jeg med et smil.

Utover dette jobber jeg hardt og effektivt. Passer på å gi kunder det lille ekstra, og strekker meg langt for at de skal bli fornøyde. Hun andre jobber langsomt, men forsøker å holde mitt tempo når vi jobber tett på hverandre.

Hun har også begynt å komme bort til meg for å vise til at sjefen favoriserer henne. Jeg innrømmer at det stikker litt, men jeg ønsker selvsagt å være glad på hennes vegne og heie henne fram. Det er viktig for meg at mine kolleger liker meg..

Men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke oppførselen hennes.. Ser hun ned på meg eller er jeg en trussel?

Anonymkode: 2e420...863

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som hun ser på deg som en trussel, går i forsvar fort og er kanskje litt usikker på seg selv. Å komme inn i et nytt arbeidsmiljø tar gjerne litt tid, jeg vil anbefale deg å bare fortsette å jobbe godt og være deg selv, men ikke la deg pirke på kjære deg. Lykke til 😊

Anonymkode: 6fd95...a37

Skrevet

Høres ut som hun ser på deg som en trussel. Men pass på å ikke la deg herse med, ber hun deg gjøre noe som er hennes oppgave så si at du er opptatt akkurat nå og gjør noe annet. Da må hun gjøre det selv 

Anonymkode: a36dc...b8e

Skrevet

Du får bare fortsette som du gjør, gjør en god jobb og vær grei. Hun ser deg som en trussel, men det er hennes problem og ikke ditt. Så lenge hun ikke «har noe på deg», er det ikke noe å frykte. 
Men, når du har havnet i et slikt dårlig arbeidsmiljø, blir du vel kanskje ikke lenge? Du får se det an.. Gresset er kanskje grønnere et annet sted?

Anonymkode: fd770...daa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...