Gjest megselv Skrevet 19. september 2002 #1 Del Skrevet 19. september 2002 Hei Jeg kjenner en som nettopp er begynt i første klasse. i klassen er det en elev som ikke klarer å være stille. I dag fikk jeg høre at han noen ganger må sitte i skammekrok! Kan man virkelig gjøre det med en 6-åring!!!??? meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 19. september 2002 #2 Del Skrevet 19. september 2002 En mild form for straff syns jeg. Datteren min på 4 1/2 har hatt den ordningen både hos dagmammaen hun var hos før og i barnehagen hun går i nå. Hvorfor ikke på en 6 åring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 20. september 2002 #3 Del Skrevet 20. september 2002 Jeg synes ikke det høres greit ut, for det er jo så nedlatende å bli satt i en skammekrok!! Det finnes så mange andre måter å "straffe" på idag, at skammekroken er helt unødvendig å bruke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 20. september 2002 #4 Del Skrevet 20. september 2002 Eh... :o Jeg klarer ikke helt å se for meg dette i praksis. Har aldri vært borti det selv. Men å bruke det i et klasserom? Nei, det føles ikke rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psst... Skrevet 20. september 2002 #5 Del Skrevet 20. september 2002 Jeg tror det er veldig vanlig i både barnehager og skoler at de som lager bråk må få tid og sted til å roe seg litt. Det som imidlertid byr meg imot, er at de kaller det skammekrok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 20. september 2002 #6 Del Skrevet 20. september 2002 Er enig med deg, Psst, men en skammekrok for meg er ett hjørne e.l. av klasserommet som et barn blir satt i til spott og spe for de andre barna og læreren fordi denne eleven har gjort noe som ikke er riktig. De må være en forferdelif fornedrende ting å oppleve, og hjelper sikkert ikke på oppførselen til dette barnet. Men at barnet må få anledning til å roe seg ned er helt noe annet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2002 #7 Del Skrevet 21. september 2002 Hmmm- dette har jeg ikke hørt at barnehagen der min unge går praktiserer..men kanskje de gjør det ?? Huff, dette må jeg få avklart. Synes ikke det høres bra ut, og håper inderlig de ikke praktiserer dette. Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå