Gå til innhold

Koble til ekstern disk til ipad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en iPad, og skulle gjerne ha kobla den eksterne harddisken min til den. Leste at man kunne kjøpe en overgang slik at man kunne koble enheter som feks en ekstern harddisk til iPad via USB. Kjøpe en slik. Men når jeg kobler til så konmer det opp en melding om at enheten krever mer «power» (tror jeg det var). IPaden er fullt oppladet så det er ikke strømmen det står på. Hva er det den krever? Mer GB kapasitet eller annet? Er det isåfall noen måte å få dette til å funke på?

Anonymkode: 99db9...670

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på om det er harddisken som ikke får nok strøm. 

Er det noen strømforsyning til harddisken eller er det bare usb kabelen som gir strøm? 

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, stan skrev:

Jeg lurer på om det er harddisken som ikke får nok strøm. 

Er det noen strømforsyning til harddisken eller er det bare usb kabelen som gir strøm? 

Det er en sånn selvdrevet disk som får strøm via USB. Men har jo brukt den i PC med lav batterikapasitet før, så virker som det er noe annet enn strøm den mener..men?

Skrevet

Hvis det er en gammeldags snurredisk så er det iPad'n som ikke kan levere nok strøm til å drive den, du må bruke en ekstern disk med egen strømforsyning eller bytte til USB stikke eller ekstern SSD. 

Anonymkode: baafd...591

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er en gammeldags snurredisk så er det iPad'n som ikke kan levere nok strøm til å drive den, du må bruke en ekstern disk med egen strømforsyning eller bytte til USB stikke eller ekstern SSD. 

Vet ikke hva en snurredisk er? Den er ikke gammeldags, det er en sånn liten harddisk (verbatim ellernoe), som man kobler til PC med USB, og ikke noe ekstern strøm. Men det er jo mulig den trenger mer strøm for p drives enn iPaden kan gi, men da er det jo rart at den funker i en PC med feks 10% igjen på batteriet? Derfor lurer jeg på om det er noe annet med kapasiteten den mener ikke er bra nok? 
hva er SSB?

Skrevet

Snurredisk er en harddisk (HDD) med mekanisk drev, det er altså en elektrisk motor som driver en spinnende plate og dette krever mer strøm (ampere) enn det iPad'n kan levere. En laptop kan fint drive en snurredisk selv om batteriet har lite strøm siden USB på en laptop er laget for å takle dette, USB på iPad er ikke laget for å drive mekaniske harddisker.

SSD (Solid State Drive) er ikke mekanisk og krever derfor mindre strøm, en USB stikke krever også veldig lite strøm. Det har altså ingenting med kapasiteten å gjøre.

Du kan bruke en USB hub med egen strømforsyning som denne.

https://www.komplett.no/product/775456/pc-nettbrett/pc-tilbehoer/usb-hub/st-lab-usb-20-hub#

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke altså, men vil det ikke også være et problem at harddisken er formatert til PC når du skal bruke den på et Apple-produkt? Bare tenker på hvordan man må formatere den når man skal bytte på å bruke harddisk fra PC til Mac. Tenker at det vil være noe liknende for iPad. 

Skrevet
7 minutter siden, mercury_ skrev:

Jeg vet ikke altså, men vil det ikke også være et problem at harddisken er formatert til PC når du skal bruke den på et Apple-produkt? Bare tenker på hvordan man må formatere den når man skal bytte på å bruke harddisk fra PC til Mac. Tenker at det vil være noe liknende for iPad. 

De aller fleste eksterndisker er formatert til FAT 32 eller ExFAT og det skal fungere med iOS.

• Liker 1
Skrevet

Takk for mange svar. Det står at programvare på iPaden er 13.4.1 det vil vel da si iOS 13 og sånn sett skulle ikke dèt være problemet?

ang det med den huben som linkes til. Hvordan kan man koble til den og iPad samtidig? Finnes det noe kabler med to USB er på da? Slik at en USB kan gå i huben og en inn i den adapteren som skal inn i iPaden?

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...