AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #1 Skrevet 19. september 2020 Vil de kunne leke fint sammen? Er det noen her som har barn med den aldersforskjellen? Hvordan er det? Ville dere hatt kortere eller lengre aldersforskjell om dere kunne valgt igjen? Anonymkode: 4318f...3fa
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #2 Skrevet 19. september 2020 Det er tre år mellom meg og min bror. Vi lekte mye sammen som barn, og har tett kontakt i dag som voksne. Anonymkode: 8417d...ab6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #3 Skrevet 19. september 2020 Våre er nå 6 og 9, og det varierer veldig. Da de var små var det okei at de ikke var veldig tette, siden eldste klarte litt mer selv, og vi ikke hadde to som skrek om natten, eldste sluttet med bleie kort til etter yngste kom osv. Nå når de er eldre kan de leke veldig fint noen ganger, men det er ofte eldste helst vil være med venner, og synes lillesøster er slitsom. Men ville nok hatt ca samme aldersforskjell igjen. Anonymkode: 713b0...0b3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #5 Skrevet 20. september 2020 Ville hatt to år imellom om jeg kunne velge. Anonymkode: 390b4...267
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #6 Skrevet 20. september 2020 Jeg har et 1-åring og 4-åring og de koser seg masse sammen, og krangler litt også Anonymkode: 23f30...7df
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #7 Skrevet 20. september 2020 Vi har 4,5 år mellom. Vet det ikke er det du spurte om.. Men det er egentlig for mye synes jeg. I alle fall når de er små. Ikke alltid man kan planlegge eller få ting annerledes da, så her ble det sånn. Selvsagt deilig at et barn er mer selvstendig, man er ferdig med våken netter, hatt god pause fra bleier etc. Men barna her leker utrolig lite sammen. Vi må ofte dele oss etc. Så på ferier, så er det vanskelig å finne på ting sammen. Skulle egentlig hatt en 14-15 mnd etter første. Deg hadde jo blitt veldig tett, og aner ikke hvordan det ville blitt. Men tror fsktisk jeg ville valgt det om jeg kunne. Vurderer et barn til, men om det blir for lang avstand så dropper vi det kanskje.. For tre barn spredt over veldig lang tid kan være vanskelig tror jeg. Ikke dirkete svar på ditt spørsmål, men et lite innspill. Og husk at selv om du planlegger tre år mellom, så kan det hende naturen vil det annerledes Anonymkode: 9b92c...fdc
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #8 Skrevet 20. september 2020 Alle aldersforskjeller går helt fint. Selv har jeg 14 mnd mellom mine og synes det har vært helt perfekt. Man vet aldri helt på forhånd hvordan det vil bli uansett, men jeg har vært heldig med barn som har lekt godt sammen og vært perlevenner opp gjennom hele oppveksten 😊 Jeg har venner med mye større aldersforskjell på barna, og de synes det er fint å ha det sånn. Anonymkode: 24f01...e9a 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #9 Skrevet 20. september 2020 Jeg ville valgt kortere. Anonymkode: 63b7c...c72
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #10 Skrevet 20. september 2020 Det er fordeler og ulemper uansett aldersforskjell. Vi har 2 år og 8 mnd mellom. Det blir tre skoleår. Kjenner og veldig mange med samme årskull. Da de var små var avstanden stor nok til at vi ikke fikk dobbelt opp med bleier, vogn og soving på dagtid mer enn noen få måneder. Det var fint. Senere er de likevel tette nok til at vi kan gjøre ting sammen som fenger begge. Nå går eldste på ungdomsskolen og yngste på mellomtrinnet, og de krangler jo mye, men ikke mer enn at det er til å holde ut. Anonymkode: 2afa0...a15
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #11 Skrevet 20. september 2020 Jeg har tre år mellom mine. Det har alltid vært veldig fint. Da første ble storesøster rett før hun fylte tre år ble hun veldig stolt og tok veldig godt vare på lillebror. Fikk være med å stelle, bade, mate når den tiden kom. Hun forstod mye, så det ble aldri noen sjalusi som kanskje kan oppstå når man er tettere? Jeg vet ikke. Her tror jeg også det går mye på personlighet, at storesøster var så omsorgsfull... vet ikke om det hadde blitt det samme om broren ble født først😅 Uansett, de vokste opp til å bli bestevenner. De lever hvert sitt liv (de er 16 og 19 nå) men er fortsatt verdens beste venner. De har alltid lekt, støttet hverandre og har hatt utrolig mye glede av hverandre 😊 Men igjen, går sikkert mye på personlighet uansett hvor stor eller liten forskjell. Men med tre år i mellom lekte de ofte med samme ting, så samme filmer, likte å gjøre samme ting... selv om tre år kan virke mye når det kommer til lek? Anonymkode: 663c9...5c9
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #12 Skrevet 20. september 2020 Har tre år mellom mine eldste. Prøvde egentlig på to års forskjell, men kroppen blir ikke gravid på kommando. Det har gått veldig fint! Ungene leker masse sammen, og det er lite sjalusi og de krangler lite. De har glede av like aktiviteter i helger og ferier osv. Jeg tror likevel mye av det er personlighet, og at man kan få det til å funke med alle aldersforskjeller. Det går an å overtenke ting og planlegge for mye. Anonymkode: 1270f...866
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå