Gå til innhold

Noe galt med doen? Raser nedover røret og bråker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en eldre leilighet med eldre røropplegg og et eldre toalett. For ikke så lenge siden ble kloakkrørene som leder ut av blokka spylt, og etter det har jeg opplevd noen rare lyder når jeg trekker ned. Det gjelder særlig hvis jeg har gjort stort. Når jeg trekker ned høres det ut som om alt raser nedover kloakkrøret i en voldsom fart, det bråker på en helt annet måte enn normalt. Alt forsvinner og det fungerer som det skal, det er bare det at det bråker ganske voldsomt. Kan det være noe luft som kommer opp av rørene eller noe sånt som forårsaker de voldsomme lydene? Prøvde å spørre en nabo om de har merket noe, men de sa bare at det er normalt med lyder i et gammelt bygg. Likevel er jeg litt bekymret for at noe er galt med rørene og så sitter jeg plutselig der med en kjemperegning (det er et sameie og ikke et borettslag).

Er det noen som har opplevd høye lyder når de trekker ned i toalettet og som vet hva det kommer av?

Anonymkode: 9907f...8b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er fellesrørene lydene kommer fra, går vel det uansett på sameiet? Jeg ville gitt beskjed til styret, og skrevet akkurat det du skriver her, at det kom etter spyling. Jeg bodde i eldre blokk før, og der hadde de rens av ventilasjonsrørene. Etterpå var lyden fra mitt avtrekk mye høyere enn før. Viste seg at de hadde laget hull på røret, så det måtte firmaet fikse.

Anonymkode: 0cb8e...da5

Skrevet

Det kan bråke litt hvis det er luft i røret. Men jeg er ingen ekspert. Snakk med sameiet. Kanskje noen kan bli med inn på badet og høre det sammen med deg. Har du nabo rett over eller rett under deg? Snakk med dem. 

Anonymkode: 03920...bd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...