AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #1 Skrevet 19. september 2020 Hei! Her i min familie, så kaller jeg og mine søsken «filleonkler» og «filletanter» for tante og onkel. Tante har vært gift før, men likevel kaller vi min «filleonkel» for bare onkel. Nå er det min tur til å få et barn i november og søsteren min skal gifte seg neste år. Skal de da kalles tante og onkel, eller går det for navn da? De har ett barn og de kaller min samboer for navn. Anonymkode: 1ece8...8d5
Sokkar Skrevet 19. september 2020 #2 Skrevet 19. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei! Her i min familie, så kaller jeg og mine søsken «filleonkler» og «filletanter» for tante og onkel. Tante har vært gift før, men likevel kaller vi min «filleonkel» for bare onkel. Nå er det min tur til å få et barn i november og søsteren min skal gifte seg neste år. Skal de da kalles tante og onkel, eller går det for navn da? De har ett barn og de kaller min samboer for navn. Anonymkode: 1ece8...8d5 Jeg ville kalt de tante og onkel. Det gjør vi på vår side. Mannen min sine nieser kaller ikke meg tante, trolig fordi de var født før jeg kom inn i bildet... Jeg har merket meg at mine nieser og nevøer som var født før mannen kom inn i bildet, heller ikke kaller mannen for onkel 😊 2
KapteinJ Skrevet 19. september 2020 #3 Skrevet 19. september 2020 Det er helt normalt å kalle ektefellene til tanter og onkler for det samme, de er tross alt svigerbror/søster av foreldrene. Der det er mest variasjon er vel i tilfeller der foreldres søsken har partner men ikke nødvendigvis er gift, men i ditt tilfelle er det i alle fall helt normalt å kalle din svoger for onkel til dine barn.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #5 Skrevet 19. september 2020 Man står vel fritt til hva man ønsker at barna skal kalle dem. Det er jo noen som lar barna kalle nære venner for onkler og tanter også. Anonymkode: ab7e2...4f4
Gjest Dævendøtte Skrevet 19. september 2020 #6 Skrevet 19. september 2020 Vi bruker tante og onkel. Og bestemor og bestefar til stebesteforeldre. Og søsken til halvsøsken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå