Spøkelse Skrevet 19. september 2020 #21 Del Skrevet 19. september 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er student og vi har budsjett på 10000 for 2 stk. Jeg lager all mat hjemme, aldri noe i kantinen, og vi spiser aldri sukkervarer/brus/kaker osv. Men jeg spiser ikke brød, og blir mye grøt med meieriprodukter, salat til lunsj og alltid skikkelige middager. Spiser mye bønner/linser/nøtter og lite kjøtt. Men skikkelig fisk 1 gang i uka, FP laks 1 gang i uka, kylling en dag og kjøtt en eller to dager i helgene. Resten vegetar. Vi drikker noe øl, men ikke store mengder. Kanskje 2-4 stk i helgen. Eller en flaske vin. Og ikke hver helg. Jeg forstår heller ikke hvordan man spiser skikkelig mat for 2500 kr mnd. Må bli mye brødmat osv. Anonymkode: 90034...6a1 Ti tusen på to studenter?? Altså deilig da, dere får jo spist som dere vil, men skjønner ikke helt hva dere handler for å komme opp helt der, om dere lager alt selv og i tillegg spiser lite kjøtt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #22 Del Skrevet 19. september 2020 21 minutter siden, Spøkelse said: Ti tusen på to studenter?? Altså deilig da, dere får jo spist som dere vil, men skjønner ikke helt hva dere handler for å komme opp helt der, om dere lager alt selv og i tillegg spiser lite kjøtt. Samboer er ikke student, men vi legger 5000 i potten hver. Jeg prioriterer mat høyt, og dropper lett både reiser og uteliv for skikkelig mat, da jeg er avhengig av det for at kroppen skal funke. Vi er høye og aktive og spiser nok betydelig mer i mengde enn hva som er vanlig. Jeg spiser 2 frukt og 700g grønnsaker daglig, skal vi ha beter til middag går det 1.5 kg beter på oss to liksom. Ellers går det mye cottage cheese, yoghurt og nøtter. Og vi er glad i ost, så kjøper skikkelig ost. Spiser fersk fisk fra fiskedisk 1 dag i uka og kjøper skikkelig kjøtt når vi spiser det, men kjøttdeig til fredagstacoen da. Og så går jo dagligvarer innunder det budsjettet. Om vi ikke bruker hele busjettet sparer vi det og bruker det til en skikkelig restaurant middag. Men utover det lager vi all mat hjemme. Rett og slett fordi porsjonene er stort sett halvparten av hva vi vanligvis spiser om vi spiser ute, så da er det rett og slett ikke så moro å kjøpe ferdiglaget mat. Blir dyrt og ikke mett liksom. Anonymkode: 90034...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miztyia Skrevet 19. september 2020 #23 Del Skrevet 19. september 2020 Det er mye ja, men så leng du har råd til det, så er det jo ikke noe problem. Bare bra å kose seg med å unne seg det man vil. Selv bruker jeg ca 1500 kr i mnd på mat, ettersom det er det budsjettet tilsier, røyker eller snuser ikke eller noe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #24 Del Skrevet 19. september 2020 En vanlig student bruker 3500 kroner i mat. Anonymkode: 65002...4df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunset90 Skrevet 19. september 2020 #25 Del Skrevet 19. september 2020 (endret) Man klarer og bruke 2500kr på 1mnd for 1 person. Er jo bare og priortere det da, hadde du hat dårlig råd hadde den garantert den kabalen løst seg. Kansje noe omstilling? men det må vell til når man faktisk må begynne og regne på det for og holde seg innenfor. Om du hadde bare 2500kr pr måned og sette på mat. Du spiser etter lyst, og har vell ikke noe budskjett. Alt av Ferdigprodukter koster mer en og røre sammen noe på sit eget kjøkken Endret 19. september 2020 av Sunset90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #26 Del Skrevet 19. september 2020 Du må gjerne bruke 5000 i mnd på mat, men ikke kom etterpå å si det er umulig å skaffe egenkapital til bolig. Anonymkode: 1b6a0...d24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #27 Del Skrevet 20. september 2020 Stusselig? Hvorfor kjøper du vann i stedet for å ha en god vannflaske? Det er sløsing og ikke miljøvennlig. Hvis du trenger kullsyre, ønsk deg eller kjøp en kullsyremaskin som du kan bruke på flaske, og ta med deg. Påsmurte baguetter - kjøp first price sine, smør selv. Så mye rimeligere. Dyre kaker - hvor mye dyre kaker trenger du en måned egentlig? Høres lite sunt ut. Vi er to stk, vi spiser godt, men vi er bevisste på pris og spiser i hovedsak vegetarisk. Bruker 4-5000 i måneden, kunne fått det ned til 3000 om vi ville. Anonymkode: 750cd...5e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #28 Del Skrevet 20. september 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg også klarer ikke forstå at folk kan spise under hvertfall 3000 i mnd. Jeg spiser mye frukt, bær, kjøtt/kylling osv. Spiser ikke brød/pasta, av og til ris eller poteter til middag. Jeg bruker hvertfall 3500, opp mot 4000. Anonymkode: 1b90f...142 jeg er en person og bruker 1400 pr måned i mat. jeg spiser normalt. kylling, fisk, pizza, pasta, brød etc. det handler om å planlegge godt og ikke kaste for mye mat Anonymkode: 4b52b...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #29 Del Skrevet 20. september 2020 Jeg er student og har samme budsjett som deg TS, har også oppsparte midler og jobber ved siden av studiene. Kjøper mye god drikke, ferdigsmurte baguetter og bakst på bakeri, gode pastasalater, osv. Jeg bruker ikke penger på alkohol, snus, røyk eller noe. Prioriterer mat og hudpleie, finnes ikke interessert i alkohol og fest. Anonymkode: 63bf6...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #30 Del Skrevet 20. september 2020 18 timer siden, MarianneE skrev: Enkelt: Gjør hva f du vil og har råd til. Forøvrig så tenker jeg at TS kjeder seg i kveld og lager tull og tøys på KG. Eh, ok? Jeg er student og bruker ca. like mye på mat, så å anta at dette er "tull og tøys" er i hvert fall tull og tøys. Er det virkelig så rart at man kan bruke 5000 kroner på mat i måneden, og spesielt når man ikke bruker penger på alkohol? Anonymkode: 63bf6...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #31 Del Skrevet 20. september 2020 Jeg brukte ca 2500kr per måned som student. Spiste ikke kjedelig eller dårlig mat synes jeg. Kjøpte stort sett store pakninger av ris, egg osv. Hvis du handler 1-2 ganger i uken og dropper kjøpevann kan du spare mye. Denne menyen kostet meg ca. 2000kr, så hadde jeg litt ekstra til (da 500kr) til eventuelle middager ute. frokost: Havregrøt kokt på melk med banan, rosin, peanøttsmør og vaniljepulver. lunsj: 3-4 knekkebrød med 3 egg. Yoplait yoghurt og eple. middag: laks/kylling/torsk/linser med ris/potet/couscous og grønnsaker. Rømme eller saus til. kveldsmat: yoghurt, Kesam eller cottage cheese med syltetøy. Eller knekkebrød med leverpostei, agurk og litt oppkuttede grønnsaker. I helgene ble det noen alkoholenheter (2-3), godteri, brus og fellesmiddager med venner. Anonymkode: 5c4cf...16d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #32 Del Skrevet 20. september 2020 Det er mye uansett om du er student eller ikke. Men det er jo ditt valg Anonymkode: 956a4...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heihola Skrevet 20. september 2020 #33 Del Skrevet 20. september 2020 Man kan leve ganske godt på mindre enn 5000 kroner da, forutsett at man er én person. Men du bestemmer jo helt selv hva du ønsker å bruke penger på. Noen velger jo dyrere mat og kos over andre ting, og det er selvfølgelig helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #34 Del Skrevet 20. september 2020 Det var mye.. Spiser selv for max 1500kr i mnd. Anonymkode: 504c2...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #35 Del Skrevet 20. september 2020 Altså, ja 5000kr på mat for en person i løpet av en mnd er mye. MEN har du penger til det, kos deg. Jeg bruker selv en del penger på mat, og andre luksusvarer, fordi jeg kan og har lyst til det. Anonymkode: b85d9...1ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hablador Skrevet 20. september 2020 #36 Del Skrevet 20. september 2020 Det høres mye ut. En liten familie kan jo leve på dette mnd budsjettet. Dropp flaskevannet og kjøp en fancy drikkeflaske og fyll opp med vann og isbiter. Smør egne bagutter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #37 Del Skrevet 21. september 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh, ok? Jeg er student og bruker ca. like mye på mat, så å anta at dette er "tull og tøys" er i hvert fall tull og tøys. Er det virkelig så rart at man kan bruke 5000 kroner på mat i måneden, og spesielt når man ikke bruker penger på alkohol? Anonymkode: 63bf6...53a Det er jo ekstra rart å bruke så mye når man ikke kjøper alkohol, det er jo det som koster. Det er ikke sånn at man MÅ bruke opp de pengene andre bruker på alkohol på sløsing. Anonymkode: 1b6a0...d24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #38 Del Skrevet 21. september 2020 Vi er to studenter som bruker til sammen ca 4000kr i måneden. Vi spiser vegansk og lager mye mat fra bunn av selv, men vi koser oss også ofte med mat ute og bestiller nok sushi 1-2 ganger i uken, i tillegg drikker vi ekstremt mye brus og elsker smågodt.. kunne nok klart å kutte en tusenlapp eller to hadde vi prøvd, men vi liker å kose oss uten å sjekke prislappene på matbutikken. Da jeg bodde alene og spiste sunnere (ikke så mye brus og godteri, pluss mindre restaurantbesøk) kunne jeg klare meg på 1000kr i måneden, og spiste ganske mye og god mat da også. Anonymkode: ce373...da9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #39 Del Skrevet 21. september 2020 Syns det er så komisk at folk unskylder høyere forbruk på mat etc med at de ikke røyker/snuser eller drikker alkohol. Som om man bare MÅ bruke opp de pengene uansett 😂 Anonymkode: 5ee0c...bde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #40 Del Skrevet 21. september 2020 På 19.9.2020 den 17.58, AnonymBruker skrev: Vi er begge veldig høye og aktive. Så vi spiser myyyye mat. Så det handler kanskje om mengder? Jeg kunne aldri levd på 2 skiver til frokost f.eks, men har bodd i kollektiv med jenter som har det som standard frokost. Når vi lager mat etter oppskrift lager vi alltid ut i fra sånn de står som 4 porsjoner og så legger vi til mer grønnsaker. Anonymkode: 90034...6a1 Dere er høye??? 😂😂😂 Anonymkode: 9a6fd...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå