AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #1 Del Skrevet 19. september 2020 Liker å spise en del bær, ferdigsmurte baguetter, flaskevann, dyre kaker osv så ender vanligvis på rundt 5000. Ser ikke hvordan man skal klare seg på estimert budsjett på 2500? Det er jo da nesten bare stusselig mat hele måneden? Skal nevnes at jeg har oppsparte midler fra før og at jeg aldri unner meg andre ting som klær, fest, bil, røyk, snus, alkohol osv. Anonymkode: 4a42a...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #2 Del Skrevet 19. september 2020 Vi er familie på 3 å bruker 6000 i mnd på mat 🤷🏼♀️ Anonymkode: 7dcc7...4cb 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. september 2020 #3 Del Skrevet 19. september 2020 Over 1000 kr i uka på en person, er veldig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smok Skrevet 19. september 2020 #4 Del Skrevet 19. september 2020 Du må nok smøre brødskiva di sjøl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #5 Del Skrevet 19. september 2020 Vi bruker omtrent den summen på 2 voksne. Da lager vi frokost, middag og kvelds hver dag og har med oss gode matpakker på jobben. Anonymkode: cd1bf...5e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #6 Del Skrevet 19. september 2020 Det er mye, men hvis du har råd og det ikke går ut over andre ting, ser jeg ikke problemet. Her på KG lever de fleste på barkebrød og neslesuppe uansett, iallfall liker mange å fremstille det sånn. Anonymkode: 38135...c37 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #7 Del Skrevet 19. september 2020 Jeg også klarer ikke forstå at folk kan spise under hvertfall 3000 i mnd. Jeg spiser mye frukt, bær, kjøtt/kylling osv. Spiser ikke brød/pasta, av og til ris eller poteter til middag. Jeg bruker hvertfall 3500, opp mot 4000. Anonymkode: 1b90f...142 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #8 Del Skrevet 19. september 2020 Det sier seg jo selv at det er mye som student, når det begynner å nærme seg summen man får i stipend som enkelte overlever på. Ikke at det er noe galt i det, man har jo sine egne prioriteringer. Anonymkode: 618e0...04b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #9 Del Skrevet 19. september 2020 Bortimot tre ganger så mye som meg det, en mann på 75 kg. Kunne sikkert brukt noen hundrelapper mer om jeg kjøpte mer frukt og bær, men synes mye er dyrere enn det jeg synes det er verdt. Jeg har råd, men gidder ikke bruke eksempelvis 40 kroner på en mango som tar 5 minutter å spise opp. Anonymkode: 8fa6f...fc2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #10 Del Skrevet 19. september 2020 Jeg er student og vi har budsjett på 10000 for 2 stk. Jeg lager all mat hjemme, aldri noe i kantinen, og vi spiser aldri sukkervarer/brus/kaker osv. Men jeg spiser ikke brød, og blir mye grøt med meieriprodukter, salat til lunsj og alltid skikkelige middager. Spiser mye bønner/linser/nøtter og lite kjøtt. Men skikkelig fisk 1 gang i uka, FP laks 1 gang i uka, kylling en dag og kjøtt en eller to dager i helgene. Resten vegetar. Vi drikker noe øl, men ikke store mengder. Kanskje 2-4 stk i helgen. Eller en flaske vin. Og ikke hver helg. Jeg forstår heller ikke hvordan man spiser skikkelig mat for 2500 kr mnd. Må bli mye brødmat osv. Anonymkode: 90034...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #11 Del Skrevet 19. september 2020 Forøvrig spiser vi mye grønnsaker og frukt. 2 frukt og ca 700 g grønnsaker per pers per dag. Bruker endel frossengrønnsaker, men foretrekker klart ferske. Anonymkode: 90034...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #12 Del Skrevet 19. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er student og vi har budsjett på 10000 for 2 stk. Jeg lager all mat hjemme, aldri noe i kantinen, og vi spiser aldri sukkervarer/brus/kaker osv. Men jeg spiser ikke brød, og blir mye grøt med meieriprodukter, salat til lunsj og alltid skikkelige middager. Spiser mye bønner/linser/nøtter og lite kjøtt. Men skikkelig fisk 1 gang i uka, FP laks 1 gang i uka, kylling en dag og kjøtt en eller to dager i helgene. Resten vegetar. Vi drikker noe øl, men ikke store mengder. Kanskje 2-4 stk i helgen. Eller en flaske vin. Og ikke hver helg. Jeg forstår heller ikke hvordan man spiser skikkelig mat for 2500 kr mnd. Må bli mye brødmat osv. Anonymkode: 90034...6a1 Skjønner ikke hva der kjøper som bruker så mye. Jeg spiser likt som dere og bruker mye mindre. Anonymkode: 1b6a0...d24 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #13 Del Skrevet 19. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hva der kjøper som bruker så mye. Jeg spiser likt som dere og bruker mye mindre. Anonymkode: 1b6a0...d24 Bare at jeg ikke drikker. Anonymkode: 1b6a0...d24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #14 Del Skrevet 19. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner ikke hva der kjøper som bruker så mye. Jeg spiser likt som dere og bruker mye mindre. Anonymkode: 1b6a0...d24 Vi er begge veldig høye og aktive. Så vi spiser myyyye mat. Så det handler kanskje om mengder? Jeg kunne aldri levd på 2 skiver til frokost f.eks, men har bodd i kollektiv med jenter som har det som standard frokost. Når vi lager mat etter oppskrift lager vi alltid ut i fra sånn de står som 4 porsjoner og så legger vi til mer grønnsaker. Anonymkode: 90034...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #15 Del Skrevet 19. september 2020 Vi er to voksne og bruker 4000 på matbutikken i mnd (dette inkluderer da toalettpapir, såpe osv). Om du syns det er greit å bruke 5000 i mnd på mat så er da det ditt valg, men det finnes mye godt å spise som ikke koster skjorta, men du må da planlegge litt bedre og overleve det å ikke kjøpe masse kantinemat. Anonymkode: 5ee0c...bde 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #16 Del Skrevet 19. september 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Liker å spise en del bær, ferdigsmurte baguetter, flaskevann, dyre kaker osv så ender vanligvis på rundt 5000. Ser ikke hvordan man skal klare seg på estimert budsjett på 2500? Det er jo da nesten bare stusselig mat hele måneden? Skal nevnes at jeg har oppsparte midler fra før og at jeg aldri unner meg andre ting som klær, fest, bil, røyk, snus, alkohol osv. Anonymkode: 4a42a...5fe Kjøp halvstekte baguetter i butikken og smør selv. Blir mye bedre og du sparer mye penger. Anonymkode: 2f35e...e99 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #17 Del Skrevet 19. september 2020 Hvis du har råd til det er det jo ikke noe problem, men det er mye i matbudsjett for en student (eller en enslig i det hele tatt). Jeg lager mye mat hjemmefra med gode råvarer (bær, grønnsaker, fersk fisk/kjøtt/kylling, ferske krydder, oster ect), og er ikke i nærheten av å bruke den summen pr mnd. Handler også en del i kantina på jobb. Å smøre med seg baguetter hjemmefra er jo en enkel måte å redusere forbruket på, samme er å fylle vannflaska hjemme i steden for å kjøpe tilnærmet det samme på flaske. Anonymkode: b4510...b44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 19. september 2020 #18 Del Skrevet 19. september 2020 Jeg kan lett bruke 5-6000 på måneden i mat på meg selv, men da føler jeg ikke at jeg sparer på noe. Tar jeg med alkohol og uteliv i regnskapet blir det nok fort det dobbelte. Men i dag har jeg råd til det. Jeg kunne nok ikke levd sånn som student. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #19 Del Skrevet 19. september 2020 Det er vel generelt sett mye for en student hvis man kun mottar penger fra lånekassen, da man får rundt 8000 der hver måned, men om du har råd til det og du vil bruke så mye penger så er det jo ikke noe problem med det. Selv bruker jeg rundt 600 kr/uka eller 1000kr/uka for meg og kjæresten de ukene vi er sammen og spiser god nok mat for det :) Hvis det som gjør at du bruker 5000kr i måneden er "ferdigsmurte baguetter, bær, flaskevann og dyre kaker" så vil jeg jo ikke si man lever stusselig selv om man ikke tar seg råd til de tingene da. Du kan jo for eksempel prøve å kjøpe halvstekte baguetter og smøre på de selv? På skolen vår har de også vannautomater og jeg synes hvertfall det vannet smaker veldig godt, har de det hos dere? Anonymkode: 989a6...c50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 19. september 2020 #20 Del Skrevet 19. september 2020 Enkelt: Gjør hva f du vil og har råd til. Forøvrig så tenker jeg at TS kjeder seg i kveld og lager tull og tøys på KG. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå