AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #1 Skrevet 19. september 2020 Hvordan får man vekk mørke "liggeflekker" på hvite laken? Jeg er student med tilgang til fellesvaskeri og har ingen store badebaljer å bleke hvitvask oppi dersom det er til relevant informasjon Anonymkode: 3de21...a07
Kenelz Skrevet 19. september 2020 #2 Skrevet 19. september 2020 Kan alltid skaffe deg en balje? Bruke vasken på kjøkkenet eller badet?
Million Skrevet 19. september 2020 #3 Skrevet 19. september 2020 Kan du ikke låne en plastbalje av noen? Evt tigge en gratis på Finn fra noen i nærområdet? Du kan evt dynke flekken/området som er misfarget med klorin, la det virke noen minutter (la det ligge i en våt haug på gulvet foran maskinen) og så stappe det i vaskemaskinen og vaske på normal måte. Blekingen tar ikke lang stund. Men ikke la det ligge for lenge, for ufortynnet klorin er veldig sterkt for bomullsfibere, og kan gjøre dem "morkne".
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #4 Skrevet 19. september 2020 2 minutter siden, Kenelz skrev: Kan alltid skaffe deg en balje? Bruke vasken på kjøkkenet eller badet? Bad på kjøkken og bad er relativt liten og jeg har egentlig ikke plass til noen balje heller Jeg ønsker heller ikke å oppta felles bad i kollektiv med en stor balje (som kun tas frem når jeg vasker, men det blir uansett feil for da må den stå i dusjen og blokkere at andre ikke får dusjet) ts Anonymkode: 3de21...a07
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #5 Skrevet 19. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bad på kjøkken og bad er relativt liten og jeg har egentlig ikke plass til noen balje heller Jeg ønsker heller ikke å oppta felles bad i kollektiv med en stor balje (som kun tas frem når jeg vasker, men det blir uansett feil for da må den stå i dusjen og blokkere at andre ikke får dusjet) ts Anonymkode: 3de21...a07 Mente selvfølgelig vask på kjøkken og bad 😅 3 minutter siden, Million skrev: Kan du ikke låne en plastbalje av noen? Evt tigge en gratis på Finn fra noen i nærområdet? Du kan evt dynke flekken/området som er misfarget med klorin, la det virke noen minutter (la det ligge i en våt haug på gulvet foran maskinen) og så stappe det i vaskemaskinen og vaske på normal måte. Blekingen tar ikke lang stund. Men ikke la det ligge for lenge, for ufortynnet klorin er veldig sterkt for bomullsfibere, og kan gjøre dem "morkne". Jeg kjenner ingen med plastbaljer og har egentlig heller ikke plass til å oppbevare en plastbalje. Bør jeg ha på hansker når jeg håndterer klorin? Jeg har forresten Vanish White, men får ikke noe særlig resultater med den ts Anonymkode: 3de21...a07
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #6 Skrevet 19. september 2020 Ha oppi eddik i skyllekommen. Anonymkode: 15067...f02
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #7 Skrevet 19. september 2020 Kjøp Stokke flexi balje. Anonymkode: 6d1fa...287
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #8 Skrevet 19. september 2020 Kjøp de myke gummi bøttene på europris. De kan skviser sammen, og legges i skapet ditt eller under senga. Anonymkode: 648d6...562
Million Skrevet 19. september 2020 #9 Skrevet 19. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mente selvfølgelig vask på kjøkken og bad 😅 Jeg kjenner ingen med plastbaljer og har egentlig heller ikke plass til å oppbevare en plastbalje. Bør jeg ha på hansker når jeg håndterer klorin? Jeg har forresten Vanish White, men får ikke noe særlig resultater med den ts Anonymkode: 3de21...a07 Neida, trenger ikke hansker. Bare dynk flekken med klorin uten å ta noe særlig på det. Skyll fingrene etterpå om du søler. Det er ikke farlig, men lukter litt sterkt.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #10 Skrevet 19. september 2020 Har du balkong? Jeg henger ofte ut mine laken om det er sol ute, da blekes de naturlig. Sprayer flekkene med omo sport og vann først. Anonymkode: 7c44c...5bc
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #11 Skrevet 19. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du balkong? Jeg henger ofte ut mine laken om det er sol ute, da blekes de naturlig. Sprayer flekkene med omo sport og vann først. Anonymkode: 7c44c...5bc Ingen balkong nei, står også i kontrakt at det ikke er lov til å henge ting ut av vinduene. Ikke lett dette her, men jeg kan jo ikke kjøpe nye laken hver gang de jeg har er blitt stygge 😅Omo sport har jeg og er veldig glad i, men jeg synes ikke at den fjerner mørke flekker på hvite laken Til dere andre: jeg kan vurdere å se om jeg finner en eller annen sammenleggbar balje, men jeg tror heller at det blir til at jeg kjøper noen nye lakener enn en balje for 600 kr. Hybelen min er 8 kvm så klesskapet og under senga er strengt tatt allerede godt organisert som lagringsplass Vaskeriet har et hardt gulv (ikke av tre eller stein) som jeg ikke ser for meg kan bli ødelagt av klorin. Det er derimot ikke lov til å bruke eget vaskepulver eller andre substanser i de maskinene (vaskepulveret som hører til lukter skittent så samtlige som bor her bruker uansett eget pulver), men jeg tenker å ta sjansen en tidlig morgen og ser om laknene blir noe hvitere 🙂 ts Anonymkode: 3de21...a07
Gjest Saph Skrevet 19. september 2020 #12 Skrevet 19. september 2020 (endret) Jeg bleker mitt laken på 160x200 i vanlig vaskebøtte med utvannet Klorin. Tar bare en halvtimes tid. Endret 19. september 2020 av Saph
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #13 Skrevet 19. september 2020 Bruk en vanlig vaskebøtte? Anonymkode: 18655...15b 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #14 Skrevet 19. september 2020 Kan du ikke bare legge dette i klorinbad i vasken? Du må ha ekstremt liten vask for at lakenet ikke skal få plass Anonymkode: 1e37f...eca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå