Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en helvetesnatt med smerter som antas å være nyrestein (kraftige smerter i venstre flanke og rygg, umulig å være i ro, tårer og kaldsvette. Ingen feber eller smerter i livmor). Ringte legevakten da jeg etterhvert klarte å puste nok til å føre en samtale. De mente eneste å gjøre var smertestillende med voltaren ("og det er jo ikke aktuelt for deg"), så da måtte jeg bare stå det ut. De verste smertene har roet seg og jeg har tatt litt paracet, men det er fremdeles ømhet og verk i venstre flanke (som kraftig mensverk). 

Må jeg virkelig bare vente til steinene passerer av seg selv? Hvor mye paracet er greit å ta mens man venter? Noen andre som har erfaring med nyrestein og graviditet? 

Kjenner for øvrig normalt med aktivitet fra magen, drikker masse og tisser masse (helt blankt). Er 20 uker på vei

Anonymkode: dbdbb...a4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk nyrestein da jeg var 24 uker på vei i forrige svangerskap. Dessverre stemmer det som de sier, at det bare må passere. Jeg tok paracet i henhold til pakningsvedlegget det døgnet det varte. Brukte varmeflaske for å ta verste smertene. For meg var det på det verste faktisk verre enn riene ved fødsel.. men det ga seg jo da steinen passerte. God bedring! 🧡

Anonymkode: 3dc29...591

Skrevet

Uff, det hørtes jævlig ut! Jeg har ikke hatt nyrestein, men gallestein- og masse anfall. Verste jeg har vært med på det greiene der. Jeg tenker at de må da være villige til å finne ut AT det er gallestein hvertfall, sånn at du ikke plutselig har en gæren blindtarm eller noe annet midt i gravidlivet?
Med gallestein fikk jeg bekreftet på ultralyd at jeg var "gravid" med masse stein, hehe- det er vel CT eller lignende for å se nyrestein? Hadde i det minste ringt fastlegen mandag og fortalt og forklart, så kan de henvise deg og få sjekket ut hva det er!

Håper smertene gir seg, paracet er innafor å ta:)

Skrevet

Takk dere! Ja, dette er glatt verre enn riene ved forrige fødsel.. Har ultralyd på mandag så får jeg hvertfall se at baby har det bra, og legetime på tirsdag,så da kan jeg sjekke urin og blod. CT tas ikke på gravide, men ultralyd kan oppdage steiner av noen slag, så får høre om legen vil henvise til det. Håper mest det går over før helgen er over... 😭

Anonymkode: dbdbb...a4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...