AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #1 Skrevet 19. september 2020 Føler meg skikkelig dum nå, men har en 2 åring som slutter med bleie i disse dager. Men vi har jo bare vært bleieløs hjemme. Før i dag. Hun måtte tisse når vi var på lekeplassen så vi løp hjem. Men hva hvis vi er på bussen, i skogen, kjøpesenter eller hvor som helst? Tror neppe det går bra å sette henne på do uten doring. Og sitte på huk å tisse ute tror jeg heller ikke går.. men er det de to mulighetene? 😂 Ting man aldri har tenkt over før man plutselig burde visst det! Anonymkode: c2205...a73
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #2 Skrevet 19. september 2020 Alle butikker har en do, min erfaring er at står du med en liten en og sier "har du en do, vi trenger en nå!" så får du låne. Takk og bukk pent 👍 Gå på do før dere tar bussen, kjører bil eller lignende. I skogen er det jo veldig greit? Enten dra av buksa helt og sett seg på huk. Eller hold ho under knærne og løft ho med ryggen mot deg. Da titter rompa frem og ingen klær får tiss på seg. Do uten ring må man bare øve på. De får det til, men kan oppleves skummelt. Frem til du vet at det går bra ville jeg ikke gått noe sted uten bleie på i grunn 😊 Lykke til videre med bleieslutt! Anonymkode: 28d2f...626 13
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #3 Skrevet 19. september 2020 Vi tok på bleie ved slike turer ut, i tilfelle, til de hadde vært tørre en stund. Oppfordret barnet til å si fra hvis det måtte på do, men da var det ikke krise om vi ikke skulle rekke det. Min erfaring er at de små ikke har så veldig god tid når de først sier de må do, jo større de blir jo enklere er det å kunne holde seg litt eller å si fra at man må på do før det er helt krise. Anonymkode: f0834...d1b 16
Sokkar Skrevet 19. september 2020 #4 Skrevet 19. september 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle butikker har en do, min erfaring er at står du med en liten en og sier "har du en do, vi trenger en nå!" så får du låne. Takk og bukk pent 👍 Gå på do før dere tar bussen, kjører bil eller lignende. I skogen er det jo veldig greit? Enten dra av buksa helt og sett seg på huk. Eller hold ho under knærne og løft ho med ryggen mot deg. Da titter rompa frem og ingen klær får tiss på seg. Do uten ring må man bare øve på. De får det til, men kan oppleves skummelt. Frem til du vet at det går bra ville jeg ikke gått noe sted uten bleie på i grunn 😊 Lykke til videre med bleieslutt! Anonymkode: 28d2f...626 Mine har faktisk aldri brukt ring, så kan skrive under på at det går bra uten :) 6
Ulrikke Skrevet 19. september 2020 #5 Skrevet 19. september 2020 Vanlig do (butikker er ofte greie med så små), eller holde ungen ute ja.... Vi var i begravelse i tilsvarende periode, da tok vi på bleie (som ikke ble brukt, hun ventet til vi var i nærheten av en do) Ellers ser jeg av og til småbarn få hjelp til å tisse i veikanten. Helt normalt. Må de så må de, og man må jo bare hjelpe dem med å unngå uhell. 7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #6 Skrevet 19. september 2020 Hehe, vi har hatt mange tissepauser i veikanter og skogkratt😅går helt fint, løft under knærne som noen andre sier her, og rist litt når hun er ferdig👍🏻 Anonymkode: cf54f...72b 14
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #7 Skrevet 19. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Føler meg skikkelig dum nå, men har en 2 åring som slutter med bleie i disse dager. Men vi har jo bare vært bleieløs hjemme. Før i dag. Hun måtte tisse når vi var på lekeplassen så vi løp hjem. Men hva hvis vi er på bussen, i skogen, kjøpesenter eller hvor som helst? Tror neppe det går bra å sette henne på do uten doring. Og sitte på huk å tisse ute tror jeg heller ikke går.. men er det de to mulighetene? 😂 Ting man aldri har tenkt over før man plutselig burde visst det! Anonymkode: c2205...a73 Gjør som andre.. Gå på do før dere går.. Tiss i buskene..Ta på bleie på bussen om det er langt og hun ikke klarer å holde seg.Ta med ekstra klær Anonymkode: 9360e...111 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #8 Skrevet 19. september 2020 Takk for tips! hun synes det er skummelt å sitte på doen uten doring, men vi kan øve litt på det hjemme. Anonymkode: c2205...a73
MissPierce Skrevet 19. september 2020 #9 Skrevet 19. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! hun synes det er skummelt å sitte på doen uten doring, men vi kan øve litt på det hjemme. Anonymkode: c2205...a73 Du kan holde henne under armhulene, sånn at hun ikke føler at hun detter ned i do. Siden det ofte er det barna synes er skummelt.
Ulrikke Skrevet 19. september 2020 #10 Skrevet 19. september 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! hun synes det er skummelt å sitte på doen uten doring, men vi kan øve litt på det hjemme. Anonymkode: c2205...a73 Bare hold henne, så går det sikkert fint! Måtte holde her også i starten! 3
-Titania- Skrevet 19. september 2020 #11 Skrevet 19. september 2020 Det går veldig fint å tisse uten en do, ute i en veikant for eksempel. Du får teknikken på å holde barnet, så går det veldig greit:-)
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #12 Skrevet 19. september 2020 Vi har stoppa langs E6 og bæsja i grøfta, så alt er mulig 😛 (Og ja vi rydda pent opp etter oss, ingen spor da vi dro 😁) Anonymkode: 4b037...a9d 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #13 Skrevet 19. september 2020 Bleie til vi var sikker på tissemønstre. Altid tisse før man går ut døren og trene på å tisse på huk ute. Ikke hatt et uhell på noen av ungene. Butikker har toalett så bare spør. Anonymkode: 64079...0b8 1
MollyJones Skrevet 19. september 2020 #14 Skrevet 19. september 2020 Angående å stoppe langs veikanten - vi hadde faktisk potte med oss i bilen. Og en bleie, så om hun måtte så la vi bleia ned i potta, så gjorde hun fra seg der. Lett å rydde. 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #15 Skrevet 19. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Føler meg skikkelig dum nå, men har en 2 åring som slutter med bleie i disse dager. Men vi har jo bare vært bleieløs hjemme. Før i dag. Hun måtte tisse når vi var på lekeplassen så vi løp hjem. Men hva hvis vi er på bussen, i skogen, kjøpesenter eller hvor som helst? Tror neppe det går bra å sette henne på do uten doring. Og sitte på huk å tisse ute tror jeg heller ikke går.. men er det de to mulighetene? 😂 Ting man aldri har tenkt over før man plutselig burde visst det! Anonymkode: c2205...a73 Var på t-banen en gang, når den stoppet holt en mor ungen halveis ut døren, slik at h*n fikk tisset ut av vognen 😅😂 Det var litt komisk, men full forståelse for at små barn av og til «MÅ NÅ», føreren tror jeg fikk med seg hva som skjedde, da det ble et lengre stopp en nødvendig 😅 Altså du må bare gjøre det beste ut av situasjonen. Har også vært med på at et barn ble satt over bosset og fikk gjort fra seg, pga. lang lang lang kø, og ingen som slapp dem foran seg (jeg sto lengre bak i køen). Anonymkode: f2714...e83 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #16 Skrevet 19. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle butikker har en do, min erfaring er at står du med en liten en og sier "har du en do, vi trenger en nå!" så får du låne. Takk og bukk pent 👍 Gå på do før dere tar bussen, kjører bil eller lignende. I skogen er det jo veldig greit? Enten dra av buksa helt og sett seg på huk. Eller hold ho under knærne og løft ho med ryggen mot deg. Da titter rompa frem og ingen klær får tiss på seg. Do uten ring må man bare øve på. De får det til, men kan oppleves skummelt. Frem til du vet at det går bra ville jeg ikke gått noe sted uten bleie på i grunn 😊 Lykke til videre med bleieslutt! Anonymkode: 28d2f...626 Liten avsporing her, men så en video på you tube i går om en baby på 6 mnd som ble satt på do når han skulle bæsje. De holdt han i armene selvfølgelig så han ikke falt. Gutten klarte å gjøre fra seg og grep etter dorulken etterpå! 😀 Han var 4 mnd første gang de satte han på do!! Ta på jenta di bleie hvis dere skal avgårde et sted uten mulighet til å gå på do i full fart! Anonymkode: f7457...176 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #17 Skrevet 19. september 2020 Haha, morsomme historier! hun klarer faktisk å holde seg 5 min. Så håper vi klarer å finne løsninger. Tror jeg skal øve på det holde henne grepet her hjemme før vi plutselig må bruke det i grøfta så ikke jeg glipper henne og vi får tiss overalt 😂 Anonymkode: c2205...a73 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #18 Skrevet 19. september 2020 Moren min hadde med seg potte I pose overalt frem til jeg var til å stole på. Vi kalte den bare utepotta 😄 Anonymkode: fbd38...586 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #19 Skrevet 19. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle butikker har en do, min erfaring er at står du med en liten en og sier "har du en do, vi trenger en nå!" så får du låne. Takk og bukk pent 👍 Gå på do før dere tar bussen, kjører bil eller lignende. I skogen er det jo veldig greit? Enten dra av buksa helt og sett seg på huk. Eller hold ho under knærne og løft ho med ryggen mot deg. Da titter rompa frem og ingen klær får tiss på seg. Do uten ring må man bare øve på. De får det til, men kan oppleves skummelt. Frem til du vet at det går bra ville jeg ikke gått noe sted uten bleie på i grunn 😊 Lykke til videre med bleieslutt! Anonymkode: 28d2f...626 Nei, det er faktisk ikke slik at "alle butikker har en do", og at den kan brukes - når man har små barn med seg. Jeg har tidligere drevet en delikatessebutikk, og Mattilsynet er veldig strenge på dette. Så beklager, uansett hvor mye barnet ditt MÅ tisse/bæsje, jeg sier nei. Det er ikke lov å låne ut personaldoen til kunder. Uansett alder på kundene. Anonymkode: 0fba9...08b 12
Tellus Skrevet 19. september 2020 #20 Skrevet 19. september 2020 Jeg har alltid en bleie i jakkelommen eller veska. Tar den på dersom barnet må tisse når vi ikke har do i umiddelbar nærhet(eller bæsje) 😉 Er vi ute et sted, finner jeg alltid en gressflekk eller lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå