AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #21 Del Skrevet 20. september 2020 14 timer siden, mordi skrev: Fornøyd? hehe Moro du jeg er faktisk jævelig deprimert pga det. jeg har kastet vekk 13 år av livet mitt på en utdanning og en jobb som ikke greier betale regningene. Målet var kokk i Norssjøen (700 000) men dit har jeg aldri kommet. Jeg blir sykt provosert av feks sykepleiere og lærere som gnåler over dårlig lønn når de har dritbra betalt etter kort utdanning. Jeg anbefaler ingen å jobbe i matindustrien. Det er det minst taknemlige yrket out there og tariffen er latterlig lav.. Det hjelper ikke å ha en lidenskap for noe når lønna ikke betaler regningene. Desverre må man tenke lønn også når man velger yrke og ikke bare hjertet. Jeg ser meg om ett omskolering nå, men det er kjipt å starte med studielån når man er over 30 år.. Anonymkode: 4adb4...8e5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #22 Del Skrevet 20. september 2020 Regnskapsmedarbeider vikar 1 år erfaring, bachelor i økonomi og ledelse 450.000kr Anonymkode: d853b...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #23 Del Skrevet 20. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Moro du jeg er faktisk jævelig deprimert pga det. jeg har kastet vekk 13 år av livet mitt på en utdanning og en jobb som ikke greier betale regningene. Målet var kokk i Norssjøen (700 000) men dit har jeg aldri kommet. Jeg blir sykt provosert av feks sykepleiere og lærere som gnåler over dårlig lønn når de har dritbra betalt etter kort utdanning. Jeg anbefaler ingen å jobbe i matindustrien. Det er det minst taknemlige yrket out there og tariffen er latterlig lav.. Det hjelper ikke å ha en lidenskap for noe når lønna ikke betaler regningene. Desverre må man tenke lønn også når man velger yrke og ikke bare hjertet. Jeg ser meg om ett omskolering nå, men det er kjipt å starte med studielån når man er over 30 år.. Anonymkode: 4adb4...8e5 hva vil du studere?☺️jeg har passert 40 og er student. jævlig kjipt å ha så lite penger, men det blir jo bedre senere. fy for en dårlig lønn; det var ekstremt dårlig, i et så tungt yrke🙄 Anonymkode: 52775...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #24 Del Skrevet 20. september 2020 Matros, 2-2 turnus i 8 mnd av året. Altså fri 8 mnd av året. 420000. Fornøyd med det med 4 mnd jobbing. Anonymkode: e33d9...5e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #25 Del Skrevet 20. september 2020 Salgsrådgiver innen kundeservice Fastlønn 450 000 brutto, ingen bonus . Får overtidsbetalt , mulig for mye overtid , men gjør det sjelden. 4 år på denne arbeidsplassen.total arbeidserfaring 14 år Anonymkode: d9f92...c23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mordi Skrevet 20. september 2020 #26 Del Skrevet 20. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Moro du jeg er faktisk jævelig deprimert pga det. jeg har kastet vekk 13 år av livet mitt på en utdanning og en jobb som ikke greier betale regningene. Målet var kokk i Norssjøen (700 000) men dit har jeg aldri kommet. Jeg blir sykt provosert av feks sykepleiere og lærere som gnåler over dårlig lønn når de har dritbra betalt etter kort utdanning. Jeg anbefaler ingen å jobbe i matindustrien. Det er det minst taknemlige yrket out there og tariffen er latterlig lav.. Det hjelper ikke å ha en lidenskap for noe når lønna ikke betaler regningene. Desverre må man tenke lønn også når man velger yrke og ikke bare hjertet. Jeg ser meg om ett omskolering nå, men det er kjipt å starte med studielån når man er over 30 år.. Anonymkode: 4adb4...8e5 Selv jobber jeg butikk og hadde 462 00 i fjor med overtid. 440 000 er fast lønn. Dette nivået når man etter 3 år dersom man har studiekompetanse. Eller at man er 25 år og har 3 års arbeidserfaring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #27 Del Skrevet 20. september 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva vil du studere?☺️jeg har passert 40 og er student. jævlig kjipt å ha så lite penger, men det blir jo bedre senere. fy for en dårlig lønn; det var ekstremt dårlig, i et så tungt yrke🙄 Anonymkode: 52775...bda Jeg vet ikke helt. Jeg føler ikke jeg kan så mye. Og det jeg liker å holde på med er jo mat. jeg vil studere og jobbe med noe som betaler bra. Anonymkode: 4adb4...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #28 Del Skrevet 20. september 2020 Selger/produktspesialist, mastergradutdannet innenfor naturvitenskap. 9 års ansennitet. Fastlønn 590 000, biltilskudd 60 000, bonus opptil 40 000 i året. I tillegg betalt telefon og middels god pensjonsordning. Ønsker meg et solid lønnshopp nå ettersom snittlønn i bransjen når man har 10 års erfaring er 720 000. Anonymkode: 84ad7...0a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #29 Del Skrevet 20. september 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Digital designer, 3,5 års erfaring. Tjener 750-850 000 kr inkludert bonus. Anonymkode: 3ef92...829 Hvor har du tatt denne utdannelsen?😍 Jeg er utdannet innen grafisk design (for mange herrens år siden), men jobber som pedagog i bhg. Har ingen tekniske ferdigheter igjen fra det studiet,(17 år sidene eksamen), men jeg vurderer sterkt å utdanne meg IGJEN for å gjøre det jeg virkelig brenner for - å være kreativ med tekst og bilde 🤩🙌 Anonymkode: 7bc7a...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #30 Del Skrevet 20. september 2020 Avdelingsleder kommunal sektor, 660 000, fastlønn. Bachelor med videreutdanning. 40 år. Anonymkode: 5463d...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #31 Del Skrevet 20. september 2020 Barnehagelærer med 13 års ansennitet. Årslønn 520 000. Jeg har tre videreutdanninger i tillegg. Tjener litt ekstra på å ha studenter i praksis. Anonymkode: 7be51...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #32 Del Skrevet 20. september 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du tatt denne utdannelsen?😍 Jeg er utdannet innen grafisk design (for mange herrens år siden), men jobber som pedagog i bhg. Har ingen tekniske ferdigheter igjen fra det studiet,(17 år sidene eksamen), men jeg vurderer sterkt å utdanne meg IGJEN for å gjøre det jeg virkelig brenner for - å være kreativ med tekst og bilde 🤩🙌 Anonymkode: 7bc7a...294 dette ønsker jeg også🤗kom med tips når/hvis du har funnet kurs! har ikke mulighet til 3 år på skole😬 er det BA du tenker, eller kurs? Anonymkode: 52775...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #33 Del Skrevet 20. september 2020 Kaptein, sirka 950 000 i året. 3 års ansittet. Anonymkode: ad51e...99f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #34 Del Skrevet 20. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Moro du jeg er faktisk jævelig deprimert pga det. jeg har kastet vekk 13 år av livet mitt på en utdanning og en jobb som ikke greier betale regningene. Målet var kokk i Norssjøen (700 000) men dit har jeg aldri kommet. Jeg blir sykt provosert av feks sykepleiere og lærere som gnåler over dårlig lønn når de har dritbra betalt etter kort utdanning. Jeg anbefaler ingen å jobbe i matindustrien. Det er det minst taknemlige yrket out there og tariffen er latterlig lav.. Det hjelper ikke å ha en lidenskap for noe når lønna ikke betaler regningene. Desverre må man tenke lønn også når man velger yrke og ikke bare hjertet. Jeg ser meg om ett omskolering nå, men det er kjipt å starte med studielån når man er over 30 år.. Anonymkode: 4adb4...8e5 Du er kokk og blir provosert av at sykepleiere og lærere «gnåler» om dårlig lønn tross kort utdanning? Altså, du er klar over at det er 3 og 4 års utdanning på høyere nivå for å bli sykepleier og lærer, mens du har et fagbrev på videregående nivå? Selvsagt er det forskjell på det. Skal jeg liksom klage over lønna som legene får, fordi de har 2 år lengre utdanning enn meg som spesialsykepleier? Anonymkode: 4e9ab...749 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #35 Del Skrevet 20. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: dette ønsker jeg også🤗kom med tips når/hvis du har funnet kurs! har ikke mulighet til 3 år på skole😬 er det BA du tenker, eller kurs? Anonymkode: 52775...bda 😊👍 Jeg var på nippet til å starte på Digital Markedsføring (1 år) på Kristiania nettstudie i fjor, (meldte meg på og kom inn), men i siste lita valgte jeg noe annet. Jeg er som sagt utdannet pedagog og tenkte jeg skulle velge et litt mer «safed» yrke hvor jeg jobber med mennesker, som jeg har lang erfaring med og er ganske god til. Angrer litt nå, det er nada stillinger ute, det var ikke et veldig bra studie ift den praktiske læringskurven, og det er ikke allverdens betalt. Det visste jeg jo, men jeg var desperat etter noe nytt i fjor. Én ting et å lære det teoretiske, men når man ikke lærer de ulike verktøyene man bruker i det yrket, er det rimelig håpløst å få jobb. Så, har ikke landa ennå, men klør etter å jobbe kreativt på et kontor! Vurderer Digital Markedsføring igjen (2 år) på et Akademi her i byen (oppstart neste høst), og jobbe som markedskoordinator el. Vet ikke om noe annet som er aktuelt innenfor dette. Venter på svar på to søknader (miljøaterapeut) - jeg orker egentlig ikke én dag til i bhg... Anonymkode: 7bc7a...294 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #36 Del Skrevet 20. september 2020 På 19.9.2020 den 14.27, AnonymBruker skrev: Hvilken jobb har du og hva har du i årslønn? Har du overtidstillegg eller bonus? Si gjerne noe om antall års arbeidserfaring Anonymkode: 6215e...6cb Fagarbeider i barnehage, 420 000,- Ingen overtidstillegg eller bonus. Har 15 års ansiennitet. Anonymkode: a4ff2...57d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #37 Del Skrevet 20. september 2020 Jobber som resepsjonist, har 460.000 pluss bonus på ca 30-40.000. Ingen utdanning. Anonymkode: 4afc0...b99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #38 Del Skrevet 20. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber som resepsjonist, har 460.000 pluss bonus på ca 30-40.000. Ingen utdanning. Anonymkode: 4afc0...b99 hvilken utdannelse må en ha for det? Anonymkode: 8f9b8...727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #39 Del Skrevet 20. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fagarbeider i barnehage, 420 000,- Ingen overtidstillegg eller bonus. Har 15 års ansiennitet. Anonymkode: a4ff2...57d Bachelor økonomi. 11 år i oljebransjen som Koordinator i salgsavdeling. 415 000! De som tror man tjener bra i olja.... Anonymkode: a531c...78c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #40 Del Skrevet 20. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hvilken utdannelse må en ha for det? Anonymkode: 8f9b8...727 Man trenger ikke utdannelse. Ligger en resepsjonist-stilling ute i min hjemby, og der jobber man frontdesk 50% og 50% med enkelt regnskap. Man får ulike oppgaver ift kundeservice, bestillinger mm. Anonymkode: 7bc7a...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå