Gå til innhold

Fått oppgitt uriktig kjønn ultralyd mellom uke 12-14

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen her som har fått oppgitt motsatt kjønn på tidlig ul enn det som ble sagt på oul? 🙂

Følelsen er sååå motsatt av det jeg har fått vite og han jeg har vært hos sies å være 90% riktig. Men magefølelsen sier motsatt😂

Anonymkode: a70d3...a90

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Noen her som har fått oppgitt motsatt kjønn på tidlig ul enn det som ble sagt på oul? 🙂

Følelsen er sååå motsatt av det jeg har fått vite og han jeg har vært hos sies å være 90% riktig. Men magefølelsen sier motsatt😂

Det er mange som får oppgitt feil kjønn :) men kommer litt an på hvem du var hos tenker jeg. Noen er flinkere enn andre til å se det tidlig :) 

Anonymkode: 206f1...06c

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg var på TUL mellom uke 12 og 13. Fikk da beskjed om at det sannsynligvis var jente, fordi de ikke kunne se tegn til testikler. På OUL dukket derimot testiklene opp.

Anonymkode: 7e061...c71

Skrevet

Det skjer jo. Pilotfrue fikk jo vite jente på tidlig ultralyd. Men det var en gutt. Oftest tar de feil den veien. 

Anonymkode: 8245b...2b6

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk vite jente i uke 14. I uke 18 var jenta blitt til en gutt :)

Anonymkode: 81a72...c77

Skrevet

Det er nok mange som har fått den beskjeden ja. De kan fortsatt være ganske like på det tidspunktet, så ville ikke gått bananas og handla inn 20 kjoler og malt rommet rosa før evt ordinær ultralyd (og selv da er det ingen 100% garanti)

Anonymkode: 19ac9...9c1

Skrevet

Ja, det har jeg opplevd tre ganger. 

Anonymkode: 3297d...662

Skrevet

Kjønnsbestemmelse på UL er aldri 100% presist.  I noen sjeldne tilfeller kan man jo være i tvil om ungens kjønn etter at den er født.  Det enkleste er gjerne å slå seg til ro med at man ikke vet kjønnet før ungen er ute.  De første to-tre årene etter fødselen spiller ungens kjønn svært liten rolle, uansett.

Anonymkode: a03f1...37a

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk beskjed om gutt på TUL, det var dog i uke 10-11. Fikk beskjed om jente på OUL. Fikk ei jente. Vent med å handle inn masse rosa 😊

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

🙂

Følelsen er sååå motsatt av det jeg har fått vite og han jeg har vært hos sies å være 90% riktig. Men magefølelsen sier motsatt

Da har 10% fått feil svar. Så da kan det være at du er blant den 10% 🤷‍♀️

Anonymkode: 4cf90...8ce

Skrevet

Hva med å ta en nipt prøve i København? Da får du vite kjønnet samtidig

Anonymkode: ca7a4...ed9

• Liker 1
Skrevet

Sier de gutt, stemmer det i de aller fleste tilfeller. Sier de jente er det noe mer sannsynlig at det ikke er riktig. 

Anonymkode: 9e0bb...70e

• Liker 4
Skrevet

Jeg har opplevd det og har venninner som har opplevd det. Selvsagt kan det skje.

Anonymkode: 9820b...42d

Skrevet

Fikk vite jente, med 95% sikkerhet, da jeg var 13+6. Oul viste gutt og gutt kom det☺️

Anonymkode: fe928...4c1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sier de gutt, stemmer det i de aller fleste tilfeller. Sier de jente er det noe mer sannsynlig at det ikke er riktig. 

Anonymkode: 9e0bb...70e

Dette stemmer nok. Selve kjønnsorganet er jo ganske likt på begge kjønn på et tidlig stadium, så det er lett å ta feil av penis og vagina, så det er jo testiklene som er det sikre tegnet så tidlig. Det er imidlertid ikke alltid de ser testiklene så tidlig, (det skjedde med meg, som jeg skrev lenger opp i tråden) men har de først sett testikler, så skal det en del til for at de har forvekslet dem med noe annet. 

Anonymkode: 7e061...c71

Skrevet

Jeg fikk vite gutt i uke 13, og på OUL sa jordmor at det var jente. Tok enda en ultralyd senere, og da så jeg selv at det var jente. Barnet er ikke født ennå, men er ganske sikker på at det er jente nå. 

Anonymkode: 78024...0e5

Skrevet

Ja, det skjer jo stadig vekk. Det kommer spesielt an på hvem man går til. Jeg tror jeg vet hvem du har vært hos, og han tar sjelden feil, men det skjer jo. Jeg har to bekjente som har vært hos han og fått vite jente, men det var gutt. Har selv vært hos han to ganger og da hadde han rett. 

Anonymkode: 6478e...f3d

Skrevet

Gyn ville ikke uttale seg om kjønn til oss, da vi var på ultralyd i uke 13. Usikkerheten var for stor. Kikket på bildene etterpå og gjettet selv på at det var en gutt. Ultralyd hos jordmor i uke 16 og 18 bekreftet at det er en gutt. 

Anonymkode: eff1a...85c

Skrevet

Vi fikk beskjed om at «hun kunne gå i fengsel» hvis hun tok feil. Men hun tok feil...

Trodde det var gutt, men det kom ut ei jente

Anonymkode: d5712...2a5

Skrevet

Jeg fikk beskjed om gutt på UL i uke 13. Gyn var 100% sikker. Ønsket ikke å vite kjønn før fødsel, så forsøkte å holde et åpent sinn frem til barnet var ute. Var likevel veldig innstilt på gutt hele veien. 
Det ble ei jente...

Anonymkode: 20310...51c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...