AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #1 Skrevet 19. september 2020 Jeg har nå flyttet tilbake til hjembyen min etter å studert, føler meg svært ensom da jeg aldri hadde en særlig god venninnegjeng her før jeg flyttet og dermed ikke har noen å ta opp kontakt med, men det er noen jeg har møtt sånn casual på fest som ungdom som jeg jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med - for å gjøre det klart, vi var aldri ordentlige venner, mer -møttes på fest og hadde det gøy på fylla et par helger-. Har de på facebook men føler meg så rar når jeg tenker på å sende melding. Hva sier man? "Hei, vi møttes på fest for 6 år siden hehe har du lyst til å bli venninnen min?".... 🤐 Anonymkode: 4b2ba...100
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #2 Skrevet 19. september 2020 Ingen som har råd? Anonymkode: 4b2ba...100
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #3 Skrevet 19. september 2020 Det er vanskelig i Norge dessverre. Mange utlendinger flytter herfra igjen pga det usosiale klimaet her. Kjent mange opp igjennom som ble deppa i Norge, folk var så kalde og avvisende. Ingen gode råd. Tror dessverre du skal være heldig om det går. Vi nordmenn er rett og slett bare ikke inkluderende. En stor svikt i kulturen vår. Anonymkode: 1bbfb...45b 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #4 Skrevet 19. september 2020 Skulle gjerne gitt deg råd, for jeg er en sånn som veldig lett får venner og som mange vil være venn med. Men jeg vet faktisk ikke hvorfor! Anonymkode: 9fdb0...c9c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #5 Skrevet 19. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle gjerne gitt deg råd, for jeg er en sånn som veldig lett får venner og som mange vil være venn med. Men jeg vet faktisk ikke hvorfor! Anonymkode: 9fdb0...c9c Du smiler kanskje mye? Anonymkode: 1bbfb...45b
Maestro Skrevet 19. september 2020 #6 Skrevet 19. september 2020 Jeg meldte meg inn i mental helse ungdom, blitt godt kjent med dem der 😬
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #7 Skrevet 19. september 2020 Jeg har tenkt litt, og saken er jo at vennskap må bygges veldig gradvis. Så nei, fremgangsmåten du foreslo i HI vil ikke fungere. Først hilser man, så småprater man, så tar man en kopp kaffe, så finner man på noe sammen, så treffes man bare for å være sammen. Det kan skje på kurs/fritidsaktiviteter, på jobb, i nabolaget, foreldre i skole/barnehage, venners venner osv. Saken er at man gradvis kjenner etter om det er en kjemi der. Så må man selvsagt by på seg selv, vise litt hvem man er, kanskje tørre å være litt humoristisk/sarkastisk - noe som vekker interesse hos andre. Og så må du jo ha en genuin interesse for andre. Jeg er veldig godt voksen, men bare de siste par årene har jeg fått flere gode venner. En er en nabo som har flyttet hit nylig, den andre er en dame på yogaklassen min, den tredje er søsteren til en bekjent som jeg har truffet et antall ganger på middager og fester hos den bekjente. Ellers er det folk i vennekretsen min som er tidligere kolleger, tidligere naboer, tidligere forretningsforbindelser, gamle klassevenninner, osv. osv. Ikke nødvendigvis folk jeg har holdt kontakt med hele veien, men som av ulike grunner har dukket opp på horisonten igjen. Er det noen du kjenner litt som du kan utvikle vennskapet med? Sende en melding om at nå er jeg i nærheten av deg, har du lyst til å ta en kopp kaffe? Anonymkode: 9fdb0...c9c 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #8 Skrevet 19. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanskelig i Norge dessverre. Mange utlendinger flytter herfra igjen pga det usosiale klimaet her. Kjent mange opp igjennom som ble deppa i Norge, folk var så kalde og avvisende. Ingen gode råd. Tror dessverre du skal være heldig om det går. Vi nordmenn er rett og slett bare ikke inkluderende. En stor svikt i kulturen vår. Anonymkode: 1bbfb...45b Du er ikke norsk. Jeg får stadig nye bekjentskaper, nye venner ikke nære relasjoner men vi omgås og prater. En av mine nærmeste fikk jeg som venn da jeg var 34. Vi har alle norske. Jeg har kun norske venner i Norge. Ellers har jeg venner i utlandet som jeg ble kjent med på ferie der. Jeg er innadvent, og trenger mye egentid men jeg har også behov for å omgås mennesker. Og vi hundefolk blir ofte kjent og skravler masse, og plutselig blir vi venner eller bekjente. Går tur sammen, går på cafè, inviterer på kaffe eller grillings. I tillegg til hund, har jeg også hest. Og det er veldig sosialt. Jeg anbefaler deg å møte folk ute, være blid, imøtekommende, by på deg selv, og være høflig. Da får du nye venner vettu. Anonymkode: 84c88...d09
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #9 Skrevet 19. september 2020 Hvor bor du? Jeg sliter med det samme, flyttet hjem i fjord og bor i Bergen 😊 Anonymkode: 0d6ea...3a8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #10 Skrevet 19. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke norsk. Jeg får stadig nye bekjentskaper, nye venner ikke nære relasjoner men vi omgås og prater. En av mine nærmeste fikk jeg som venn da jeg var 34. Vi har alle norske. Jeg har kun norske venner i Norge. Ellers har jeg venner i utlandet som jeg ble kjent med på ferie der. Jeg er innadvent, og trenger mye egentid men jeg har også behov for å omgås mennesker. Og vi hundefolk blir ofte kjent og skravler masse, og plutselig blir vi venner eller bekjente. Går tur sammen, går på cafè, inviterer på kaffe eller grillings. I tillegg til hund, har jeg også hest. Og det er veldig sosialt. Jeg anbefaler deg å møte folk ute, være blid, imøtekommende, by på deg selv, og være høflig. Da får du nye venner vettu. Anonymkode: 84c88...d09 Jeg er norsk. Blond, blå øyner og sørlending. Sjenert selv. Sikkert endel av grunnen til at jeg sjelden får nye venner. Anonymkode: 1bbfb...45b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #11 Skrevet 19. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er norsk. Blond, blå øyner og sørlending. Sjenert selv. Sikkert endel av grunnen til at jeg sjelden får nye venner. Anonymkode: 1bbfb...45b Jeg er ikke sjenert. Jeg bor på sørlandet, jeg har venner her. Jeg er fra Oslo. Flyttet hit for ett år siden. Anonymkode: 84c88...d09
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #12 Skrevet 19. september 2020 En message på Facebook med «hei, jeg har akkurat flyttet tilbake fra studier. Vet du om noen fester eller ting som skjer i området?» eller noe lignende kan være en fin åpning. Anonymkode: c8394...551
Ymra Skrevet 19. september 2020 #13 Skrevet 19. september 2020 Send gjerne en melding, men ikke spør om å bli venn. Enten som i forslaget over eller spørsmål om å ta en kaffe. Kanskje er det noen på jobben du føler du har god kjemi ned? Foreslå en øl eller kaffe. Etter å ha flyttet i voksen alder, har jeg selv fått masse venner gjennom lag og foreninger. Finn noe som interesserer deg og sleng deg med! Sånn generelt er det også veldig viktig ikke å være redd for å ta initiativ overfor interessante folk man møter på sin veg. Jeg har for eksempel veldig god erfaring med å invitere folk jeg nesten ikke har kjent på kaffe eller middag. De aller fleste synes det er hyggelig å bli spurt - og det kan bli fine vennskap ut av det. Tror en del har for høye forventninger om bare å bli invitert og dratt med fra første sekund, men man må ta en god del initiativ før man kanskje blir det tilbake.... 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #14 Skrevet 19. september 2020 1 time siden, Ymra skrev: Send gjerne en melding, men ikke spør om å bli venn. Enten som i forslaget over eller spørsmål om å ta en kaffe. Kanskje er det noen på jobben du føler du har god kjemi ned? Foreslå en øl eller kaffe. Etter å ha flyttet i voksen alder, har jeg selv fått masse venner gjennom lag og foreninger. Finn noe som interesserer deg og sleng deg med! Sånn generelt er det også veldig viktig ikke å være redd for å ta initiativ overfor interessante folk man møter på sin veg. Jeg har for eksempel veldig god erfaring med å invitere folk jeg nesten ikke har kjent på kaffe eller middag. De aller fleste synes det er hyggelig å bli spurt - og det kan bli fine vennskap ut av det. Tror en del har for høye forventninger om bare å bli invitert og dratt med fra første sekund, men man må ta en god del initiativ før man kanskje blir det tilbake.... Støtter denne 100%. Anonymkode: c8394...551
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå