AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #1 Skrevet 19. september 2020 Jeg og mannen min er gift. Har en datter på 4 år og er nå 39 uker på vei med sønnen vår. Plutselig den siste uken har mannen min begynt å få tanker på at gutten vår må omskjæres innen den første uken etter fødsel. Omskjæring er ikke noe jeg sykes er greit. Jeg er norsk han er fra irak. Han har aldri før nevnt noe om omskjæring på båre fremtidige barn Vi har vært gift i 6 år og kjærester i 10. Men han er nå fast bestemt på at vi MÅ omskjære gutten vår, at vi ikke har noe valg da dette er noe som må gjøres da barnefar er muslim. Jeg er kristen og tenker ikke å oppdra våre barn i muslimsk religion. Jeg har de siste dagene tenkt veldig mye, og jeg tror jeg nå må gå fra han. Anonymkode: 341ec...b63 20
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #2 Skrevet 19. september 2020 Ikke gå fra han i en så sårbar situasjon du er i nå. Utsett det, og tenk på det når du har kommet deg etter fødselen. Han kan ikke gjøre det uten ditt samtykke uanset, og om han går fra deg pga dette blir han uansett ikke omskjært. Anonymkode: f46dd...aff 8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #3 Skrevet 19. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke gå fra han i en så sårbar situasjon du er i nå. Utsett det, og tenk på det når du har kommet deg etter fødselen. Han kan ikke gjøre det uten ditt samtykke uanset, og om han går fra deg pga dette blir han uansett ikke omskjært. Anonymkode: f46dd...aff Jo det er jo det som er så skummelt. I hans familie har dem fått imamer hjem og gjort dette på guttebabyer. Jeg har en veninne som opplevde at dem gjorde det på sønnen hennes mens hun var i dusjen. Anonymkode: 341ec...b63 32
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 19. september 2020 Jeg hadde også gjort det slutt med en mann som vil kutte i min sønns kjønnsorgan uten at det er medisinsk begrunnet. Anonymkode: 387f0...746 132
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #5 Skrevet 19. september 2020 Helt enig med deg! Anonymkode: 6e18a...5c1 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #6 Skrevet 19. september 2020 Prøv å få bli på sykehuset lengre da! Fortell jordmor hva far planlegger! Anonymkode: 50151...be1 22
Gjest Lama_Drama Skrevet 19. september 2020 #7 Skrevet 19. september 2020 Jeg ville gått fra han og varsel jordmor/helsesøster om fars planer!
Gjest Mysticgirl Skrevet 19. september 2020 #8 Skrevet 19. september 2020 Aldri la han skjære i gutten din!!
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 19. september 2020 Jeg hadde gått fra han naturligvis! Men så hadde jeg aldri funnet på å få barn med en muslim i førsteomgang. Anonymkode: 00bab...7c4 69
Kenelz Skrevet 19. september 2020 #10 Skrevet 19. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jo det er jo det som er så skummelt. I hans familie har dem fått imamer hjem og gjort dette på guttebabyer. Jeg har en veninne som opplevde at dem gjorde det på sønnen hennes mens hun var i dusjen. Anonymkode: 341ec...b63 Hva faen? For å unngå denne situasjonen så hadde jeg samlet opp bevis (lydopptak, meldinger, etc), snakket med jordmor (også om hva din venninne fikk oppleve!) og gått fra mannen! Ikke la barnefar få samvær med babyen uten tilsyn! 25
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #11 Skrevet 19. september 2020 Hårreisende. Kjønnslemlestelse er dette, og dette er det som skjer når man velger å få familie og barn med mennesker fra en helt annen verden, med et menneskesyn som ikke samsvarer overhodet med vårt eget. Du må gå fra ham, ellers kommer han til å tvinge dette gjennom og/eller få det til å skje når du minst aner det. I tillegg får du bare belage deg på et rent helvete når du forlater ham, med æreskultur og det som følger med. Hadde ikke gått alene en meter etter å ha gått fra en muslimsk iraker som synes det er greit å kutte i forsvarsløse mennesker. Dette er sånne saker der damer ender opp drept. Anonymkode: 8154c...53f 33
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #12 Skrevet 19. september 2020 Hm, jeg ville i hvert fall ha vært med babyen 24/7 etter fødsel slik at han ikke kunne leid inn noen til å gjøre det hjemme. Det er ikke bare på sykehuset de omskjærer babyer. Anonymkode: 6b5a5...fcd 7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #13 Skrevet 19. september 2020 Jeg hadde gått fra han! Å skjære i en baby uten medisinsk grunn, å i tillegg å gjøre det hjemme, tenk på infeksjonsfare, hvis det skjer noe feil osv Anonymkode: 5e820...98b 12
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #14 Skrevet 19. september 2020 Den ungen kommer til å bli omskåret. Dumper du ham så får han samvær. Og han vil bli omskåret da, uavhengig om han er baby eller om det er om ti år. Så du kan like gjerne la det bli gjort i trygge omgivelser på sykehuset før du dumper fyren. Fatter ikke at dette er noe du ikke visste, det er en stor del av den muslimske kulturen. Anonymkode: 1c46b...270 30
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #15 Skrevet 19. september 2020 Kjenner det gjør vondt i mammahjertet bare med tanke på hvis noen skulle skjært uten medisinsk grunn i min lille gutt Anonymkode: 5e820...98b 10
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #16 Skrevet 19. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Den ungen kommer til å bli omskåret. Dumper du ham så får han samvær. Og han vil bli omskåret da, uavhengig om han er baby eller om det er om ti år. Så du kan like gjerne la det bli gjort i trygge omgivelser på sykehuset før du dumper fyren. Fatter ikke at dette er noe du ikke visste, det er en stor del av den muslimske kulturen. Anonymkode: 1c46b...270 Nope. Ts legger frem dette for familievernkontoret, evt barnevernet, så vil nok de hindre far samvær. Far vil dessuten aldri få noe særlig samvær med en liten baby, kanskje noen timer på senter med tilsyn grunnet faren for omskjæring. Anonymkode: d66e7...0cc 19
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #17 Skrevet 19. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det er jo det som er så skummelt. I hans familie har dem fått imamer hjem og gjort dette på guttebabyer. Jeg har en veninne som opplevde at dem gjorde det på sønnen hennes mens hun var i dusjen. Anonymkode: 341ec...b63 Dette visste du, men likevel valgte du å få ikke bare ett, men to barn med ham? Hva trodde du skulle skje? At han og familien hans skulle forandre seg over natten? Stakkars de to barna som kommer til å måtte forholde seg til slike ting videre i livet. Tenk litt gjennom hvem dere velger å få barn med! Anonymkode: e9351...a54 30
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #18 Skrevet 19. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nope. Ts legger frem dette for familievernkontoret, evt barnevernet, så vil nok de hindre far samvær. Far vil dessuten aldri få noe særlig samvær med en liten baby, kanskje noen timer på senter med tilsyn grunnet faren for omskjæring. Anonymkode: d66e7...0cc Nei. Det blir ikke hindret samvær over noe sånt. Og omskjæringen kommer ikke nødvendigvis til å skje når ungen er baby. Det kan like gjerne skje når ungen er fem, eller ti eller femten. Og alt som trengs er ti minutter alene med faren. Anonymkode: 1c46b...270 14
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #19 Skrevet 19. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Det blir ikke hindret samvær over noe sånt. Og omskjæringen kommer ikke nødvendigvis til å skje når ungen er baby. Det kan like gjerne skje når ungen er fem, eller ti eller femten. Og alt som trengs er ti minutter alene med faren. Anonymkode: 1c46b...270 Ja, og nettopp derfor vil ikke faren få samvær uten tilsyn når risikoen er såpass høy. Anonymkode: d66e7...0cc 5
SoWhat? Skrevet 19. september 2020 #20 Skrevet 19. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nope. Ts legger frem dette for familievernkontoret, evt barnevernet, så vil nok de hindre far samvær. Far vil dessuten aldri få noe særlig samvær med en liten baby, kanskje noen timer på senter med tilsyn grunnet faren for omskjæring. Anonymkode: d66e7...0cc Kanskje du bør vite hva du snakker om? Ingen kan hindre faren samvær her uten grunn. Uansett hva en mener om omskjæring, så er det lov med rituell omskjæring av gutter i Norge. 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå