AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #21 Skrevet 25. september 2020 På 23.9.2020 den 21.29, AnonymBruker skrev: Barnelege på helsestasjon sa til meg at det regulerer de selv. De drikker det de trenger. Min gutt drakk over 1 liter han også. Eneste er at de ikke skal ha tran eller d vitamin i tillegg. Anonymkode: 1fe67...24d På 24.9.2020 den 0.30, AnonymBruker skrev: Står jo bak på esken mengde og antall flasker som ambefales. har lagt meg så gidder ikke så ned å se hva som står på esken..men ett rask Google søk kommer man inn på nestle sine sider og på man 2 står dette. her i huset får baby 7mnd 180ml *4 i døgnet. Men hun drikker ofte bare 120 ml. Hun følger sin kurve men følger den laveste kurven og helsesøster og lege sier det er fint greit. Spiser to porsjoner grøt, en god porsjon middag(fisk/kjøtt/grønnsaker) og litt frukt innimellom Anonymkode: e49a7...de0 På 24.9.2020 den 3.09, AnonymBruker skrev: Dette regulerer de selv. Drikker han det du gir nå uten å gi uttrykk for å være mer tørst så er det jo nok? Du trenger jo ikke gi mindre heller siden at han vil ha det du har gitt hittil. Det er ikke slik at en på 4mnd skal drikke så mye og spise så mye, det er jo som å si at han skulle brukt str 68 i klær, noen bruker str 62 og andre er oppe i 80. Det er ingen fasit med andre ord. Anonymkode: 38597...066 Ts her. Grunnen til at jeg spurte er fordi kurven skyter i været, ergo spise han "for mye." Det naturlige da er å regulere ned mengden melk og innføre mer fast føde. Men han skal jo ikke ha FOR LITE melk heller, all den tid han faktisk er en baby som trenger alt av vitaminer etc. Så da tenker jeg at jeg styrer melken og så styrer han fast føde. Anonymkode: 2334c...7c2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #22 Skrevet 25. september 2020 Du gir voldsomt mye. Vår på 6 måneder får ca 400 ml. Faren for overvekt senere i livet er stor med mme, ville absolutt bremset ned nå. Anonymkode: 09e2b...014
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #23 Skrevet 25. september 2020 Jeg jobbet litt som medisinstudent med lisens på helsestasjonen som lege. Det er ikke pediatri som jobber på helsestasjoner men allmennmedisinere. Uansett jeg er rimelig nyutdannet og det er faglig enighet at barn skal selvregulere mme mengden og ikke bare brystmelk. Tidligere var man mer restriktiv siden det var tilsatt betydelig mer salt i mme før enn nå. Barnet skal vise signaler når man er mett med å snu seg unna flasken eller dytte den unna. Ingenting i veien for å tilby mer, overvekt henger ikke direkte sammen med ernæring av mme de første levemånedene men ting som f.eks utdanningsnivå hos mor, overvekt hos mor osv da de som gir mme har statisk høyere risiko for overvekt og lavt utdanningsnivå enn de som ammer. Anonymkode: 2bfc8...2fd 1
myMa Skrevet 25. september 2020 #24 Skrevet 25. september 2020 Jeg var også bekymret for dette med for lite melk. Jeg spurte helsesykepleier om det på 6 månederskontrollen og da sa hun at 400-500ml mme var passe (I tillegg til 2 grøtmåltider, 0,5 glass middag og litt frukt)
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #25 Skrevet 25. september 2020 På 23.9.2020 den 21.30, AnonymBruker skrev: Det var nok ikke en barnelege. Anonymkode: 0134f...ced Vår har også barnelege. Vi fikk beskjed på forhånd om at vi skulle til barnelege, og hun introdusere seg selv også som nettopp dette. Hvorfor føler du at du kan være så påståelig? Anonymkode: 387db...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #26 Skrevet 25. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vår har også barnelege. Vi fikk beskjed på forhånd om at vi skulle til barnelege, og hun introdusere seg selv også som nettopp dette. Hvorfor føler du at du kan være så påståelig? Anonymkode: 387db...c8d Fordi jeg vet jeg har rett på akkurat dette 🙂 Les svaret over fra en lege som har jobbet på helsestasjon. Anonymkode: 09e2b...014
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #27 Skrevet 25. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vår har også barnelege. Vi fikk beskjed på forhånd om at vi skulle til barnelege, og hun introdusere seg selv også som nettopp dette. Hvorfor føler du at du kan være så påståelig? Anonymkode: 387db...c8d Vet enkelte helsesykepleiere sier barnelege av gammel vane. Men vil si det er meget spesielt å presentere seg som det, om det ikke stemmer. Hvor har du helsestasjon? Har som sagt ikke hørt om noen barneleger som jobber på helsestasjoner i dag. Anonymkode: 09e2b...014
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #28 Skrevet 25. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vår har også barnelege. Vi fikk beskjed på forhånd om at vi skulle til barnelege, og hun introdusere seg selv også som nettopp dette. Hvorfor føler du at du kan være så påståelig? Anonymkode: 387db...c8d For barneleger er ikke på helsestasjon, derfor er jeg påståelig. Anonymkode: 0134f...ced
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #29 Skrevet 25. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg vet jeg har rett på akkurat dette 🙂 Les svaret over fra en lege som har jobbet på helsestasjon. Anonymkode: 09e2b...014 Til orientering så er det ikke lov til å utgi seg for å være/signere seg som helsepersonell på dette forumet. Hvem som helst kan gjøre det, men en vet ikke om det faktisk er reelt at vedkommende er det. Anonymkode: 2ba48...5e9
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #30 Skrevet 25. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet litt som medisinstudent med lisens på helsestasjonen som lege. Det er ikke pediatri som jobber på helsestasjoner men allmennmedisinere. Uansett jeg er rimelig nyutdannet og det er faglig enighet at barn skal selvregulere mme mengden og ikke bare brystmelk. Tidligere var man mer restriktiv siden det var tilsatt betydelig mer salt i mme før enn nå. Barnet skal vise signaler når man er mett med å snu seg unna flasken eller dytte den unna. Ingenting i veien for å tilby mer, overvekt henger ikke direkte sammen med ernæring av mme de første levemånedene men ting som f.eks utdanningsnivå hos mor, overvekt hos mor osv da de som gir mme har statisk høyere risiko for overvekt og lavt utdanningsnivå enn de som ammer. Anonymkode: 2bfc8...2fd Takk for svar! Baby her har hatt vanskelig for å selvregulere, har tydelig overspist tidligere i form av mye gulping. Det er mye bedre nå, kan gi tegn til at han er mett før flaska er tom. Derfor jeg styrer det litt fordi han tidligere har overspist. Tenker 200 ml er nok i ett måltid, og er aldri misfornøyd når flaska er tom. Jeg er høyere utdanning og er ikke overvektig, så er det sagt Ts Anonymkode: 2334c...7c2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #31 Skrevet 25. september 2020 4 timer siden, myMa skrev: Jeg var også bekymret for dette med for lite melk. Jeg spurte helsesykepleier om det på 6 månederskontrollen og da sa hun at 400-500ml mme var passe (I tillegg til 2 grøtmåltider, 0,5 glass middag og litt frukt) Så bra Tenker jeg gir 600 ml nå frem til 6 mnd, så kan jeg justere ned litt til da Ts Anonymkode: 2334c...7c2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå