Gå til innhold

Hans side av familien involverer seg 0 i svangerskapet, må vi da melde ifra om fødsel når barnet da er født?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forventer ikke daglige spørsmål eller interesse  fra dem. Han er første av søskenflokken til å få barn og dette er vår første.

Jeg har forsøkt etter ultralyder å sende bilder i samlet gruppe på messenger og fortalt litt om lillegutt i magen og vist bilder fra de forskjellige ultralydene. Om vi er heldige får vi en tommel opp tilbake. Dette er snakk om søskenflokk på 6 barn og foreldre.

Jeg personlig kan fint leve med det, har egne venner og familie. Samboer stusser også på dette, men virker ikke til å bry seg veldig.

Det JEG derimot kjenner på er når barnet fødes og har kommet ut. Må vi da sende melding og melde ankomst? Må vel ingenting, men bør vi eller er det i orden å gi beng i dem da?

0 interesse fra de fikk vite om det til nå uke 36. De gangene jeg har forsøkt å sende bilder av bevegelser, ultralyder, 3D og 4D ultralyder får jeg 0 respons. Som sagt, kanskje en tommel opp.

Jeg har ikke lyst å sløse den dyrebare tiden etter fødsel på folk som jeg ikke har vært i dialog med på 9 mnd +. De bor kjempe nærme og nei det finnes ingen konflikt der!

Anonymkode: 156fe...c25

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså. Du må tenke at andre, familie eller ei, ikke er så interessert i en baby før den faktisk er født. Det er bare oftest sånn det er, for før det, så er det du og den kommende far som har "et forhold" til den. 

Selvfølgelig gir du beskjed når babyen er født. Tenk deg selv i deres situasjon. Hvor interessert hadde du selv vært i andres ufødte barn? 

• Liker 32
Skrevet

Det er greit og mye mulig. Derimot synes jeg det er veldig spesielt å ikke reagere når man mottar bilder med tekst om størrelse og tilstand etc annet enn en tommel opp.

Det gjelder uansett tema. Jeg kjenner iallfall på det at de ikke blir blant de første som får komme å hilse på. Bare fordi det er så utrolig mange andre som ligger langt foran i køen nå.

• Liker 2
Skrevet

haha hadde aldri giddet å følge med. hilsen kvinne 43 som elsker barn-når de er ute🤭

Anonymkode: 03a98...25d

• Liker 32
Skrevet

Eeh, altså, for et mas! Skjønner godt at du ikke har fått noe respons! Jeg hadde ikke orket å høre om et foster støtt og stadig gjennom graviditeten til verken en søster eller svigerinne, eller noen andre nære for den saks skyld! 

Anonymkode: 89b74...771

• Liker 42
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde syntes det var voldsom å bli oppdatert så mye under en graviditet. Kjenner ingen som har oppdatert på den måten under graviditeten når vi har vært innom heller. 

Anonymkode: 91bb9...c89

To ultralyder? En hvor man fikk vite kjønn, se 3D og 4D samtidig  og en ordinær ultralyd? Er det virkelig for mye.

De tar 0 kontakt ellers heller. Om vi sender god jul hilsen osv. Dette er kanskje litt mer omfattende enn hva jeg ga utrykk for.

Alt i alt, når ingenting vi gjør eller holder på med er interessant (nytt hus, totalrenovering, samboer ny jobb) osv osv. kan det vel umulig være så viktig å få vite om det nyfødte barnet heller tenker jeg. Slik ting er nå kan jeg ikke se for meg at de en gang vil spørre om barnet er født etter termin.

Skrevet

TS her; vi snakker om 0 involvering fra deres side, hva angår ALT! Jeg trodde bare kaaaanskje at spesielt moren hans kanskje ville synes det var litt hyggelig å høre at alt stod bra til osv. Neida - 0 engasjement.

Sønnen bygger og totalrenoverer hus, 15 min kjøring unna. De kommer ikke å ser. Gått over 1 år altså. Som sagt; dette er nok kanskje mer omfattende enn jeg får forklart her.

Skrevet

Å sende ultrlydbilder å oppdatere i fellesgruppe synest jeg hadde blitt litt sært.

Klart dere må sende oppdatering når babyen er født.

Anonymkode: 7fffc...fcf

• Liker 32
Skrevet

Jeg tenker du er alt for opptatt av deg selv og ditt ufødte barn. Jeg kjenner ingen som lager en egen gruppe-chat på Facebook om sitt eget ufødte barn, og blir fornærmet når det ikke kommer massiv respons. Det er faktisk ikke så veldig interessant for andre hva som skjer inni i magen din... 

Anonymkode: 71827...deb

• Liker 41
Skrevet

Jeg tror folk flest ikke bryr seg nevneverdig om et fosters størrelse og utvikling. Det er først når babyen blir født at det er interessant for andre. Jeg gadd aldri prakke på sånn info på andre da jeg selv gikk gravid.

Anonymkode: 88bd4...da8

• Liker 14
Skrevet

Hvorfor lar du ikke det være opp til han hva han vil melde og si fra til sin familie? Hvis han ikke bruer seg sånn, så slapp av du og.

• Liker 8
Skrevet

Jeg er helt enig med deg TS i at oppførselen deres er dårlig. Selv om de ikke er interessert er det vanlig folkeskikk og reagere mer en dette. Men dette er jo faktisk dere kommende barnebarn og nevø. Sier ikke at de trenger bry seg veldig, men å være glad for en oppdatering på at mor og barn har det bra er vel hyggelig. Så skjønner godt du er lei deg. 

Når det gjelder fødsel så tenker jeg at du bare må gi de en sjanse. Du trenger ikke sende mld til de øyeblikket ungen er ute, men noen dager senere bare for å få det ut av veien. De fortjener jo å vite at barnet er født. 

Anonymkode: 9d1b8...f73

• Liker 8
Skrevet

Dette er ditt svangerskap. Det er veldig begrenset hvor interessant bilde etter bilde fra ultralyd er for andre. Et barn som er født og er sin egen person, ikke bare kornete bilder og stor mage, er noe helt annet.

For deg er dette sannsynligvis altoppslukende akkurat nå, for andre er det bare en liten del av livet. Du kan virkelig ikke forvente at andre skal være superinteressert før barnet er født.

• Liker 12
Skrevet

Jeg skjønner at det oppleves litt sårt for deg. I min familie er alle glade for å se UL bilder og ringer støtt og stadig for å høre hvordan det går med meg og den lille i magen. Vi er en veldig nær familie. Svigerfamilien er og engasjerte, men ikke like mye. De er bare en annen type familie og det er helt greit 😊 respekter at folk er forskjellige og ikke hindre dem i å se nevø/barnebarn. Det kommer det ingenting godt ut av for noen. Evt får du tørre å konfrontere dem, for de skjønner nok ikke at de i dine øyne har gjort noe «galt».

Anonymkode: 374cb...b5e

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, exictence skrev:

Hvorfor lar du ikke det være opp til han hva han vil melde og si fra til sin familie? Hvis han ikke bruer seg sånn, så slapp av du og.

Han har forsøkt han også, og synes også det er veldig rart.

Dere har rett! Jeg skal ikke gjøre noe mer, men som sagt; jeg trenger ikke mennesker inn i heimen den første tiden som jeg ikke har hørt fra på 1-2 år heller. Det får jo være opp til meg og samboer:)

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er greit og mye mulig. Derimot synes jeg det er veldig spesielt å ikke reagere når man mottar bilder med tekst om størrelse og tilstand etc annet enn en tommel opp.

Det gjelder uansett tema. Jeg kjenner iallfall på det at de ikke blir blant de første som får komme å hilse på. Bare fordi det er så utrolig mange andre som ligger langt foran i køen nå.

Hva mener du egentlig de skal skrive tilbake? At fosteret er normalt utviklet er fint, men man ser ikke på det som annet enn informasjon. 👍er met enn tilstrekkelig reaksjon.

Og dersom det er barnets besteforeldre det gjelder, står de først i køen (Sammen med de to andre besteforeldrene)dersom mannen din ønsker det.

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...