Gå til innhold

Hvordan fikk dere baby til å sove i seng på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tre mnd gammel baby som aller helst vil bli båret i sele så mye som mulig. Det er koselig det, men hadde vært praktisk å få sovet i sengen sin også. Det er hun ikke særlig interessert i å gjøre. Blir mye fuzz og dårlig stemning, og hjelper ikke å prøve og roe ned heller. Hvordan fikk dere dette til? Det er tilrettelagt for søvn inne på rommet, så er ikke noe feil der heller. Hun sover veldig godt i samme sengen nattestid. Tidligere kunne jeg ha henne på stuen i en bedside crib og hun sovnet etterhvert, men nå som hun er større og følger mer med, så er dette umulig å få til når det er lyder i rommet. Hun sover ellers godt i vogn ute på tur også, så tar endel naper der. Men ønsker bare å vite det med seng inne på dagtid.. 

Anonymkode: c7c3c...613

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..bor et sted der det ikke er mulig å sette vognen ut, så det også er nevnt 😊

Skrevet

Har ammet mine i søvn i senga vår, så sover de der med vinduet på vidt gap.

Anonymkode: cfd88...f9f

Skrevet

Vi måtte rett og slett ta vogna inn. Å få småttisen til å sove generelt var vanskelig, og dagtid var senga plent umulig.

Litt rugging fram og tilbake over dørstokken i gangen gjorde susen, så da ble det sånn.

Anonymkode: 09a91...df7

• Liker 2
Skrevet

La meg sammen med de, så gikk jeg ut når de sov. Eventuelt tok meg en dupp selv i samme slengen 😅

Anonymkode: 8609c...0d4

• Liker 1
Skrevet

Hva med å kjøpe en mawok hengevugge? Vesla her likte ikke å sove i senga si, men mawoken likte hun.

Ellers bare løsnet det en dag da hun var 5 måneder. Fra illsint ved å bli lagt i senga si til "okeida, natta" fra den ene dagen til neste. Dette gjaldt nattsoving i senga. Når det var etablert godtok hun lurer i den på dagtid også.

Skrevet

Hadde nok flaks, for det gikk helt av seg selv. Det var bare å putte babyen ned. Jeg var alenepappa da, så det kan jo sikkert ha hatt noe å si.

Anonymkode: 620d6...9d9

Skrevet

Hun nekter å sove med meg i seng/sofa også, tidligere kunne hun sove på brystet men den tiden er over. Skal sjekke ut den vuggen, takk! Eneste jeg er bekymret for med noe slikt er om hun blir avhengig av det for å få sovnet og at det blir enda vanskeligere med tilvenning i seng siden, dvs bare utsetter problemet. Antar hun ikke kan sove i en sånn hengekøye til hun blir stor liksom 😅Kan prøve vogn inne også men tviler på det går. Hun våkner raskt om den står stille, sånn er det ute på tur også 🙊

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi måtte rett og slett ta vogna inn. Å få småttisen til å sove generelt var vanskelig, og dagtid var senga plent umulig.

Litt rugging fram og tilbake over dørstokken i gangen gjorde susen, så da ble det sånn.

Anonymkode: 09a91...df7

Det har jeg gjort med begge mine også. Frem til 4-5 måneder sov de bare i sele, så var det plutselig bare vogn som gjaldt. Da satt jeg på en stol i gangen og trillet frem og tilbake over dørkarmen gjennom hele luren. Seng på dagtid har aldri vært sjans i havet med mine. 

Anonymkode: cb49d...967

Skrevet

Her sov lille i vugge på stuen men merket at hun ble veldig var på lyder og våknet lett. La hun rett og slett inn på soverommet i sengen sin. Rullegardiner oppe, lyset på slik at det ikke var mørkt som det er på natten. Det er vel anbefalt og ha to ulike sovesteder, en for natt og en for dag (dupp). Men her fungerer det fint. Sover kort på dagen (30 min - 2 timer) og stort sett natten gjennom. 

Jeg har merket at det er viktig og legge mini til rett tid. Altså når hun er passe trøtt. Er hun bare litt trøtt så ligger hun og tuller, er hun for trøtt så er det sutring.

Anonymkode: 5d72c...122

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...