AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #1 Skrevet 19. september 2020 Min manager har flere ganger kommet med kommentarer om at jeg er tykk. Og små stikk angående det. Jeg må si at jeg ikke er det ( tror jeg). Jeg har spurt venner om de mener at jeg er overvektig, jeg tror de svarer sant og sier nei. Dessverre gikk jeg opp fra small til medium for noen måneder siden. Stress. Og det var tungt for meg, fordi jeg har tidligere slitt veldig med spiseforstyrrelser. ( Anorexia). Så, nei, jeg ville ikke gå opp i vekt! Disse kommentarene angående min kropp har sagt igang min spiseforstyrrelse igjen. Nå spiser jeg ikke. Hun er ikke akkurat en tynn dame selv, XL vil jeg si. Jeg har problemer med å gå på jobb, hvis hun er der. Jeg frykter flere kommentarer fra henne. Hun har også kommentert mitt hår. Det er ingen problem med mitt hår! Kviser ( dessverre får jeg dem ennå. Jobber manisk med å behandle dem!). Jeg har ikke lyst til å gå på jobb mer. Jeg vil selvsagt ikke sykemelde meg, eller noe slikt. Jeg vil bare at hun slutter å kommentere min kropp! Anonymkode: 89173...1eb
Fie92 Skrevet 19. september 2020 #2 Skrevet 19. september 2020 Hva slags manager er hun??? Du må jo åpenbart kvitte deg med henne! 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #3 Skrevet 19. september 2020 Det er LEDEREN din på jobb? Hvor gammel er du? Type jobb? Har det noe betydning for oppgavene dine hva du veier? Hvis ikke, be henne om å slutte. Evt snakk med verneombud eller HR om slikt finnes hos dere. Anonymkode: 1ab55...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #4 Skrevet 19. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er LEDEREN din på jobb? Hvor gammel er du? Type jobb? Har det noe betydning for oppgavene dine hva du veier? Hvis ikke, be henne om å slutte. Evt snakk med verneombud eller HR om slikt finnes hos dere. Anonymkode: 1ab55...0b5 Jeg er 41. Jeg jobber som bartender og "chef" på ett hotell. Nå jobber jeg i UK ( vil ikke si hvor), og her har visstnok managers mer respekt (?). Det er ett større skille mellom vanlige arbeidstakere og managers. Jeg vet ikke om det finnes noe verneombud. HR finnes, men jeg tror jeg får sparken hvis jeg rapporterer det. Anonymkode: 89173...1eb
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #5 Skrevet 19. september 2020 Ehh om hun er tykk selv og du ser bra ut gjør hun jo det bare for å være ond / sjalu ! Hadde glatt overhørt henne . Himla med øynene eller spurt om hun hadde personlige problemer ! Heller medium og sunn enn anorektisk !!!! Hadde meldt henne om hun ikke ga seg Anonymkode: 6778b...893 7
Mona123 Skrevet 19. september 2020 #6 Skrevet 19. september 2020 Nei hver gang hun sier du er tykk får du bare si: "Er jeg??? La meg sammenlikne med deg??" Ta frem et målebånd og mål henne først og deretter deg. Pust lettet ut og si at du i det minste er glad du ikke er like feit som henne. Neida. Men har du egentlig sagt ifra til henne? Kanskje hun ikke tenker over hvor hjernedødt det hun holder på med er. 1
Gjest Warrior Skrevet 19. september 2020 #7 Skrevet 19. september 2020 (endret) Ikke hør på henne. Høres ut som ei som er sjalu på kroppen din og utseendet ditt. At hun sier sånt for å få deg til å føle deg dårlig og hun føle seg bedre. Det beste er å holde seg unna sånne folk og ignorere. Men det er vel ikke så enkelt å holde seg unna hvis du ikke vil bytte jobb. Finnes alltid kvinner og menn som skal hakke på andre for å føle seg bedre selv. De vet du er så pen og de hater det. Så ikke la et sånt menneske ødelegge deg. Tenk at du er perfekt nok som du er. Det er derfor hun hakker på deg. Så prøv å ikke bry deg. Hev hodet og fortsett med jobben. Svar henne neste gang «jasså er jeg det, synes jeg er perfekt nok jeg» og vis at du ikke bryr deg. De hater at folk ikke bryr seg når målet er å såre Tilslutt vil hun bli lei og slutte med det. Endret 19. september 2020 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #8 Skrevet 19. september 2020 10 minutter siden, Mona123 said: Nei hver gang hun sier du er tykk får du bare si: "Er jeg??? La meg sammenlikne med deg??" Ta frem et målebånd og mål henne først og deretter deg. Pust lettet ut og si at du i det minste er glad du ikke er like feit som henne. Neida. Men har du egentlig sagt ifra til henne? Kanskje hun ikke tenker over hvor hjernedødt det hun holder på med er. Og da får jeg sparken! Det er ikke så mye arbeidsvern ( i fare for å ikke finne ett bedre ord) i UK. Anonymkode: 89173...1eb
Fie92 Skrevet 19. september 2020 #9 Skrevet 19. september 2020 Er det muligheter for å finne seg en annen jobb da?
Fie92 Skrevet 19. september 2020 #10 Skrevet 19. september 2020 Eller spør hvorfor hun kommenterer kroppen din!
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #11 Skrevet 19. september 2020 25 minutter siden, Warrior said: Ikke hør på henne. Høres ut som ei som er sjalu på kroppen din og utseendet ditt. At hun sier sånt for å få deg til å føle deg dårlig og hun føle seg bedre. Det beste er å holde seg unna sånne folk og ignorere. Finnes alltid kvinner og menn som skal hakke på andre for å føle seg bedre selv. De vet du er så pen og de hater det. Så ikke la et sånt menneske ødelegge deg. Tenk at du er perfekt nok som du er. Det er derfor hun hakker på deg. Så prøv å ikke bry deg. Jeg er ikke pen. Jeg har vel noe, " noe" som gjør meg spesiell angående utseende. På en positiv måte. Spesiell, men ikke Instagram pen. Anonymkode: 89173...1eb
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #12 Skrevet 19. september 2020 20 minutter siden, Fie92 said: Er det muligheter for å finne seg en annen jobb da? Søker. Spørre henne? Sparken på dagen! Anonymkode: 89173...1eb
Fie92 Skrevet 19. september 2020 #13 Skrevet 19. september 2020 Håper du finner det en annen jobb snart!! Kan jo ikke ha det sånn! 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #14 Skrevet 19. september 2020 7 minutter siden, Fie92 said: Håper du finner det en annen jobb snart!! Kan jo ikke ha det sånn! Oppdaterer CV min. Men vet du hvor vanskelig det er å få en ny jobb i UK i dag? Med all Covid-19. Og som utlending. Og Brexit. Dog min engelsk er bra, meget bra, både skriftlig og muntelig. Anonymkode: 89173...1eb
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #15 Skrevet 19. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke lyst til å gå på jobb mer. Jeg vil selvsagt ikke sykemelde meg, eller noe slikt. Jeg vil bare at hun slutter å kommentere min kropp! Anonymkode: 89173...1eb Du får ikke gjort noe med det. Det er tross alt UK, rene kopien av USA. Dette er Høyre og Frp sin drøm. Ingen rettigheter for arbeidere eller noe som helst. At arbeidslivet skal ende opp som i UK og i USA, der man kan sparkes på dagen ved å bare si noe imot. UK har sikkert et eller annet på papiret du kan klage på, men i praksis er det lite verdt. Hadde jeg vært der hadde jeg prøvd å forsikre meg om at du får en veldig god attest. Dette kan du ikke gi deg på, for det er kvalmt nok som det er at en psykopat "leder" kan kansellere helt ut all din gode jobb du har gjort med bare noen få ord. Har aldri likt referanser, så prøv å få det skriftlig på en attest at du har gjort en veldig god jobb. Ellers har du egentlig ikke noe annen makt. Anonymkode: 7c8b1...0af 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #16 Skrevet 19. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du får ikke gjort noe med det. Det er tross alt UK, rene kopien av USA. Dette er Høyre og Frp sin drøm. Ingen rettigheter for arbeidere eller noe som helst. At arbeidslivet skal ende opp som i UK og i USA, der man kan sparkes på dagen ved å bare si noe imot. UK har sikkert et eller annet på papiret du kan klage på, men i praksis er det lite verdt. Hadde jeg vært der hadde jeg prøvd å forsikre meg om at du får en veldig god attest. Dette kan du ikke gi deg på, for det er kvalmt nok som det er at en psykopat "leder" kan kansellere helt ut all din gode jobb du har gjort med bare noen få ord. Har aldri likt referanser, så prøv å få det skriftlig på en attest at du har gjort en veldig god jobb. Ellers har du egentlig ikke noe annen makt. Anonymkode: 7c8b1...0af Det er akkurat det! Jeg har ingenting å gå på. Klager jeg, får jeg sparken. Det er så mange som har fått sparken eller som har "walked out" fra den jobben. Latterlig mange! Jeg prøver å gjøre min jobb så best jeg kan, smiler og nikker. Så kan jeg kan hende få en god referanse. Anonymkode: 89173...1eb
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #17 Skrevet 19. september 2020 Du er på jobb. Da skal du være dyktig, ikke utseendefiksert. Om lederen din kommenterer utseendet ditt får du si ifra at det hadde vært fint om hun kunne kommentere jobben du gjør, fordi det faktisk er derfor du er der. Ellers får du lære deg å overse kommentarene hennes. Du skal jobbe, ikke være bestevenn med sjefen. Anonymkode: 0f410...4c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå