Gå til innhold

Er det normalt å drikke seg full alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har hatt d litt vanskelig i det siste. I går begynte vi å snakke ordentlig og tok forholdet opp til vurdering. 
iløpet av samtalen drikker kjæreste 6 halvlitere og 1. glass vin. Han blir dermed godt påseilet og hele samtalen blir bare tull etterhvert. 
jeg drakk cola. 
Synes d er litt underlig å drikke seg full helt alene når man liksom skal ha en alvorlig prat. 
Høres dette normalt  eller akseptabelt ut?

Anonymkode: b0651...567

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør det, og jeg trives med det. Mange mener det er alkoholikertenfenser, de om det. Hender jeg drikker og samboer ikke gjør det, og vi trives med det. Ser du på det som et problem så må du jo si ifra. Eller legge praten til en annen dag enn fredag kveld 😛

Anonymkode: ace05...6b0

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det, og jeg trives med det. Mange mener det er alkoholikertenfenser, de om det. Hender jeg drikker og samboer ikke gjør det, og vi trives med det. Ser du på det som et problem så må du jo si ifra. Eller legge praten til en annen dag enn fredag kveld 😛

Men d er vel forskjell på å drikke 1-2 halvlitere/vinglass og å drikke seg full? 

• Liker 3
Skrevet

Om det er normalt? Bruker kjæresten din å drikke så mye alene til vanlig, eller var dette  et sjeldent tilfelle? 

Anonymkode: 5cd16...091

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om det er normalt? Bruker kjæresten din å drikke så mye alene til vanlig, eller var dette  et sjeldent tilfelle? 

Aldri så mye nei, men et par øl tar han gjerne. Noe jeg aldri stiller spørsmålstegn ved. 

• Liker 1
Gjest Fallabella
Skrevet (endret)

Sett bort fra drikkinga isolert sett så sier det noe om at han ikke tar deg seriøst siden han ruser «bort samtalen med deg.
Stoppet han etter seks halvlitere så har han evnen til å begrense seg, det er min tanke.

Endret av Fallabella
Skrevet

Synes det er bedre å bli full alene, da slipper man irriterende folk der. Av og til er det litt deilig å bli full alene. For å tenke litt mer høytflvyvende over enkelte ting. 

Avslappende og får meg til å tenke. Og slappe av. 

Anonymkode: c6abb...e76

• Liker 8
Skrevet

For meg er så er det "å drike seg full alene" når man drikker helt alene, altså uten andre folk rundt seg, og det er ikke noe jeg gjør. Jeg kan godt ta et par-tre glass vin en kveld, men jeg blir ikke full.

Jeg tenker at kjæresten din drakk fordi dere tok opp et vanskelig tema som han ikke helt klarte å forholde seg til, noe jeg ikke klarer å se på som helt unormalt, og han var jo ikke alene, selv om han var den som drakk.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri så mye nei, men et par øl tar han gjerne. Noe jeg aldri stiller spørsmålstegn ved. 

Ja, jeg også kan ta noen glass vin alene. Og blir ikke full av det.

Men der har du jo svaret ditt, det er ikke så normalt å drikke seg full. Kanskje syns han det var ubehagelig å snakke i går, og derfor tok han noen flere øl enn hva han bruker å drikke. Ingenting unormalt med det heller.

Skrevet

Dersom jeg drikker meg full, er det alene. Altså uten mann eller venninner tilstede. Det gjør jeg kanskje et par ganger om sommeren, når jeg ligger og steiker ved bassenget. Hadde ei venninne som mente jeg var alkoholiker fordi jeg gjorde dette, men å være alkoholiker er noe helt annet. 

Synes derimot det er en uting å drikke seg full når man har en samtale med noen. Greit nok hvis det er en fest hvor stemningen er at man skal drikke, men under en prat på tobarnshånd? Nei.

Anonymkode: 7f703...486

• Liker 1
Skrevet

Jeg reagerer mer på at samtalen varte så lenge at han rakk å drikke opp en sixpack OG gå over på vin 😂 Er du en sånn jabbekjerring som aldri blir ferdig med å prate så hadde sikkert  jeg også utstyrt meg med alkohol for å holde ut. 

• Liker 12
Skrevet
12 minutter siden, Fallabella skrev:

Sett bort fra drikkinga isolert sett så sier det noe om at han ikke tar deg seriøst siden han ruser «bort samtalen med deg.
Stoppet han etter seks halvlitere så har han evnen til å begrense seg, det er min tanke.

Han sluttet å drikke fordi det ikke var mer å drikke igjen... 

Kjenner bare jeg blir skuffet og lei meg og aner ikke om jeg kan ta det vi snakket om seriøst. 
han sa bla noe ting som setter hele forholdet på hodet. 
hadde han vært edru hadde det blitt slutt der og da. 
siden han var full blir jeg mer usikker på hvordan jeg skal reagere...

Gjest Fallabella
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sluttet å drikke fordi det ikke var mer å drikke igjen... 

Kjenner bare jeg blir skuffet og lei meg og aner ikke om jeg kan ta det vi snakket om seriøst. 
han sa bla noe ting som setter hele forholdet på hodet. 
hadde han vært edru hadde det blitt slutt der og da. 
siden han var full blir jeg mer usikker på hvordan jeg skal reagere...

Drikkingen hans er ikke det viktigste her, det er jo den respektløse oppførselen hans. Vi «skrur jo ikke av hjernen» hvis vi skal igjennom noe som er viktig for oss.

Er det sånn at han drikker for mye så er han mer glad i rusen enn i deg.. Litt vanskelig å vite..

Joda, det ble tomt for drikke, men en som er veldig opptatt av å bli full hadde kjøpt inn mer på forhånd. Du må se på det her over tid, ikke en kveld. 
Ta igjen davel! Dra på fest å kom hjem å prat piss om forholdet deres, kanskje han våkner.

Skrevet

Dette blir for barnslig i min verden!!

Skrevet

Det er et faresignal. Han kan komme til å få alvorlige alkoholproblemer med tiden, selv om han ikke har det nå. Alkohol døyver ubehag, og han kan komme til å bruke den "medisinen" hver gang ting er litt vanskelig. Over tid glir dette over i alkoholisme.

Anonymkode: 44f57...7eb

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri drukket meg full alene nei, syns ikke det er normalt. For meg blir det et  tegn på at noe er galt.

I denne sammenhengen virker det jo som at han ble stresset av samtalen. Men å ty til alkohol syns jeg er et faresignal. Ville nok ha tatt det opp med han separat, når han er edru igjen.

Skrevet

Veldig rart og respektløst å drikke seg full når man har en alvorsprat. 

Anonymkode: 02a94...6bb

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må man drikke alkohol kun fordi det er helg? Jeg forstår det ikke. Jeg kan godt ha brennevin, øl og vin står stående i måneder og år, uten å drikke det. Jeg har alltid kald øl og vin i kjøleskapet, det hender jeg tar en pils eller ett glass vin og så holder det. Det kan også gå måneder mellom hver gang jeg drikker. 

Ts. jeg syns ikke det er normalt. Jeg har flere alkoholikere i nær familie, de drikker seg fulle alene. Jeg syns det er rart å måtte drikke seg full for å klare å prate. Eller generelt drikke seg full, og være med en som ikke drikker. 

Jeg er med på en fest i ny og ne, men da drikker man jo i lag. Og man må ikke drikke seg sørpe dritings. 

Skrevet

Å ta seg en øl / glass vin eller to for å kose seg er normalt.

Å ha en viktig samtale og samtidig drikke seg full så han ikke klarer å holde den samtalen, det er respektløst.

Jeg er vant til at man ikke drikker seg full med mindre man er på fest eller man er alkoholiker. Men jeg sitter ikke på fasiten. Det er sikkert normalt for andre å drikke seg full. Kanskje de bare liker følelsen.

Anonymkode: 9a806...29b

Skrevet
4 minutter siden, Fastnøkkel skrev:

Hvorfor må man drikke alkohol kun fordi det er helg? Jeg forstår det ikke. Jeg kan godt ha brennevin, øl og vin står stående i måneder og år, uten å drikke det. Jeg har alltid kald øl og vin i kjøleskapet, det hender jeg tar en pils eller ett glass vin og så holder det. Det kan også gå måneder mellom hver gang jeg drikker. 

Ts. jeg syns ikke det er normalt. Jeg har flere alkoholikere i nær familie, de drikker seg fulle alene. Jeg syns det er rart å måtte drikke seg full for å klare å prate. Eller generelt drikke seg full, og være med en som ikke drikker. 

Jeg er med på en fest i ny og ne, men da drikker man jo i lag. Og man må ikke drikke seg sørpe dritings. 

Må ikke drikke fordi det er helg, men mange liker å ta noen glass etter en uke på jobb, for min del gir det følelse av helg. Ser ikke noe galt i det, men det er jo veldig variabelt hvordan en ser på alkoholkonsum og i hvilken sammenheng. Jeg foretrekker å drikke meg brisen alene, fremfor å gå på fest. Rett og slett fordi eg blir så sykt utmattet og sliten av fest, men liker å bli brisen i ny og ne. Og da kan jeg det uten å bli sliten dagen etter og jeg slipper hangover. Så kan folk se på det sånn de vil, men for meg fungerer det fint:) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...