Tanuki Skrevet 19. september 2020 #1 Skrevet 19. september 2020 Jeg er nesten målløs etter å ha sett filmen. WTF! Har alltid ment at Mulan 1997 er en av de beste Disneyfilmene noensinne, men var fullt klar over at live-action versjonen sikkert ville gå i litt andre retninger, dog likevel ta utgangspunkt i de samme karakterende og budskapet, men surprise surprise, det skjedde ikke. I stedet fikk vi en kjedelig wannabe-wuxiafilm med: - klisjeefylt og krampeaktig dialog - hva skjedde med "show not tell"?? - meningsløse nye karakterer og komplett utelatelse av flere originale karakterer - dumme skurker, da mener jeg tilbakestående dumme - en Mulan med overnaturlige-superkrefter som hun må skjule, hun er uansett den beste og trenger null hjelp av andre, helt perfekt duh verst av alt: Mulans karakter har null utvikling, null sjarm og minner mest om en utvannet parodi av hva en kvinnelig sterk karakter burde være Synd, Mulan er en animasjon med nydelige scener, masse action og humor, Disney kunne, i teorien, gjort dette til en kickass bra actionfilm, men neida. 8
stan Skrevet 19. september 2020 #2 Skrevet 19. september 2020 Disney har endret historien så hverken kineserne eller andre kjenner igjen den. Den opprinnelige historien er høyt verdsatt av kineserne, og føler Disney har ødelagt den helt i filmen. Vi som først og fremst kjenner Mulan fra animasjonsfilmen kjenner ikke igjen noe fra den opprinnelige filmen. Filmen er nok først og fremst laget for det kinesiske publikumet, men også der har de bommet. De har heller ikke tjent særlig på den. Kinoene er stort sett stengt, og korona har ført til en stor økning i piratkopiering. Når hovedrolle innehaveren sterkt kritiserer demonstrasjonene i Hong Kong og Disney takker de som driver konsentrasjonsleirene i Xinjiang, framstår Disney som en grådig kapitalist som kowtow'er diktaturet i håp om å tjene penger. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #3 Skrevet 19. september 2020 Jeg så denne videoen på youtube og bestemte meg for at Mulan 2020 ikke var noe jeg kom til å se, rett og slett ikke verdt tiden min Anonymkode: 61866...36f 1
Tanuki Skrevet 19. september 2020 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2020 1 hour ago, stan said: Disney har endret historien så hverken kineserne eller andre kjenner igjen den. Den opprinnelige historien er høyt verdsatt av kineserne, og føler Disney har ødelagt den helt i filmen. Vi som først og fremst kjenner Mulan fra animasjonsfilmen kjenner ikke igjen noe fra den opprinnelige filmen. Filmen er nok først og fremst laget for det kinesiske publikumet, men også der har de bommet. De har heller ikke tjent særlig på den. Kinoene er stort sett stengt, og korona har ført til en stor økning i piratkopiering. Når hovedrolle innehaveren sterkt kritiserer demonstrasjonene i Hong Kong og Disney takker de som driver konsentrasjonsleirene i Xinjiang, framstår Disney som en grådig kapitalist som kowtow'er diktaturet i håp om å tjene penger. Det er nettopp det. Et kynisk og lat forsøk på å kapre kinesisk publikum, uten å prøve å forstå kulturen. For meg blir det politiske rundt filmen litt uviktig, for selv om kina hadde vert et helt stuerent demokrati, så hadde filmen vært like dårlig. Til syvende og sist er det Disney som taper på det, og det fortjener dem. Off topic, i følge mongolere var Mulan mongolsk, ikke kinesisk. 1
Tanuki Skrevet 19. september 2020 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg så denne videoen på youtube og bestemte meg for at Mulan 2020 ikke var noe jeg kom til å se, rett og slett ikke verdt tiden min Anonymkode: 61866...36f Du har rett i det, ikke verdt tid eller penger.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #6 Skrevet 19. september 2020 Ufffffffff, jeg ble skikkelig lei meg jeg nå. Jeg og venninnene mine slet ut flere Mulan filmer da den kom ut, vi så den om igjen og om igjen. Jeg kastet alt jeg hadde i hendene for å ringe henne og dele det når jeg oppdaget at de skulle lage en ekte versjon, vi gledet oss sånn. Hintene om at dette ville bli dårlig kom jo, men jeg ville helst bare ignorere det, pokker at de har virkelig ødelagt den filmen. Anonymkode: a9ce3...784 4
Tanuki Skrevet 20. september 2020 Forfatter #7 Skrevet 20. september 2020 On 9/19/2020 at 7:52 PM, AnonymBruker said: Ufffffffff, jeg ble skikkelig lei meg jeg nå. Jeg og venninnene mine slet ut flere Mulan filmer da den kom ut, vi så den om igjen og om igjen. Jeg kastet alt jeg hadde i hendene for å ringe henne og dele det når jeg oppdaget at de skulle lage en ekte versjon, vi gledet oss sånn. Hintene om at dette ville bli dårlig kom jo, men jeg ville helst bare ignorere det, pokker at de har virkelig ødelagt den filmen. Anonymkode: a9ce3...784 Samme her, ble skikkelig skuffet! Jaja, ironisk nok er vi en norsk-mongolsk famile , mwn vi syns Mulan 1997 var best. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #8 Skrevet 20. september 2020 På 19.9.2020 den 8.32, stan skrev: Filmen er nok først og fremst laget for det kinesiske publikumet, men også der har de bommet. Sant. Virker som om filmen var laget for Kina. På 19.9.2020 den 6.22, Tanuki skrev: I stedet fikk vi en kjedelig wannabe-wuxiafilm med: I tillegg fjernet de musikaldelen av filmen. På 19.9.2020 den 6.22, Tanuki skrev: - meningsløse nye karakterer og komplett utelatelse av flere originale karakterer Veldig spesielt å fjerne Mushu. På 19.9.2020 den 6.22, Tanuki skrev: Synd, Mulan er en animasjon med nydelige scener, masse action og humor, Disney kunne, i teorien, gjort dette til en kickass bra actionfilm, men neida. Heldigvis er originalen mer enn god nok. Så ikke noe stort tap at en remake endte med å floppe. Når det er sagt så gir jeg noen plusspoeng til Disney for å tørre å prøve å gjøre store endringer i remaken. Så får det heller være at de ikke klarte å lage en god film. Anonymkode: b2c24...50f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå