AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Jeg har voldsomme spenninger i kjeven som igjen fører til hodepine og generelt ubehag. Har hatt det i mange år og har prøvd mye; fysioterapi, naprapat, psykomotorisk fysio. Kan også nevne at jeg har mye angst og spenninger i hele kroppen. Er det noen som har prøvd bittskinner med godt resultat? Smertestillende og andre medisiner er ikke aktuelt, det fungerer ikke. Blir veldig glad for alle erfaringer. Anonymkode: d3208...2ba
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #2 Skrevet 18. september 2020 Prøvd botox også? Da er det vel lurt å prøve skinne ja. Bor du i eller i nærheten av Oslo så skal kirurgiklinikken være gode på denne problematikken. Du har også noe som heter tmd- klinikken. Verdt et forsøk om alt annet er utelukket/prøvd. Anonymkode: d6a96...e17
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøvd botox også? Da er det vel lurt å prøve skinne ja. Bor du i eller i nærheten av Oslo så skal kirurgiklinikken være gode på denne problematikken. Du har også noe som heter tmd- klinikken. Verdt et forsøk om alt annet er utelukket/prøvd. Anonymkode: d6a96...e17 Ikke prøvd botox. Er det noe du har erfaring med? Bor ikke i Oslo, men TMD-klinikken virker lovende. Det klikker veldig når jeg gaper, og nesten låser seg. Nesten verdt en reise, men så har man Covid-19. Anonymkode: d3208...2ba
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 Jeg har botox i masseter. Kjeven klikker ikke lengre når jeg spiser, det gjør ikke vondt å tygge og jeg biter meg ikke heftig i kinnet flere ganger ukentlig
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 Ikke personlig. Men en jeg kjenner fikk satt botox, hun slet veldig med spenninger i kjeven og hodepine pga. det. Det ble borte. Men vet ikke om det er individuelt, om det hjelper. Det er jo dyrt, å må vel gjentas. Sjekk om det er en klinikk i nærheten der du bor som har spesialisert seg mot denne problematikken. Ellers laget også tannlegen bittskinner. De skal ha god effekt. Anonymkode: d6a96...e17
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 3 minutter siden, Pusejenta13 skrev: Jeg har botox i masseter. Kjeven klikker ikke lengre når jeg spiser, det gjør ikke vondt å tygge og jeg biter meg ikke heftig i kinnet flere ganger ukentlig Så på bilder før/etter, og ser at jeg har typiske trekk før. Fikk du dette dekket av det offentlige, eller måtte du betale selv? Jeg sliter med å tygge mat og jeg gnisser og biter tennene hele tiden. Og har et belte med spenninger i pannen og hodebunn... Takk for svar. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke personlig. Men en jeg kjenner fikk satt botox, hun slet veldig med spenninger i kjeven og hodepine pga. det. Det ble borte. Men vet ikke om det er individuelt, om det hjelper. Det er jo dyrt, å må vel gjentas. Sjekk om det er en klinikk i nærheten der du bor som har spesialisert seg mot denne problematikken. Ellers laget også tannlegen bittskinner. De skal ha god effekt. Anonymkode: d6a96...e17 Høres veldig lovende ut med botox! Absolutt noe jeg må sjekke ut. Bittskinner er noe som også skal testes. Takk for svar og hjelp. Anonymkode: d3208...2ba
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 19. september 2020 #7 Skrevet 19. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så på bilder før/etter, og ser at jeg har typiske trekk før. Fikk du dette dekket av det offentlige, eller måtte du betale selv? Jeg sliter med å tygge mat og jeg gnisser og biter tennene hele tiden. Og har et belte med spenninger i pannen og hodebunn... Takk for svar. Høres veldig lovende ut med botox! Absolutt noe jeg må sjekke ut. Bittskinner er noe som også skal testes. Takk for svar og hjelp. Anonymkode: d3208...2ba Tipper at du får det dekket delvis av HELFO. Jeg må betale alt selv siden jeg ikke gnisser tenner eller har migrene. (Og jeg skjønner det, men samtidig er munnhulen min full i arr fordi jeg har vært så sterk i kjeven og bitt meg så jevnlig, så jeg har blitt avhengig av å ha det.)
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #8 Skrevet 19. september 2020 4 minutter siden, Pusejenta13 skrev: Tipper at du får det dekket delvis av HELFO. Jeg må betale alt selv siden jeg ikke gnisser tenner eller har migrene. (Og jeg skjønner det, men samtidig er munnhulen min full i arr fordi jeg har vært så sterk i kjeven og bitt meg så jevnlig, så jeg har blitt avhengig av å ha det.) Verdt å sjekke ut med fastlege dette altså. Jeg ser jeg har forstørret kjeve og samboer sier jeg gnisser tenner i søvne. Skal høre med lege i neste uke, kanskje det dekkes, kanskje ikke. Men jeg plages så mye at jeg tror jeg skal teste botox. Og det høres ut som om du burde fått dette delvis dekket. Føler veldig med deg, det er helt jævlig å ha det sånn. Anonymkode: d3208...2ba
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #9 Skrevet 14. august 2021 On 9/19/2020 at 2:09 AM, AnonymBruker said: Verdt å sjekke ut med fastlege dette altså. Jeg ser jeg har forstørret kjeve og samboer sier jeg gnisser tenner i søvne. Skal høre med lege i neste uke, kanskje det dekkes, kanskje ikke. Men jeg plages så mye at jeg tror jeg skal teste botox. Og det høres ut som om du burde fått dette delvis dekket. Føler veldig med deg, det er helt jævlig å ha det sånn. Anonymkode: d3208...2ba Fikk du prøvd botox, og hjalp det? Anonymkode: 9a47b...4b2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #10 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (På 14.8.2021 den 16.41): Fikk du prøvd botox, og hjalp det? Anonymkode: 9a47b...4b2 Beklager sent svar! Dette er TS, men med annen bruker/kode. Pga Covid så ble dette utsatt og utsatt. Jeg er fortsatt svært plaget, og nå skal jeg virkelig ta en konsultasjon for å høre om botox er noe for meg. Det er jo nesten ikke til å holde ut, sprer seg til nakke og hodebunn og er konstant øm. Og så har man blitt vant til det, så har blitt en slags "normaltilstand". Skal oppdatere om hvordan det går. Anonymkode: 7e910...c81
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #11 Skrevet 10. november 2022 1. Ta tak i angsten din, siden det er det som er den underliggende årsaken. Flere måter å angripe det på, men èn viktig ting du kan gjøre i hverdagen - daglig meditasjon. Lær deg grunnleggende avspennings/puste-teknikker. 2. Soneterapi er veldig effektivt mot spenninger, og er en av få ting som har hjulpet meg. Med mindre jeg har låsninger, da må jeg supplementere med kiropraktor. Å putte i seg botox blir bare å slenge på et plaster, ta tak i årsaken. Jeg husker ikke sist jeg hadde spenninger i kjeven (lå våken stort sett fordi kjeven var i "lås") Anonymkode: e5df5...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #12 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 1. Ta tak i angsten din, siden det er det som er den underliggende årsaken. Flere måter å angripe det på, men èn viktig ting du kan gjøre i hverdagen - daglig meditasjon. Lær deg grunnleggende avspennings/puste-teknikker. 2. Soneterapi er veldig effektivt mot spenninger, og er en av få ting som har hjulpet meg. Med mindre jeg har låsninger, da må jeg supplementere med kiropraktor. Å putte i seg botox blir bare å slenge på et plaster, ta tak i årsaken. Jeg husker ikke sist jeg hadde spenninger i kjeven (lå våken stort sett fordi kjeven var i "lås") Anonymkode: e5df5...ccd Hei! Gode råd, og jeg har prøvd og bruker alle. Dessverre er angsten og spenningene mine så sterke at de nærmest har låst kroppen min (sagt av både leger og kiropraktor/manuellterapeut). Jeg har alvorlig PTSD og er 51 år. Jeg har selvsagt blitt bedre etter at jeg begynte denne kampen mot angst/PTSD for 20 år siden, jeg hadde da levd med fortrengning og bygget meg opp så mange forsvarsmekanismer etter alvorlige seksuelle overgrep fra 4 års alder. Flere innleggelser og medisinering. Står ikke på noe angstdempende i dag, og ønsker det heller ikke. Benzo løser iallfall ingenting. Så nå leter jeg etter "plaster" som du kaller det, og ser ikke noe problem i det.. Men som sagt, gode råd du kommer med, og kan kanskje hjelpe noen andre Anonymkode: 7e910...c81 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #13 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hei! Gode råd, og jeg har prøvd og bruker alle. Dessverre er angsten og spenningene mine så sterke at de nærmest har låst kroppen min (sagt av både leger og kiropraktor/manuellterapeut). Jeg har alvorlig PTSD og er 51 år. Jeg har selvsagt blitt bedre etter at jeg begynte denne kampen mot angst/PTSD for 20 år siden, jeg hadde da levd med fortrengning og bygget meg opp så mange forsvarsmekanismer etter alvorlige seksuelle overgrep fra 4 års alder. Flere innleggelser og medisinering. Står ikke på noe angstdempende i dag, og ønsker det heller ikke. Benzo løser iallfall ingenting. Så nå leter jeg etter "plaster" som du kaller det, og ser ikke noe problem i det.. Men som sagt, gode råd du kommer med, og kan kanskje hjelpe noen andre Anonymkode: 7e910...c81 Huff, jeg føler med deg Forstår godt at du trenger plaster i en slik situasjon, forferdelig at dette har skjedd deg ❤️ Jeg har ikke like alvorlige utfordringer som deg, men har hatt sterk angst selv (og panikkangst), med store spenninger i kropp og særlig kjeve. Jeg fikk veldig god hjelp av refleksolog for dette - både for angsten og spenningene. Det tok en del behandlinger, men det var det verdt. Det overrasket meg en del at det skulle hjelpe, for å si det sånn. Håper uansett du finner det som gjør hverdagen din lettere, forferdelig å skulle måtte gå sånn 😕 Anonymkode: e5df5...ccd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå