AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Dersom alt er tip top med både baby og mor, hva er kortest mulig forsvarlig tid å være på sykehuset? Siden det ikke er lov med besøk av egne barn engang på føden vil jeg hjem til 2 åringen fortest mulig. Er redd han skal føle at jeg forlater han og har bytta han ut.. Anonymkode: 925a3...09b 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #2 Skrevet 18. september 2020 Hørt flere som reiser hjem samme dag Vi reiste hjem etter 48t, men da måtte vi tilbake dagen etter for noen obligatoriske undersøkelser Anonymkode: 5f8e6...91f
GammelKaktus Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 Så lenge alt er i orden så skal det ikke være et problem å reise hjem samme dag. Har en venninne som alltid reiser hjem på dagen, forrige gang 3 timer etter fødsel.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #4 Skrevet 19. september 2020 Det er vel anbefalt å bli fram til barnet er undersøkt av barnelege. Anonymkode: 789a7...b54 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #5 Skrevet 19. september 2020 Du kan reise hjem etter 6 timer, er det vel? Vil likevel komme med en lite tips: Forgje barnet mitt og jeg hadde det tipp topp, ingen komplikasjoner (født på kvelden). Dagen etter ville jeg hjem. Sykehuset var litt skeptiske (skjønner egentlig ikke hvorfor men..). Så rett før vi skulle dra kastet babyen opp fostervann, satt skikkelig i halsen og fikk det ikke opp selv! Ble blå og måtte på nyfødtintensiven. Jeg tenker meg grøss og gru om vi hadde vært hjemme! I tillegg! Du har en 2 åring hjemme. Er det ikke bedre at mamma kommer hjem litt mer uthvilt enn fullstendig utslitt? Jeg skjønner det er dritkjipt at 2 åringen ikke får komme på besøk, men er sikker på at 2 åringen har det helt fint hjemme med pappa/bestemor eller andre 😊 Prøv heller å samle krefter! Anonymkode: 9d9fc...1cd 34
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #6 Skrevet 19. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan reise hjem etter 6 timer, er det vel? Vil likevel komme med en lite tips: Forgje barnet mitt og jeg hadde det tipp topp, ingen komplikasjoner (født på kvelden). Dagen etter ville jeg hjem. Sykehuset var litt skeptiske (skjønner egentlig ikke hvorfor men..). Så rett før vi skulle dra kastet babyen opp fostervann, satt skikkelig i halsen og fikk det ikke opp selv! Ble blå og måtte på nyfødtintensiven. Jeg tenker meg grøss og gru om vi hadde vært hjemme! I tillegg! Du har en 2 åring hjemme. Er det ikke bedre at mamma kommer hjem litt mer uthvilt enn fullstendig utslitt? Jeg skjønner det er dritkjipt at 2 åringen ikke får komme på besøk, men er sikker på at 2 åringen har det helt fint hjemme med pappa/bestemor eller andre 😊 Prøv heller å samle krefter! Anonymkode: 9d9fc...1cd Det er ikke alle som får slappet av på sykehuset. Anonymkode: 0a60a...197 11
asterix Skrevet 19. september 2020 #7 Skrevet 19. september 2020 På AHUS er det i hvert fall 6 timer dersom alt er ok. Antar dette fortsatt gjelder til tross for Corona? Jeg fødte i 2019 og da var det i hvert fall slik. Fødte om kvelden og dro hjem midt på natta. Utrolig deilig å komme hjem til sin egen seng. Dro tilbake for Føllingsprøve osv. 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #8 Skrevet 19. september 2020 Jeg ville også før fødsel rett hjem. Men da jeg var på sykehuset så oppdaget jeg at det var faktisk godt å ha et døgn hvor jeg kunne tenke kun på den nyfødte. 2åringen hadde jo faren og besteforeldre. Men det første døgnet med en nyfødt får man ikke tilbake. Anonymkode: 872e1...b1e 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #9 Skrevet 19. september 2020 Jeg reiste hjem 5 timer etter fødsel med andremann, og det var helt fantastisk. Moren min hadde ryddet og vasket huset, byttet sengeklær og handlet inn mye mat. Mannen min hjalp meg med alt, og storesøster var ute lekte mye sammen med han. Luksus i forhold til barsel på sykehuset, hvor man deler rom med 1-2 andre, får servert drittmat, er ensom, null søvn og alarmer som piper hele tiden... Anonymkode: 3de30...7ab 9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #10 Skrevet 19. september 2020 Ditt barn ditt liv. Det er frivillig å være der. Vet om flere som har reist hjem en time eller to etter fødsel. Anonymkode: eb4c1...c61 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #11 Skrevet 19. september 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ditt barn ditt liv. Det er frivillig å være der. Vet om flere som har reist hjem en time eller to etter fødsel. Anonymkode: eb4c1...c61 Det er uansvarlig. 6 timer er anbefalt, trosser man det bare fordi man kan, er man rimelig enkel. Anonymkode: cadfa...546 9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #12 Skrevet 19. september 2020 Kan noen uttale seg til meg med peiling? Jeg har fått informasjon at vi ikke får lov å forlate sykehus/ pasienthotellet uten at legen har sett babyen. Er ordbruk "lov" korrekt? Jeg trodde at det var tilbud om... Anonymkode: c3118...201
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #13 Skrevet 19. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan noen uttale seg til meg med peiling? Jeg har fått informasjon at vi ikke får lov å forlate sykehus/ pasienthotellet uten at legen har sett babyen. Er ordbruk "lov" korrekt? Jeg trodde at det var tilbud om... Anonymkode: c3118...201 Så lenge du ikke er innlagt på tvang så kan du gjøre akkurat hva du vil. Anonymkode: eb4c1...c61 7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #14 Skrevet 19. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er uansvarlig. 6 timer er anbefalt, trosser man det bare fordi man kan, er man rimelig enkel. Anonymkode: cadfa...546 Her var det ikke noe problem å reise 2 t etter fødsel. Hva skal plutselig skje mener du? Greier man ikke vurdere det selv, er man rimelig enkel... Anonymkode: eb4c1...c61 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #15 Skrevet 19. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan noen uttale seg til meg med peiling? Jeg har fått informasjon at vi ikke får lov å forlate sykehus/ pasienthotellet uten at legen har sett babyen. Er ordbruk "lov" korrekt? Jeg trodde at det var tilbud om... Anonymkode: c3118...201 Bare tull, du er jo ikke tvangsinnlagt. Anbefalingen er som oftest å vente til barnet har blitt sett av barnelege, men om dere drar før må dere bare tilbake og få the good to go senere. Anonymkode: e6023...8de 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #16 Skrevet 19. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan noen uttale seg til meg med peiling? Jeg har fått informasjon at vi ikke får lov å forlate sykehus/ pasienthotellet uten at legen har sett babyen. Er ordbruk "lov" korrekt? Jeg trodde at det var tilbud om... Anonymkode: c3118...201 Antakelig er det lite ønskelig at folk reiser inn og ut av sykehuset når de i utgangspunktet kan la være, mtp smittevern. Anonymkode: 216c5...690 5
Sinsiew Skrevet 19. september 2020 #17 Skrevet 19. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan noen uttale seg til meg med peiling? Jeg har fått informasjon at vi ikke får lov å forlate sykehus/ pasienthotellet uten at legen har sett babyen. Er ordbruk "lov" korrekt? Jeg trodde at det var tilbud om... Anonymkode: c3118...201 Selvfølgelig kan du det. Da får du time til screening og kommer tilbake noen dager senere.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #18 Skrevet 20. september 2020 16 timer siden, Sinsiew skrev: Selvfølgelig kan du det. Da får du time til screening og kommer tilbake noen dager senere. Det er normalt vanlig praksis. Under Korona er det mange sykehus som har sagt at dersom man vil ta nyfødtscreening må man bli til den er tatt, fordi de ikke vil ha folk ut av sykehuset og inn igjen. Anonymkode: 5af2f...db8 8
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #19 Skrevet 20. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er normalt vanlig praksis. Under Korona er det mange sykehus som har sagt at dersom man vil ta nyfødtscreening må man bli til den er tatt, fordi de ikke vil ha folk ut av sykehuset og inn igjen. Anonymkode: 5af2f...db8 Jeg trodde det var vanlig at helsestasjonen tar nyfødtscreening? Det gjør de i hvertfall i kommunen her. Jordmor kommer på hjemmebesøk, så slipper vi å være så lenge på sykehuset dersom vi vil hjem Anonymkode: 2ec08...6af
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #20 Skrevet 20. september 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde det var vanlig at helsestasjonen tar nyfødtscreening? Det gjør de i hvertfall i kommunen her. Jordmor kommer på hjemmebesøk, så slipper vi å være så lenge på sykehuset dersom vi vil hjem Anonymkode: 2ec08...6af Da kan man vel velge det. Men om man ønsker at barnelege på sykehuset skal gjøre det må man bli på sykehuset til det er gjort. Anonymkode: 216c5...690
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå