AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Hvor lang tid tar det vanligvis fra man henvises til assistert befrukting/ IVF e.l. til man er i gang? Vi har tatt diverse tester, og har time hos gyn i starten av november for å planlegge videre prosess. Gjelder i det offentlige, i Oslo. Anonymkode: c1914...a16
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #2 Skrevet 19. september 2020 Tok sædprøve september 2019, ingen sperm, TESA januar 2020 , noen blodprøver på meg. Forsamtale mai (var egentlig august 2020 men sa vi kunne komme på kort varsel så fikk komme inn i mai) startet på medisiner i august. Egguthenting om ca 2 uker om alt går bra Anonymkode: 6f8ed...611
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #3 Skrevet 19. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok sædprøve september 2019, ingen sperm, TESA januar 2020 , noen blodprøver på meg. Forsamtale mai (var egentlig august 2020 men sa vi kunne komme på kort varsel så fikk komme inn i mai) startet på medisiner i august. Egguthenting om ca 2 uker om alt går bra Anonymkode: 6f8ed...611 Masse lykke til hvilken klinikk holdere dere til? Fant dere liv ved tesa? Anonymkode: 97708...4ad
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #4 Skrevet 19. september 2020 Et år altså.. det var lenge 🙈 vet du om det er normalt eller lengre enn vanlig? Vi har som nevnt tlme i november, men vi (i hovesak han) føler oss ikke helt klare for å gå videre og vurderer å avvente hele prosessen. Men om det tar et år bør vi kanskje komme i gang likevel.. ts Anonymkode: c1914...a16
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #5 Skrevet 19. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et år altså.. det var lenge 🙈 vet du om det er normalt eller lengre enn vanlig? Vi har som nevnt tlme i november, men vi (i hovesak han) føler oss ikke helt klare for å gå videre og vurderer å avvente hele prosessen. Men om det tar et år bør vi kanskje komme i gang likevel.. ts Anonymkode: c1914...a16 For vår del tok det 2 år fra henvisning fra fastlegen ble sendt til vi hadde vårt første insemineringsforsøk. Anonymkode: 97708...4ad
Momtroll Skrevet 20. september 2020 #6 Skrevet 20. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Et år altså.. det var lenge 🙈 vet du om det er normalt eller lengre enn vanlig? Vi har som nevnt tlme i november, men vi (i hovesak han) føler oss ikke helt klare for å gå videre og vurderer å avvente hele prosessen. Men om det tar et år bør vi kanskje komme i gang likevel.. ts Anonymkode: c1914...a16 Utifra d jeg har lest så variere dette fra sted til sted. Men jeg vil anbefale dere å gå i gang med prosessen. Ting i d offentlige kan ta tid. Når vi gikk inn i prosessen gikk d mange år, men d var fordi vi ikke stresset, og fordi d hele tiden dukket opp nye ting jeg måtte då kontroll på. (Lavt stoffskifte, plutselig måtte jeg vaksineres mot rubella osv osv). Jeg skulle ønske nå at jeg hadde begynt dette enda tidligere.. Og kanskje vært litt mer frampå... Må dere gjennom ett forsøk, og d ikke funker, så vil dere være glade for at dere kom i gang tidlig! lykke til!
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #7 Skrevet 20. september 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Masse lykke til hvilken klinikk holdere dere til? Fant dere liv ved tesa? Anonymkode: 97708...4ad Ja fant liv 😄 å alt fint med meg heldigvis så satser på at det går bra! Haugesund hører vi til Anonymkode: 6f8ed...611
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #8 Skrevet 20. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Et år altså.. det var lenge 🙈 vet du om det er normalt eller lengre enn vanlig? Vi har som nevnt tlme i november, men vi (i hovesak han) føler oss ikke helt klare for å gå videre og vurderer å avvente hele prosessen. Men om det tar et år bør vi kanskje komme i gang likevel.. ts Anonymkode: c1914...a16 Jeg ville startet så tidlig som mulig , ventetid varierer utifra hvor du bor i landet og hvilke undersøkelser man må ta, i tillegg er det corona så kan gjøre at ting går tregere utifra hvordan situasjonen utvikler seg. I juli er det også ingenting som skjer. blir det ivf så må man også gå på medisiner en tid og som andre nevner det tar kanskje mer enn 1 forsøk. jeg startet med tabletter 25 august å sprøyter sist onsdag (kort protokoll) og forhåpentlig egguttak om 1,5 uker Det er mye venting 😖 Anonymkode: 6f8ed...611
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #9 Skrevet 20. september 2020 Kan nevne at sædprøve som var det første vi undersøkte tok vi privat, så henviste de videre til offentlig Anonymkode: 6f8ed...611
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #10 Skrevet 21. september 2020 Jeg ville tenkt opp til et år i Oslo. Mye venting i IVF-gamet generelt, mer nå mtp. koronarestriksjoner og at de har åpnet opp for at enslige også kan få hjelp. Anonymkode: 5dd21...45c
Juni15 Skrevet 27. september 2020 #11 Skrevet 27. september 2020 Vi var på oppstartssamtale for fryseforsøk på søsken i Oslo for noen uker siden, da fortalte lege at ventetiden for vanlig ivf forsøk er ganske lang nå pga Covid-19. Hvis jeg husker riktig, sa hun at de som hadde oppstartssamtale nå skulle ringe inn mens på nyåret, så vil tro det er minst 6 måneder fra man har første samtale på sykehuset til oppstart av forsøk. Lykke til med prosessen
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #12 Skrevet 27. september 2020 Du burde ikke vente så lenge. IVF tar tid. Jeg bestilte privat gyn. time, der ville hun ta alle slags prøver. Når det ble gjort, ble jeg bedt om å komme tilbake til enda en sjekk og nye prøver. Hun hadde visstnok funnet PCOS hos meg, men det trodde jeg virkelig ikke på da magefølelsen sa i fra. Så jeg klagde og sa at det er nok tull, henvis meg til riksen asap. Det fikk fart på sakene og jeg ble henvist dit. Grunnen til at jeg tok privat gyn var fordi at fastlegen somlet så mye og mente at det kunne ha naturlige årsaker. Jeg hadde ikke tid til å vente siden vi hadde prøvd naturlig i noen år nå. I desember 2018 ble jeg innkalt til første samtale og juni 2019 fikk jeg uttak og innsett. Jeg hadde ikke PCOS, mannen hadde redusert sædkvalitet. Utredningen tok et år. Anonymkode: 83b6e...a72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå