Gjest leth Skrevet 23. juli 2005 #1 Skrevet 23. juli 2005 hvor mye betaler dere barnevakten? dere som har barn og skal ha barnevakt under bryllupet.
Lillemilla Skrevet 24. juli 2005 #2 Skrevet 24. juli 2005 Jeg er ikke sikker, har ikke "ansatt" noen barnevakt enda, men det kommer jo litt an på hvor mye de gjør da! Vi lurer på å ha en to-tre barnepassere til å være med ungene på "lekerommet" (tv, filmer, xbox, tegnesaker og diverse) og ta de med ut på fotballbanen/lekeplassen utover kvelden så de får rast fra seg litt. Da tenkte jeg å høre med venner av lillesøsteren min på 17-18 om de er interessert. Tenkte kanskje å tilby de gratis mat og kaker, snacks og noen hundrelapper hver?! Har som sagt ikke tenkt så mye på det enda, så jeg vil gjerne høre hva andre planlegger også!
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2005 #3 Skrevet 24. juli 2005 jeg skal være med hele dagen. fra å hjelpe til med å kle på barna til de skal legge seg. (to barn, 4 og 2 år)
Lillemilla Skrevet 24. juli 2005 #4 Skrevet 24. juli 2005 Det kommer vel litt av på hvor nær du er brudeparet da tenker jeg.. Jeg hadde nok gjort det mer som en "gave" til brudeparet dersom de var noenlunde nær (familie eller venner), men hadde vært takknemlig for å få mat og litt kaker/godteri så jeg kunne kost meg litt med det mens jeg passet ungene. Hvis jeg hadde vært innleid til å passe ungene tror jeg at jeg ville ha ventet å få en liten påskjønnelse for det, men beløp er noe brudeparet og jeg hadde blitt enige om. Kanskje rundt 500 kr, siden det er hele dagen? Det hadde nok vært minimum tenker jeg, hvis jeg var der på "jobb" og ikke gjorde venner eller familie en tjeneste.
Brud i sommer Skrevet 24. juli 2005 #5 Skrevet 24. juli 2005 Vi hadde barnevakt hele dagen, fra vielsen halv fire til vi la oss i totiden.. Hun fikk være med under middagen, og gikk på rommet med barna da de skulle legge seg. Hun hadde ikke ansvar for å legge de, men satt der etter at de var lagt. Hun fikk 600,-. (ungjente).
Gjest mn Skrevet 25. juli 2005 #6 Skrevet 25. juli 2005 hei er det hotell dere har vært på siden dere skriver at de tar de med på rommet? jeg skal passe sønnen til en venn,tar han med hjem til oss etter kirken og har han til dagen etter,så neste år skal hun ha vår datter når vi gifter oss,helt gratis.
Tyren Skrevet 25. juli 2005 #7 Skrevet 25. juli 2005 Passet sønnen til venninden min nå 28 mai i bryllupet hennes. Jeg tok over ansvaret når vi kom til kirken og hadde ansvaret fra da og til brudeparet "tok kvelden". Når bryllupsdatoen ble satt var ikke venninden min gravid, men med en gang hun oppdaget det, så foreslo jeg selv at jeg kunne passe babyen under bryllupet. Han var/er så snill, så for meg var det bare kos og noe jeg gjorde som en selvfølge så hun skulle slippe å stresse med hvem som skulle passe han når "alle" skulle i bryllupet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå