AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #81 Skrevet 19. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Faktisk, det er mulig man kan omgjøre det om man kan vise til at det skaper stor ulempe for eier. Anonymkode: 8b321...eb7 Ting tar tid, det spørs og litt på styret og hvordan tin er. En jeg kjenner har holdt på med dette i 3 år nå. Anonymkode: a1268...7f4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #82 Skrevet 19. september 2020 Synes HI er litt morsomt. Spørsmål om hva dere kan gjøre? Dere er voksne mennesker, helt sikkert tatt opp lån, kjøpt dere rekkehusleilighet og så spør dere om hvordan dere kan hindre at andre går over hagen deres..... Godt dere har fått flere gode tips her på dette «vanskelige» problemet... Anonymkode: c60f3...e1a 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #83 Skrevet 19. september 2020 Da sier jeg takk for meg her i tråden. Takk for konstruktive tips og forståelse. Dere andre bør skjerpe dere. Ikke bare her, men med hensyn på synet dere har på andres eiendom. Og til deg her nå sist, ja tenk at kirurger også trenger gjerdehjelp😆 Anonymkode: fadc3...b6a 8
Tatja Skrevet 30. september 2020 #84 Skrevet 30. september 2020 (endret) På 19.9.2020 den 11.13, AnonymBruker skrev: Du lærer deg å godta det. Og at ditt behov for privatliv faktisk ikke er viktig. Dersom noen har etablert en sti og holdt den i endel år (20) så kan de med hell saksøke deg om du forsøker fjerne den eller hindre dem. Så det må du sjekke først: hvor lenge har folk gått der? Steg to er å sjekke om kommunens plankart har en sti over din eiendom. Har plankartet det så opparbeider du og vedlikeholder stien og holder ellers munn. Da har stien rett på å være der til evig tid. Det at plena er «din» er vesentlig mindre viktig enn at ungene i nabolaget har en fin snarvei. Jeg ville satt av areal til sti uten å sjekke noe som helst. Og så etablert noe på innsiden av stien som gjør at de ikke tråkker ned hele plena. Og vært et ålreit menneske. Du kan velge å være et ego-menneske og slåss mot det godet en snarvei er. Ditt valg. Anonymkode: 7b4fa...c3d Seriøst? Må jo være innafor å ønske privatliv på sin egen tomt. Vil du sette av areal til sti i din egen hage?! Da foreslår jeg at DU gjør det. Endret 30. september 2020 av Tatja 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #85 Skrevet 30. september 2020 På 19.9.2020 den 11.13, AnonymBruker skrev: Du lærer deg å godta det. Og at ditt behov for privatliv faktisk ikke er viktig. Dersom noen har etablert en sti og holdt den i endel år (20) så kan de med hell saksøke deg om du forsøker fjerne den eller hindre dem. Så det må du sjekke først: hvor lenge har folk gått der? Steg to er å sjekke om kommunens plankart har en sti over din eiendom. Har plankartet det så opparbeider du og vedlikeholder stien og holder ellers munn. Da har stien rett på å være der til evig tid. Det at plena er «din» er vesentlig mindre viktig enn at ungene i nabolaget har en fin snarvei. Jeg ville satt av areal til sti uten å sjekke noe som helst. Og så etablert noe på innsiden av stien som gjør at de ikke tråkker ned hele plena. Og vært et ålreit menneske. Du kan velge å være et ego-menneske og slåss mot det godet en snarvei er. Ditt valg. Anonymkode: 7b4fa...c3d Så ussel du er. Anonymkode: da36c...b98 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #86 Skrevet 30. september 2020 På 19.9.2020 den 10.17, AnonymBruker skrev: Du misforstår. Mange borettslag har alt uteareal som felles areal, altså man har ikke rett til å bestemme over utearealet utenfor din del, det er ikke din hage, men alles hage. Anonymkode: 02b65...919 Det har jeg aldri hørt om. Noen flermannsboliger har det slik, men det er ikke vanlig med rekkehus. Anonymkode: f508a...04f 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #87 Skrevet 30. september 2020 Enkleste og minst krevende er å sette opp gjerde. Skal du løpe ut der hver gang du ser noen? Hva med når du ikke er hjemme? 😂 Anonymkode: 730d6...550 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #88 Skrevet 30. september 2020 Kan være en uvane de har fått, siden tidligere eier aldri har brydd seg? Anonymkode: edd45...805
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #89 Skrevet 30. september 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Kan være en uvane de har fått, siden tidligere eier aldri har brydd seg? Anonymkode: edd45...805 Da synes jeg TS skal legge seg til en "uvane" og skyte jævlene med sprettert og fersk hundedritt. Satan altså, folk som ikke kan holde seg til helvete unna andres eiendom. Anonymkode: 80ec7...6a3
Maleficenta Skrevet 30. september 2020 #90 Skrevet 30. september 2020 På 19.9.2020 den 0.44, AnonymBruker skrev: Dette er et helt nytt boligområde. Og det er folk fra hele tettstedet som går i hagen vår (rett ved husveggen). Det er ikke store plenen vi har, så nei dette hadde du ikke likt, frøken fjott. Anonymkode: fadc3...b6a Trenger du å være så frekk mot vedkommende. Jeg innrømmer jeg ikke hadde likt det jeg heller, men faktum er at om du ikke vil at naboene skal tenke på deg som hun sure kjeftedama så er det bedre å sette opp et gjerde og ikke si noe.
Maleficenta Skrevet 30. september 2020 #91 Skrevet 30. september 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da synes jeg TS skal legge seg til en "uvane" og skyte jævlene med sprettert og fersk hundedritt. Satan altså, folk som ikke kan holde seg til helvete unna andres eiendom. Anonymkode: 80ec7...6a3 Hva er det med at folk er så aggressive? 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #92 Skrevet 30. september 2020 44 minutter siden, Maleficenta skrev: Hva er det med at folk er så aggressive? Hadde du likt at folk tok bilen din og kjørte for å hente posten? Ikke lange stykket, men de orket ikke gå.... Anonymkode: fadc3...b6a
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #93 Skrevet 30. september 2020 Grav en vollgrav og fyll den med krokodiller. Og piraya. Anonymkode: 03ad7...5d3 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #94 Skrevet 30. september 2020 3 hours ago, Maleficenta said: Hva er det med at folk er så aggressive? Tror du det hjelper å nikke og smile og bare se på at jævlene tar seg til rette? Anonymkode: 80ec7...6a3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå