AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Vi har akkurat kjøpt oss nytt enderekkehus. Dette er helt nytt. Vi oppdaget nå nylig at folk går over plenen vår, og idag kom det også tre skoleungdommer syklende. Eiendommen er åpen i begge ender (kortsidene), og det er tydeligvis en snarvei. Neste gang jeg ser det og rekker det skal jeg si tydelig ifra hva jeg mener om dette. Men hva annet kan jeg gjøre, kan jo ikke akkurat sitte i vinduet hele tiden.... Anonymkode: fadc3...b6a
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 18. september 2020 Sette opp gjerde? Store busker? Anonymkode: d6270...7af 50
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 Skaff dere 2-3 helt FORJÆVLIG aggressive og svære bikkjer! Ha de i bånd på eiendommen. Da skal du se at drittungene dropper snarveien. Anonymkode: 8bc8c...6ed 11
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 Forslag: Gjerde. Hekk. Legge masse rot i hagen. Anonymkode: 13536...ddc 13
Gjest loveli Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har akkurat kjøpt oss nytt enderekkehus. Dette er helt nytt. Vi oppdaget nå nylig at folk går over plenen vår, og idag kom det også tre skoleungdommer syklende. Eiendommen er åpen i begge ender (kortsidene), og det er tydeligvis en snarvei. Neste gang jeg ser det og rekker det skal jeg si tydelig ifra hva jeg mener om dette. Men hva annet kan jeg gjøre, kan jo ikke akkurat sitte i vinduet hele tiden.... Anonymkode: fadc3...b6a Hekk? Elektrisk gjerde og piggtråd?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 Jeg tror jeg ville fått opp et gjerde før vinteren kommer. Anonymkode: d758f...6de 10
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 Om forrige eier har tillat det og det er blitt en vanlig sti å bruke så kan jo ikke barn vite at noen nye,gretne gubber har flytta inn Så dropp å kjefte. Sett opp et gjerde om du ikke vil at folk skal bruke snarveien mer, evnt si fra på en fin måte. Ikke vær hun sure. Har du lest David Copperfield forresten? Minner meg om Betsey Trotwood, på evig jakt etter eslene som går på den dyrbare plenen hennes 😂😂 Anonymkode: 466ba...38a 21
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 Rot i hagen var faktisk en god ide Anonymkode: 3054d...665
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om forrige eier har tillat det og det er blitt en vanlig sti å bruke så kan jo ikke barn vite at noen nye,gretne gubber har flytta inn Så dropp å kjefte. Sett opp et gjerde om du ikke vil at folk skal bruke snarveien mer, evnt si fra på en fin måte. Ikke vær hun sure. Har du lest David Copperfield forresten? Minner meg om Betsey Trotwood, på evig jakt etter eslene som går på den dyrbare plenen hennes 😂😂 Anonymkode: 466ba...38a Tviler på at du hadde likt dette selv, så du kan bare snurpe igjen. Anonymkode: fadc3...b6a 25
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 Hvis det er en etablert snarvei må du jo gi beskjed til folk at det nå er nye eiere i huset og at dere ikke liker at folk går der. Hvordan skal folk ellers få vite det? De kan jo ikke gjette seg til det helt ut av det blå? Bare heng opp en plakat der du informerer om at dere ikke ønsker gjennomgang. Eventuelt kan dere legge ned noen tråkkheller, hvis hovedproblemet er at folk lager sti i plenen. Anonymkode: 5a0a3...ca4 12
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #11 Skrevet 18. september 2020 44 minutter siden, AnonymBruker said: Tviler på at du hadde likt dette selv, så du kan bare snurpe igjen. Anonymkode: fadc3...b6a Nei, jeg kan helt sikkert si at dette hadde verken jeg eller mannen eller andre i min familie reagert på. Jeg er vokst opp i hus med sti gjennom egen hage som mange bruker. Foreldrene mine går også gjennom hagen til naboen for å komme til buss og en annen nabo for å komme til jobb. Ingen sure miner og godt naboskap. Svigers bor i rekkehus der naboene går gjennom hagene til hverandre for å komme til lekeplasser. Selv har vi felles uteområder i borettslaget. Det er mye hyggeligere å være raus. Anonymkode: 466ba...38a 14
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #12 Skrevet 18. september 2020 Dette er et helt nytt boligområde. Og det er folk fra hele tettstedet som går i hagen vår (rett ved husveggen). Det er ikke store plenen vi har, så nei dette hadde du ikke likt, frøken fjott. Anonymkode: fadc3...b6a 14
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #13 Skrevet 18. september 2020 Det er ingen «etablert» snarvei. Det jeg mente var at folk tydeligvis er frekke nok til å sykle over hele plenen vår for å spare 5 min. Det er en hageflekk på 3 meter fra husveggen... Er det bare jeg som respekterer sånt her, eller?? Jeg snakker ikke om naboer...... dette er folk fra overalt som skal spare 5 minutter. Anonymkode: fadc3...b6a 9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #14 Skrevet 18. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: frøken fjott. Hadde egentlig tenkt å gi deg råd om hva vi gjorde i liknende situasjon, men der mistet jeg meg lysten til å hjelpe deg. Lykke til, du høres ut som en person som kommer til å bli skikkelig godt likt i nabolaget. Anonymkode: a3389...2d6 29
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #15 Skrevet 18. september 2020 Sett opp skilt eller gjerde Anonymkode: 62402...344 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #16 Skrevet 18. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde egentlig tenkt å gi deg råd om hva vi gjorde i liknende situasjon, men der mistet jeg meg lysten til å hjelpe deg. Lykke til, du høres ut som en person som kommer til å bli skikkelig godt likt i nabolaget. Anonymkode: a3389...2d6 Artig at du tydeligvis er av samme type da! Velkommen ned på mitt nivå (den koselige greia på slutten der var jo smashing!). Anonymkode: fadc3...b6a 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #17 Skrevet 18. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har akkurat kjøpt oss nytt enderekkehus. Dette er helt nytt. Vi oppdaget nå nylig at folk går over plenen vår, og idag kom det også tre skoleungdommer syklende. Eiendommen er åpen i begge ender (kortsidene), og det er tydeligvis en snarvei. Neste gang jeg ser det og rekker det skal jeg si tydelig ifra hva jeg mener om dette. Men hva annet kan jeg gjøre, kan jo ikke akkurat sitte i vinduet hele tiden.... Anonymkode: fadc3...b6a Kan være en gammel "gangvei". Sett opp gjerde. Anonymkode: 58ea7...57a 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #18 Skrevet 18. september 2020 Før du gjør noe må du sjekker med sameie/borettslag eller annet om det er slik at de har lov til å gå gjennom. Hadde ei venninne som kjøpte og der står det visst at naboene har lov til å gå gjennom hagen 😮 Og da kommer man ingen vei. Anonymkode: a1268...7f4 9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #19 Skrevet 19. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg kan helt sikkert si at dette hadde verken jeg eller mannen eller andre i min familie reagert på. Dere er nok unntaket. De færreste vil ha snarvei og tråkk av fremmede inne på privat grunn. Folk må gidde gå/sykle rundt. Ny eier = nye regler. TS: lag en fysisk sperre og sett evt opp et skilt for å endre vanene til folk. Anonymkode: 534ba...59b 10
Hmmmmmm Skrevet 19. september 2020 #20 Skrevet 19. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har akkurat kjøpt oss nytt enderekkehus. Dette er helt nytt. Vi oppdaget nå nylig at folk går over plenen vår, og idag kom det også tre skoleungdommer syklende. Eiendommen er åpen i begge ender (kortsidene), og det er tydeligvis en snarvei. Neste gang jeg ser det og rekker det skal jeg si tydelig ifra hva jeg mener om dette. Men hva annet kan jeg gjøre, kan jo ikke akkurat sitte i vinduet hele tiden.... Anonymkode: fadc3...b6a Du får fram budskapet ved å si i fra på en ålreit måte og. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå