AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Vi har en datter på 19 år som bor hjemme, studerer og har en liten jobb. Vi har også en sønn på 24 med rusproblemer, som dessverre er ut og inn av institusjon, akkurat nå er han ute og ruser seg.. Idag kom datteren vår hjem og jeg så med en gang at hun hadde gjort noe med leppene. Hun forteller at hun har brukt 2800 kr på Restylane. Jeg syntes dette er helt idiotisk å bruke så mye penger på og ble ordentlig irritert. Hun er jo flink med penger ellers og sparer siden hun bor gratis hos oss. Men å bruke penger på sånt syntes jeg er tullete. Så jeg ringte mannen som var på jobb og sa at nå er jeg skikkelig fra meg pga datteren vår. Han blir stressa og spør hva det er, så jeg svarer hva hun har gjort. Han reagerer da med å bli veldig sint på MEG! Han sa at her så han for seg det verste siden jeg måtte ringe han på jobb angående datter, alt fra om hun også hadde fått rusproblemer til spiseforstyrrelser, «så ringer du meg og klager over at datteren vår har fått noen sprøyter i leppene mens vi har en sønn som henger i rusleiligheter og setter stoff i årene, attpåtil betaler han alt han har til faenskapen! Skjønner du ikke hvor dumt det blir å da klage på at datteren bruker 2800 kr på noe leppefyll?!» JA, jeg skjønner det blir en bagatell i forhold til sønnen vår sine problemer, men jeg må allikvel få mene at det er idiotisk av datter å bruke penger på sånt?! Nå er både mannen og datter irriterte på meg her og får meg til å føle meg som en idiot! Anonymkode: d0076...96f
Populært innlegg Heisenberg Skrevet 18. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 18. september 2020 Du er litt idiot. Jeg skjønner at du mener det er feil bruk av penger men det er en overreaksjon. Bifalt dine foreldre alt du gjorde når du var 19? 83
cloudsinger Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 Syntes det er helt innafor å reagere på. 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 18. september 2020 Nja. Skjønner du reagerte, men utrolig dramatisk reaksjon med å ringe mannen på en måten. Forstår egentlig godt at han er sur! Anonymkode: a787e...156 52
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 Skjønner godt at du reagerer, men synes heller du skal vinkle det til at du er lei deg for at hun ikke er fornøyd med leppene hun har naturlig enn at det er pengene som er problemet. Anonymkode: d3cc8...8c2 26
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 Skjønner ikke at det var pengene du reagerte på. Restylane kan jo ha forferdelige bivirkninger hvor hun potensielt kan ødelegge utseende for alltid. Og hun er bare 19 og så opptatt av utseende? Hun har tydelig dårlig selvfølelse og dette er mye mer alvorlig enn pengebruk. Anonymkode: 3f45a...b0c 27
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 Ærlig talt så har du ingenting du skulle ha sagt ang hva din datter gjør med kroppen sin eller hva hun bruker penger på. Hun er 19 år og er ( eller bør i hverfall være ) voksen. Anonymkode: 27029...b38 16
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 Hun er voksen, du har ikke noe med hva hun velger å bruke pengene sine på.
appelsinjuice Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 Jeg syntes også vinklingen er feil her. Det er ikke pengene som er problemet, men at datteren din syntes det var nødvendig å «fikse» på utseendet sitt. 23
Honey Dew Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 Hun er myndig og har rett til å bestemme over egen kropp, selv om vi synes plastiske operasjoner er tåpelig. 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #11 Skrevet 18. september 2020 Wow, her overreagerer du skikkelig, skjønner at mannen ble sint. Hun er gammel nok til å bestemme over både pengene og leppene sine, ærlig talt. Kanskje du skal vurdere å oppsøke hjelp? Anonymkode: c9f5f...e15 10
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #12 Skrevet 18. september 2020 Jeg syns du reagerte feil. Du skremte mannen din for noe han fint kunne fått vite når han kom hjem. Jeg forstår at han ble sint på deg. Det er utrolig tåpelig å ta Restylane i leppene, det er også risiko forbundet med det. Men din datter må også «få lov til» å gjøre feil, det er ikke sånn at hun må være perfekt for å veie opp for bror. Pluss at hun er 19år! Hun er voksen! Du kunne blitt litt oppgitt og si at hun som har så fine naturlige lepper! Anonymkode: dd641...1a4 16
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #13 Skrevet 18. september 2020 Jeg forstår at du reagerer, men det der var en overreaksjon ut av dimensjoner! Skulle tro hu kom hjem rusa jo. Anonymkode: 33577...3f5 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #14 Skrevet 18. september 2020 Jeg tenker at dere er tre stykker (i tillegg til sønn selv) som lever i noe vanskelig akkurat nå. Vis at dere ser hverandre, er glade i hverandre og gi hverandre litt "slækk". Det er sikkert ikke lett å være hverken mor, søster eller far i dette. Anonymkode: 4d8ef...ff7 14
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #15 Skrevet 18. september 2020 5 minutter siden, appelsinjuice skrev: Jeg syntes også vinklingen er feil her. Det er ikke pengene som er problemet, men at datteren din syntes det var nødvendig å «fikse» på utseendet sitt. Ja for ingen gjør noe med utseendet sitt? Ingen farger håret, sminker seg eller pynter seg, nei for man skal jo bare være den man er Anonymkode: 33577...3f5 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #16 Skrevet 18. september 2020 Du har lov til reagerer men du håndtere det heilt feil. Du legge opp til at barna dinne skal lyge til deg med sånne over reaksjoner. Anonymkode: c2708...c82 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #17 Skrevet 18. september 2020 Jeg synes du er flink til å framstille mannen din sin side av dette. Det er en god egenskap å framstille partneren som den fornuftige når man står midt i en krangel. Anonymkode: 2568d...5ff 11
appelsinjuice Skrevet 18. september 2020 #18 Skrevet 18. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja for ingen gjør noe med utseendet sitt? Ingen farger håret, sminker seg eller pynter seg, nei for man skal jo bare være den man er Anonymkode: 33577...3f5 Ja, hvorfor ikke? Å sminke seg litt er vel ok, da det ikke endrer utseendet permanent. Hår er bare døde celler, så å farge det gjør jo heller ikke stort. Men å putte kjemikalier inn i kroppen er noe helt annet, som vi heller ikke vet nok om langtidseffektene av enda. 7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #19 Skrevet 18. september 2020 Skjønner mannen din veldig godt. Ikke bare ringte du han på jobb for noe helt ubetydelig, men du stresset han opp mest mulig. Du kunne sagt: "Ingvild har tatt leppefiller. Jeg er SÅ irritert nå!" men i stedet sa du "Nå er jeg helt fra meg på grunn av Ingvild" og ventet til han ble redd og spurte før du fortalte hva det gjaldt. Overhodet ikke greit! Anonymkode: 0b414...4e2 9
Carrot Skrevet 18. september 2020 #20 Skrevet 18. september 2020 Jeg skjønner mannen din, jeg tenker datteren din hadde hatt mer igjen for at du tok en ordentlig prat i stedenfor å overreagere, og jeg skjønner ikke hva sønnens rusproblemer har med saken å gjøre? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå