AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #41 Del Skrevet 24. september 2020 IKKE jobb fulltid igjen, UANSETT!! Denne er viktig. Start med 2 dager i uken for eks, man aldri øk til mer enn 50%. Men tid kan du være heldig å få en gradert ufør på 50%. Ingen mennesker er laget til å jobbe 100% som vi gjør i dag. Anonymkode: 6f61e...d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #42 Del Skrevet 24. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: IKKE jobb fulltid igjen, UANSETT!! Denne er viktig. Start med 2 dager i uken for eks, man aldri øk til mer enn 50%. Men tid kan du være heldig å få en gradert ufør på 50%. Ingen mennesker er laget til å jobbe 100% som vi gjør i dag. Anonymkode: 6f61e...d67 Nå er legen veldig tydelig på at jeg blir frisk etterhvert bare jeg slapper av og tar tiden til hjelp. Både hun og psykologen min mener jeg ikke skal tenke på uførlighet en gang. Anonymkode: e3ace...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #43 Del Skrevet 5. oktober 2020 Jeg var utbrent i fjor, på det nivået at jeg fikk influensasymptomer i fire dager etter to timer med en sosial aktivitet, hvilte etter å gå i trapp, å dusje var en bragd og å miste fatet med spagetti i gulvet endte i hylgråt. I dag jobber jeg med master og fungerer normalt, men har veldig stive og anspente muskler, får ganske fort "bomullshode", tidvis litt dårlig hukommelse og konsentrasjon. Når jeg skriver dette innser jeg at jeg kanskje bør være enda flinkere å roe ned og ta vare på meg selv, slik jeg var i fjor. Jeg lurer på da, om TS eller noen av dere andre som har vært utbrent, opplevde skjelvinger? Enten skjelvinger på hendene, (hele tiden og verre etter anstrengelse) eller en type indre skjelving? Spesielt når man er sliten og har brukt kroppen. Jeg opplever dette enda og lurer på om det er musklene og nervesystemet som enda er veldig sliten ellernoe? Anonymkode: 85ff4...79b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 18. oktober 2020 #44 Del Skrevet 18. oktober 2020 Ja både skjelving, kvalme, brekning og svimmelhet-besvime. Psykologen min sier det har satt seg intramuskulært og at kroppen når alt annet er prøvd prøver å slå seg av eller reagere sterkt fysisk på en for stor psykisk belastning.Sliter også slik som deg med ømme stive muskler og spenninger i kroppen. Etter mye slåssing med systemet har jeg fått til en behandlingsdag i uka så er 20 %sykemeldt men når det er behandlingsdag bruker du ikke opp sykemeldingsperioden slik jeg forsto det på fastlegen. Det å da være 80% på jobben gjør at jeg på ett vis klarer å stå i jobb. Er liksom ikke helt på stupet men et par skritt innenfor om jeg skal sette et bilde på det. Skal ikke mange skrittene til før man sklir utafor. Prøver å passe meg, ikke jobbe for mye ekstra og sørge for nok søvn og tid ute i naturen. Men er jaggu vanskelig med alt presset fra alle kanter om å prestere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #45 Del Skrevet 18. oktober 2020 2 timer siden, -Missi- skrev: Etter mye slåssing med systemet har jeg fått til en behandlingsdag i uka Har du også fått en form for behandling den dagen også? Anonymkode: 0609f...d26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 19. oktober 2020 #46 Del Skrevet 19. oktober 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du også fått en form for behandling den dagen også? Anonymkode: 0609f...d26 Ja går til psykolog som er traumespesialist, hun mener jeg har så mye drit i bagasjen som gjør meg ekstra sliten og om jeg får ut litt av det skal jeg bli mindre sliten. Føler ikke helt det enda, men håper hun har rett da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #47 Del Skrevet 19. oktober 2020 På 5.10.2020 den 23.15, AnonymBruker skrev: Jeg var utbrent i fjor, på det nivået at jeg fikk influensasymptomer i fire dager etter to timer med en sosial aktivitet, hvilte etter å gå i trapp, å dusje var en bragd og å miste fatet med spagetti i gulvet endte i hylgråt. I dag jobber jeg med master og fungerer normalt, men har veldig stive og anspente muskler, får ganske fort "bomullshode", tidvis litt dårlig hukommelse og konsentrasjon. Når jeg skriver dette innser jeg at jeg kanskje bør være enda flinkere å roe ned og ta vare på meg selv, slik jeg var i fjor. Jeg lurer på da, om TS eller noen av dere andre som har vært utbrent, opplevde skjelvinger? Enten skjelvinger på hendene, (hele tiden og verre etter anstrengelse) eller en type indre skjelving? Spesielt når man er sliten og har brukt kroppen. Jeg opplever dette enda og lurer på om det er musklene og nervesystemet som enda er veldig sliten ellernoe? Anonymkode: 85ff4...79b Jeg opplevde uttalte skjelvinger de første månedene. Typ klarte nesten ikke holde et glass med vann fordi hånden skalv. Da jeg satt på bakken med hendene i bakken skalv de. Kunne ligge i sofaen og begynne å skjelve. Nå kjenner jeg det av og til, men mye mye mindre. Godt å høre at du er på en bedre plass, selv om du fortsatt er påvirket. Har hørt at det kan ta laaang tid så er vel ikke unormalt at du fortsatt har noen bivirkninger av dette ❤️ -ts Anonymkode: e3ace...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #48 Del Skrevet 19. oktober 2020 På 18.10.2020 den 19.52, -Missi- skrev: Ja både skjelving, kvalme, brekning og svimmelhet-besvime. Psykologen min sier det har satt seg intramuskulært og at kroppen når alt annet er prøvd prøver å slå seg av eller reagere sterkt fysisk på en for stor psykisk belastning.Sliter også slik som deg med ømme stive muskler og spenninger i kroppen. Etter mye slåssing med systemet har jeg fått til en behandlingsdag i uka så er 20 %sykemeldt men når det er behandlingsdag bruker du ikke opp sykemeldingsperioden slik jeg forsto det på fastlegen. Det å da være 80% på jobben gjør at jeg på ett vis klarer å stå i jobb. Er liksom ikke helt på stupet men et par skritt innenfor om jeg skal sette et bilde på det. Skal ikke mange skrittene til før man sklir utafor. Prøver å passe meg, ikke jobbe for mye ekstra og sørge for nok søvn og tid ute i naturen. Men er jaggu vanskelig med alt presset fra alle kanter om å prestere! Hva gjør du når du har behandlingsdag? Hva innebærer det? -ts Anonymkode: e3ace...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #49 Del Skrevet 20. oktober 2020 Hvordan fikk dere diagnose utbrent? Og hvordan skilte lege det fra feks angst osv? Jeg hadde alle symptomer på utbrenthet men jeg ble bare sendt til psykolog for angst. Jeg var også deprimert men jeg føler de forsøkte å behandle mest angsten og litt depresjonen mens jeg mener utbrentheten var grunnen til depresjons-symptomene, ikke omvendt... Jeg kjenner jo at det var nært knyttet til jobbsituasjon og at jeg hadde flere av symptomene på utbrenthet som ikke er i depresjon som irritasjon (på jobb/kollegaer), kyniskhet, fysisk ubehag, angst og stress-symptomer knyttet til jobb og tanker på jobb++ Hadde fysiske utslag som høyt blodtrykk, høyt nivå av stresshormon osv. Men ble ikke sykemeldt eller noe for dette... Jeg ble heller ikke sykemeldt (og da bare 50%) før et stykke ut i psykologbehandling mot angst/depresjon når jeg spesifikt spurte om det fordi jeg sa jeg slet skikkelig og ikke ble bedre av behandlingen, og jeg merket jo at å jobbe mindre var det første som faktisk skikkelig hjalp, ble så mye bedre! Når jeg kom tilbake 100% på jobb så ble jeg jo dårlig igjen og er det fremdeles egentlig men ikke i så stor grad som det var første gang da, forsøker mange ting som jeg har lært hos psykolog for å håndtere stress bedre, og fordi angst og depresjon er bedre så er jeg generelt litt mer robust, men er likevel vanskelig rundt jobb og ofte føler jeg at jeg blir skikkelig fysisk dårlig av tanken på jobb/å jobbe og må bare legge meg ned, kvalm og utslitt (har ikke fysisk jobb, kun mentalt). Vet liksom ikke helt hva man selv skal gjøre, hva man kan forvente at fastlegen skal gjøre osv... Fikk jo veldig raskt hjelp hos psykolog som jo var positivt men føler jeg hadde trengt mer pause fra jobb som jo var hovedårsaken til alt.. (Jeg vet jeg bør bytte jobb og det har psykolog og jeg snakket om men det er vanskelig akkurat nå både fordi det føles ekstra vanskelig å bytte jobb når man er utslitt og ikke føler man presterer og pga. covid) Anonymkode: 3e277...c0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 20. oktober 2020 #50 Del Skrevet 20. oktober 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør du når du har behandlingsdag? Hva innebærer det? -ts Anonymkode: e3ace...305 Da har jeg den dagen "fri" fra jobb og går til behandling hos psykolog. Fastlegen som søkte på det for meg. Det "hjelper" nok at jeg har svært tunge store traumer og at jeg har gått på veggen flere ganger. Gått til psykolog fra 12 års alder, hatt samme lege fra jeg var 16. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå