Gå til innhold

Folk som er flinke til å skrive, hva jobber dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner flere som studerer journalistikk, men det er jo ikke et lett yrke. Noen som er flink i kreativ skriving/skriving generelt som jobber i andre yrker?

Anonymkode: 8e431...c51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsker. Får jo skrevet der også, bare på en annen måte.

Anonymkode: b6751...fd9

Skrevet

Jeg er jurist. 

Anonymkode: e4e6b...904

• Liker 2
Skrevet

Jeg skriver ganske mye og vil si jeg er relativt flink til det, men det er hovedsaklig akademisk skriving som er omtrent så langt unna kreativ skriving man kan komme...

Skrevet

Jobbet med markedsføring i mange år, drevet med mye copywriting til reklamekampanjer, pressemeldinger, sosiale medie poster osv.  Nå er jeg markedssjef og har egentlig reklamebyråer til å gjøre sånne ting, men gjør litt likevel siden jeg synes det er gøy 

Skrevet (endret)

Jeg har egentlig ikke et typisk skrive-yrke, men jobber i "potetavdelingen" i firmaet. Jeg får derfor mange ulike oppgaver. En av de oppgavene er blant annet oversettelse. Det er ikke kreativ skriving sånn sett, men jeg står ganske fritt til å oversette fra norsk til engelsk for å få fram korrekt mening/uttrykk.

Jeg hjelper også kollegene mine med deres businessengelsk (jobber i et stort internasjonalt konsern hvor mye av dialogen vår går på engelsk i kombinasjon med norsk), spesielt i forbindelse med kundekontakt. Det hender også jeg er kontakten mot større businesspartnere når det er viktig å uttrykke seg på en god og tydelig måte. Jeg går også gjennom juridiske kontrakter for å sjekke om de er korrekt oversatt fra engelsk til norsk, eller fra norsk til engelsk. 

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Governorswife skrev:

Jobbet med markedsføring i mange år, drevet med mye copywriting til reklamekampanjer, pressemeldinger, sosiale medie poster osv.  Nå er jeg markedssjef og har egentlig reklamebyråer til å gjøre sånne ting, men gjør litt likevel siden jeg synes det er gøy 

Hva er du utdannet som?😊

Jeg vurderer å studere innenfor markedsføring (jeg er i slutten av 30-årene, har to utdannelse år bak meg), men vil prøve å gjøre det jeg brenne for - skrive og være kreativ på ulike måter! 😃

Anonymkode: 4a18f...bf0

Skrevet

*utdannelser 

Anonymkode: 4a18f...bf0

Skrevet

Jeg er sykepleier 😂 tidligere medieutdannet på en "prestisjeskole". 

Anonymkode: 62bf6...911

Skrevet

Medical writing

Anonymkode: 02700...1ea

Skrevet

Har en ekstra jobb hos en nettside der jeg skriver noveller for barn/ungdom. Jobber fulltid som kokk. 🤭

Anonymkode: 46b05...b7d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har en ekstra jobb hos en nettside der jeg skriver noveller for barn/ungdom. Jobber fulltid som kokk. 🤭

Anonymkode: 46b05...b7d

Hva er siden?:)

Anonymkode: 93e7a...362

Skrevet

Utdannet? Hva mener du? Jeg har bare tatt livets harde skole fordi man lærer virkelig ingenting av å gå skole for å lære seg kreativitets skriving... Man lærer mest når man har gått hverdags skolen. Jeg synes det er mye mer kult å ikke skrive veldig akademisk for det er så kjedelig når alt er korrekt og ingenting er tilfeldig fordi alt må planlegges før det skrives ned på papiret. Språk er gøy og det er gøy å skrive når man ikke er bundet opp til det andre folk forventet av deg og det andre vil du skal skrive.

Jeg liker å filosofere over språket, takk for en spennende tråd!

Anonymkode: 11eab...09f

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, SPOCA skrev:

Jeg har egentlig ikke et typisk skrive-yrke, men jobber i "potetavdelingen" i firmaet. Jeg får derfor mange ulike oppgaver. En av de oppgavene er blant annet oversettelse. Det er ikke kreativ skriving sånn sett, men jeg står ganske fritt til å oversette fra norsk til engelsk for å få fram korrekt mening/uttrykk.

Jeg hjelper også kollegene mine med deres businessengelsk (jobber i et stort internasjonalt konsern hvor mye av dialogen vår går på engelsk i kombinasjon med norsk), spesielt i forbindelse med kundekontakt. Det hender også jeg er kontakten mot større businesspartnere når det er viktig å uttrykke seg på en god og tydelig måte. Jeg går også gjennom juridiske kontrakter for å sjekke om de er korrekt oversatt fra engelsk til norsk, eller fra norsk til engelsk. 

Spennende! Hva er du utdannet som? 

Skrevet

Jeg er lærer, men drømmer om å bli forfatter. 

Anonymkode: b32bb...cc3

• Liker 1
Skrevet

Jeg er utdannet lærer, men jobber nå som støttepedagog. 

Anonymkode: 8754b...91e

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spennende! Hva er du utdannet som? 

Jeg har en mastergrad i engelsk, men gjennomfører for tiden lærerutdanningen som jeg begynte med i 2005 (nesten ferdig). :)

• Liker 1
Skrevet

Er sykepleier. Savner å uttrykke meg skriftlig på jobb, og synes det er gørr kjedelig å skrive rapporter fra hver vakt.

Drømmer nå om å undervise på vgs, eller å bli logoped. Da vil jeg nok få brukt den siden av meg mye mer. 

Anonymkode: 973d7...c20

Skrevet

Jobber som kommunikasjonsrådgiver. 

Anonymkode: 19bec...efa

• Liker 1
Skrevet

Jobber i skoleledelen. Skriver diverse planer; strategiplaner ledelsen har, årshjul og diverse annet for lærere, §9A-planer, IOP-er og ITP-er, samt mye referater, informasjonsskriv og instrukser. Hadde vært en enda mer krevende jobb hvis jeg ikke var rask til å formulere meg... Skriver mye - hver dag.

Anonymkode: 83604...4c2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...