AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Kjøkkenet mitt skriker etter ny benkeplate. Problemet er at jeg ikke er spesielt handy, jeg har ikke verktøy (eller erfaring med verktøy) utover hammer, spiker og skrujern. Jeg har et L-formet kjøkken, og har fått ikea til å måle det opp, så jeg har helt riktige mål. Planla å kjøpe spesialtilpasset benkeplate fra Ikea, men ser at det blir myyye rimeligere å kjøpe platene som de er og gjøre resten selv. Jeg finner ingen gode videoer på nett som dummer det nok ned for meg. Kan dere gjøre det? Anonymkode: d51b6...f73
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #2 Skrevet 18. september 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Kjøkkenet mitt skriker etter ny benkeplate. Problemet er at jeg ikke er spesielt handy, jeg har ikke verktøy (eller erfaring med verktøy) utover hammer, spiker og skrujern. Jeg har et L-formet kjøkken, og har fått ikea til å måle det opp, så jeg har helt riktige mål. Planla å kjøpe spesialtilpasset benkeplate fra Ikea, men ser at det blir myyye rimeligere å kjøpe platene som de er og gjøre resten selv. Jeg finner ingen gode videoer på nett som dummer det nok ned for meg. Kan dere gjøre det? Anonymkode: d51b6...f73 Du kan jo få Ikea til å gjøre det for deg? Vi bytta L- benkeplate nettopp. Kom noen fra Ikea og gjorde det. Kjøpte bare to standard benkeplater. De løsna den gamle, sagde hull til vask og platetopp og sagde av det som var til overs - hadde med en sånn god sag. Også festa undenfra og hadde på silikon mot veggen. Brukte vel et par timer. Glad for at vi slapp å styre med det selv, men om man er litt handy og har greit utstyr er det nok ikke vanskelig. Anonymkode: ed093...a87 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 Om du må ut og handle stikksager og sager feil osv blir det vel så dyrt 😇 Anonymkode: aa262...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøkkenet mitt skriker etter ny benkeplate. Problemet er at jeg ikke er spesielt handy, jeg har ikke verktøy (eller erfaring med verktøy) utover hammer, spiker og skrujern. Jeg har et L-formet kjøkken, og har fått ikea til å måle det opp, så jeg har helt riktige mål. Planla å kjøpe spesialtilpasset benkeplate fra Ikea, men ser at det blir myyye rimeligere å kjøpe platene som de er og gjøre resten selv. Jeg finner ingen gode videoer på nett som dummer det nok ned for meg. Kan dere gjøre det? Anonymkode: d51b6...f73 Dersom du ikke er handy og heller ikke har verktøy (og heller ikke erfaring med verktøy) anbefaler jeg at du får noen til å fikse det for deg. F.eks. Ikea. Eller andre (mittanbud.no). Du trenger blant annet stikksag, og uten erfaring er det fort gjort å skjære feil (eller å ødelegge saga...) Lykke til! Hilsen fra Handy-woman med en rikholdig verktøysbod Anonymkode: cfb90...86d
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du ikke er handy og heller ikke har verktøy (og heller ikke erfaring med verktøy) anbefaler jeg at du får noen til å fikse det for deg. F.eks. Ikea. Eller andre (mittanbud.no). Du trenger blant annet stikksag, og uten erfaring er det fort gjort å skjære feil (eller å ødelegge saga...) Lykke til! Hilsen fra Handy-woman med en rikholdig verktøysbod Anonymkode: cfb90...86d Haha, imponerende signatur! Skal undersøke det Anonymkode: d51b6...f73
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du må ut og handle stikksager og sager feil osv blir det vel så dyrt 😇 Anonymkode: aa262...ce1 Sant det! Tenkte kanskje å spørre svigerfar om hjelp da. Hva trenger vi da? Det var egentlig en oppskrift jeg ba om 🤷♀️ Anonymkode: d51b6...f73
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo få Ikea til å gjøre det for deg? Vi bytta L- benkeplate nettopp. Kom noen fra Ikea og gjorde det. Kjøpte bare to standard benkeplater. De løsna den gamle, sagde hull til vask og platetopp og sagde av det som var til overs - hadde med en sånn god sag. Også festa undenfra og hadde på silikon mot veggen. Brukte vel et par timer. Glad for at vi slapp å styre med det selv, men om man er litt handy og har greit utstyr er det nok ikke vanskelig. Anonymkode: ed093...a87 Hvor mye betalte dere IKEA for jobben? Sånn ca, hvis du ikke husker eksakt? Og hvordan festet de de to benkeplatene sammen? Kjøpte ikke dere noooe annet enn to benkeplater? Mange spørsmål, men jeg må ha det inn med teskje 😄 Anonymkode: d51b6...f73
Gjest loveli Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 Når du sier at du ikke er handy eller har verktøy så blir beskrivelsen ganske omfattende. Men for vanlig handy folk er det nok å si: fjern den gamle benkeplata. Er den silikonert fast i benkeskapene så bruker du tapetkniv og skjærer løs plata. Når du fester to bekeplater mot hverandre så freser du hull overfor hverandre og legger ned benkeplata på benkeskapene. Så fester man platene sammen med to festebolter og trelim nedenfra. https://www.google.com/search?q=benkeplate+skjøte&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=ismvn&sxsrf=ALeKk00XNLzH617Xo63MFvC5umrrowREnw:1600460683366&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi84YjUxPPrAhUBCewKHcTLALQQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=360&bih=617#imgrc=xwS8PQXnqNLXDM https://www.google.com/search?q=benkeplate+skjøte&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=ismvn&sxsrf=ALeKk00XNLzH617Xo63MFvC5umrrowREnw:1600460683366&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi84YjUxPPrAhUBCewKHcTLALQQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=360&bih=617#imgrc=xwS8PQXnqNLXDM
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 4 minutter siden, loveli skrev: Når du sier at du ikke er handy eller har verktøy så blir beskrivelsen ganske omfattende. Men for vanlig handy folk er det nok å si: fjern den gamle benkeplata. Er den silikonert fast i benkeskapene så bruker du tapetkniv og skjærer løs plata. Når du fester to bekeplater mot hverandre så freser du hull overfor hverandre og legger ned benkeplata på benkeskapene. Så fester man platene sammen med to festebolter og trelim nedenfra. https://www.google.com/search?q=benkeplate+skjøte&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=ismvn&sxsrf=ALeKk00XNLzH617Xo63MFvC5umrrowREnw:1600460683366&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi84YjUxPPrAhUBCewKHcTLALQQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=360&bih=617#imgrc=xwS8PQXnqNLXDM https://www.google.com/search?q=benkeplate+skjøte&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=ismvn&sxsrf=ALeKk00XNLzH617Xo63MFvC5umrrowREnw:1600460683366&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi84YjUxPPrAhUBCewKHcTLALQQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=360&bih=617#imgrc=xwS8PQXnqNLXDM Jeg er ikke helt ubrukelig altså, har pusset opp leiligheten og lært litt av hvert på veien. Forstår det du skriver. Anonymkode: d51b6...f73 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor mye betalte dere IKEA for jobben? Sånn ca, hvis du ikke husker eksakt? Og hvordan festet de de to benkeplatene sammen? Kjøpte ikke dere noooe annet enn to benkeplater? Mange spørsmål, men jeg må ha det inn med teskje 😄 Anonymkode: d51b6...f73 Kjøpte bare to benkeplater ja, håndverkere ordnet resten. De to platene ble skjøtet sammen med lim. Det gikk på garanti, så betalte ikke noe 🤷 Anonymkode: ed093...a87
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #11 Skrevet 18. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjøpte bare to benkeplater ja, håndverkere ordnet resten. De to platene ble skjøtet sammen med lim. Det gikk på garanti, så betalte ikke noe 🤷 Anonymkode: ed093...a87 Kan jeg spørre hvorfor det gikk på garanti? Vet du hva det pleier å koste, eller tror du det er billigere på Mittanbud, for eksempel? Anonymkode: d51b6...f73
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #12 Skrevet 18. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kan jeg spørre hvorfor det gikk på garanti? Vet du hva det pleier å koste, eller tror du det er billigere på Mittanbud, for eksempel? Anonymkode: d51b6...f73 Fordi det var garanti på den gamle benkeplata og den var blitt stygg, så vi fikk ny montert gratis. Ikea er rå på kundeservice. Aner ikke hva det kan koste desverre. Priser på kjøkkenmontering står på Ikea sine sider, men tror ikke det stor noe om benkeplatemontering spesifikt. Det er jo bare å spørre. Pleier å få kjapt svar på chat. Anonymkode: ed093...a87 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå