AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Er bare 4+6 men begynte å få brunlig utflod i dag tidlig. Dette har fortsatt utover dagen og nå kommer det friskt blod når jeg tørker meg. Drypper også ned i toalettet. Har puttet et bind i trusa. Det er ikke mye som ved mensen, men fortsatt mye mer enn jeg ville tro var greit ved en graviditet. Så jeg tror jo nå at kroppen fikser opp og er i gang med en spontanabort. men hvordan kan jeg vite? prøver å lese meg opp, men blir ikke klok! virker som det stadiet jeg er på nå heter «truende abort» (kilde: https://www.lommelegen.no/graviditet-og-fødsel/spontanabort/artikkel/truende-abort/70583822 ) men når går det over til en abort? Må det være smerter? Rikelig med blod? Er det kun en gynekologisk undersøkelse som kan forklare om en SA er i gang? Evt blodprøve hos lege? pr nå vet jeg jo ikke om det allerede er godt i gang eller om jeg bare er en av de som blør underveis i svangerskapet det er nå fredag kveld skal jeg bare avvente og se om jeg blør hele helgen og så kontakte legen på mandag for å få sjekket blodprøver? Evt henvises til gynekolog? Har aldri opplevd dette før så vet ikke hva jeg skal forvente tips og råd mottas veldig gjerne! Anonymkode: 83367...bfe
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #2 Skrevet 18. september 2020 Ta en ny graviditetstest om en uke og se om den fortsatt slår ut. Så tidlig kan en SA være smertefri og som en vanlig menstruasjon. Det er ikke noe poeng i å gå til lege eller gynekolog. Med mindre du får voldsomme smerter, selvfølgelig Anonymkode: 15fd6...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta en ny graviditetstest om en uke og se om den fortsatt slår ut. Så tidlig kan en SA være smertefri og som en vanlig menstruasjon. Det er ikke noe poeng i å gå til lege eller gynekolog. Med mindre du får voldsomme smerter, selvfølgelig Anonymkode: 15fd6...3ec Så om ca 1 uke så bør ikke en test slå ut hvis det er en SA? Synker HCG raskt? Anonymkode: 83367...bfe
Maleficenta Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er bare 4+6 men begynte å få brunlig utflod i dag tidlig. Dette har fortsatt utover dagen og nå kommer det friskt blod når jeg tørker meg. Drypper også ned i toalettet. Har puttet et bind i trusa. Det er ikke mye som ved mensen, men fortsatt mye mer enn jeg ville tro var greit ved en graviditet. Så jeg tror jo nå at kroppen fikser opp og er i gang med en spontanabort. men hvordan kan jeg vite? prøver å lese meg opp, men blir ikke klok! virker som det stadiet jeg er på nå heter «truende abort» (kilde: https://www.lommelegen.no/graviditet-og-fødsel/spontanabort/artikkel/truende-abort/70583822 ) men når går det over til en abort? Må det være smerter? Rikelig med blod? Er det kun en gynekologisk undersøkelse som kan forklare om en SA er i gang? Evt blodprøve hos lege? pr nå vet jeg jo ikke om det allerede er godt i gang eller om jeg bare er en av de som blør underveis i svangerskapet det er nå fredag kveld skal jeg bare avvente og se om jeg blør hele helgen og så kontakte legen på mandag for å få sjekket blodprøver? Evt henvises til gynekolog? Har aldri opplevd dette før så vet ikke hva jeg skal forvente tips og råd mottas veldig gjerne! Anonymkode: 83367...bfe Det kan testes ved blodprøve av hcg. Da får du vite tallet på hvor høyt nivå det er av hcg. Og så tar de en ktr prøve igjen. Dersom hcg er fallende, så vet man som regel at det er spontanabort på gang 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #5 Skrevet 18. september 2020 Akkorat det samme som skjedde meg, samme uke. Pluss jeg fikk menssmerter. Gikk ikke til legen ngen. Blødde i en uke Tok test ca 1 uke senere og den var blitt negativ.. Anonymkode: ef40f...559 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 Har opplevd å miste ved blødninger. Har også blødd gjennom alle mine tre svangerskap som har gått bra. Blødd ukentlig fra positiv test og til barnet ble født. Noen har veldig lettblødelig livmorhals ved graviditet. Anonymkode: b7136...8b5 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har opplevd å miste ved blødninger. Har også blødd gjennom alle mine tre svangerskap som har gått bra. Blødd ukentlig fra positiv test og til barnet ble født. Noen har veldig lettblødelig livmorhals ved graviditet. Anonymkode: b7136...8b5 Men når du da har blødd gjennom svangerskapene - har det da vært behov for bind eller truseinnlegg? Eller har det bare vært spotting? Anonymkode: 83367...bfe
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Akkorat det samme som skjedde meg, samme uke. Pluss jeg fikk menssmerter. Gikk ikke til legen ngen. Blødde i en uke Tok test ca 1 uke senere og den var blitt negativ.. Anonymkode: ef40f...559 ❤️ Takk for svar. Anonymkode: 83367...bfe
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 har hørt om de målingene der ja@Maleficenta da ser jeg ann hvordan blødningen er i helgen så kan jeg evt få tatt blodprøve hos legen på mandag. Anonymkode: 83367...bfe
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 Jeg tenker at du skjønner det ganske greit på mengden blod og utseendet på det som kommer ut. Hadde SA/kjemisk på samme tid i graviditeten i august, og jeg var usikker/håpte det "bare var blod" i starten, frem til det ikke var noen tvil lengre, rett og slett. Graviditetstestene var i tillegg negativ. Når EL lot vente på seg tok jeg en blodprøve for å være sikker på at HCG var lik 0 (rundt 5 er vel "null"), men jeg forstår det slik at ved negative tester så er det strengt tatt unødvendig. Anonymkode: eb279...a25 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #11 Skrevet 18. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men når du da har blødd gjennom svangerskapene - har det da vært behov for bind eller truseinnlegg? Eller har det bare vært spotting? Anonymkode: 83367...bfe Ja, det har variert i mengde. Vært mange ganger inne for sjekk, og de finner aldri ut hvorfor jeg blør. Anonymkode: b7136...8b5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå