Gå til innhold

Baby 6 mnd livredd andre babyer og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 6 mnd som har vært ganske folkeredd og skeptisk siden han var 3,5 mnd. Men har nå siste måneden vært ufattelig livredd når andre babyer og barn «hyler» og lager høye lyder og gjør brå bevegelser. Han skriker og er vettskremt og så roer han seg kanskje i 5 minutt så er det på igjen.. dette har ført til at barselgrupper og treff av søskenbarn har vært utrolig slitsomt! Vi får ikke snakket med andre folk siden vi bare går og trøster og trygger.. nå er vi så utslitte av dette da det gjør barseltiden vår så trist og vanskelig! 

Helsesøstra i vår kommune sier at vi skal skjerme han fremover og la han modnes og bli trygg i sitt eget tempo, hun mente tilogmed at siden han blir så redd som dette så burde vi droppe barseltreff fremover og heller treffe kun andre barn når vi absolutt må. 

Gutten vår ble skremt og livredd første gang når han var rundt 2,5-3 mnd da et av søskenbarna hans hyyylte høgt ved bordet og siden denne gangen har det sikkert festet seg på minnet hans..uff! 

Vi aner ikke hva vi burde gjøre med dette, det naturlige vil jo være å kanskje bare fortsette og leve som normalt og treffe andre barn i ny og ne.. men jeg ville gjerne høre hva dere andre mødre mener om saken? 

Hilsen kjempe trist og sliten mamma 

Anonymkode: aa397...f40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert like slitsomt, og ikke minst skremmende for babyen. Så i dette tilfellet ville jeg hørt på helsesøster og skjermet barnet. Permisjonen er til for at barnet skal vokse seg trygg, ikke for at foreldrene skal få gjøre ting de liker. 

Førstemann her var også sånn, så vi unngikk i en periode besøk osv, for så å innføre det sakte, men sikkert igjen. Vi var heller sosiale hver for oss i denne perioden. Det overlevde vi helt fint 😊

Anonymkode: 0182b...b74

• Liker 1
Skrevet

Vår var helt lik, men han begynte i tillegg å spy pga han gråt så hysterisk. Det var et mareritt å gå noen steder med han, måtte alltid ha med skift til han og meg selv. Vi prøvde å venne han gradvis til å se andre babyer, ta alt i hans tempo. Nå er han rett over 6 måneder og det løsnet plutselig i forrige uke 🙏 

Vet hvor slitsomt det er, håper virkelig det snur snart for dere også. 

Anonymkode: d6f69...0f5

Skrevet

Vår er ganske lik, også 6mnd. Jeg har jo tent at coronasituasjonen er medvirkende faktor. Ble jo en ekstremt rolig start på livet med få folk. Han har også en fetter som er fem måneder eldre, og ved flere anledninger har fetteren hylt og vårt barn blitt livredd og hysterisk gråt som resultat. 

Vi forsøker nå på å få møtt andre babyer i litt rolige settinger og gjerne babyer vi vet er rolige til vanlig. Jeg håper dette går over, ellers ser jeg for meg at barnehagen blir et mareritt. 

Anonymkode: c8083...cb8

• Liker 1
Skrevet

Her ville jeg definitivt hørt på helsestasjonen, babyen er bare 6 måneder, og rasjonelle tanker er ikke en del av babyens liv enda. Gi det tid, når han blir litt eldre og forstår mer av tingenes tilstand, så kan han få innblikk i positive situasjoner.. 

Anonymkode: f1a94...8eb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...