Gå til innhold

Sterilisering dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sterilisere meg nå innen kort tid, og lurer på deres erfaringer! Jeg lurer på hele prosessen, fra man kommer på sykehuset til man reiser hjem igjen

Anonymkode: 04f41...595

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg vurdert å gjøre også. Lurer også på hele prosessen.

Jeg ble anbefalt å tenke meg nøye om, siden jeg ikke har barn. Men grunnen til at jeg vil gjøre det er jo nettopp for å unngå å få barn.  

Anonymkode: b5d8c...f40

• Liker 3
Skrevet

Tror jeg snakket med en lege eller sykepleier før inngrepet. Skiftet til pasienttrøye, fikk en seng jeg la meg i å ble trillet inn på operasjonssalen av to hyggelige sykepleiere. Full narkose, sovna kjapt, og våkna opp på operasjonssalen eller et rom tror jeg. Fikk iallefall et rom etterpå, ble servert mat og drikke. Kjæresten var med meg på rommet. God form etter et par timer eller før, dro hjem. Litt øm rundt såra troe jeg, meg tok vablig smertestillende tror jeg, og passe fin form på dag 2. Tok det med ro, men kunne gå tur. På jobb igjen rett etterpå😃 Kjempefornøyd med inngrepet, aldri angra. Tror menstruasjonen var litt uregelmessig i 2-3 mnd (bare noen dagerforsinka el.før tida). Så stabiliserte syklusen seg.

Anonymkode: ad108...0cd

Skrevet
On 9/18/2020 at 6:33 PM, AnonymBruker said:

Tror jeg snakket med en lege eller sykepleier før inngrepet. Skiftet til pasienttrøye, fikk en seng jeg la meg i å ble trillet inn på operasjonssalen av to hyggelige sykepleiere. Full narkose, sovna kjapt, og våkna opp på operasjonssalen eller et rom tror jeg. Fikk iallefall et rom etterpå, ble servert mat og drikke. Kjæresten var med meg på rommet. God form etter et par timer eller før, dro hjem. Litt øm rundt såra troe jeg, meg tok vablig smertestillende tror jeg, og passe fin form på dag 2. Tok det med ro, men kunne gå tur. På jobb igjen rett etterpå😃 Kjempefornøyd med inngrepet, aldri angra. Tror menstruasjonen var litt uregelmessig i 2-3 mnd (bare noen dagerforsinka el.før tida). Så stabiliserte syklusen seg.

Anonymkode: ad108...0cd

Tusen takk for svar! Skal på en førsamtale vet jeg, hvor de skal ta blodprøver å litt sånn,,,

Tenkte å prøve å se på den samtalen om muligheten for å fjerne hele livmora er til stede siden jeg ikke bør gå gravid igjen

(beklager lange setninger uten komma og punktum - tastaturtrøbbel etter barna har vært å trykka 😂

Skrevet

Ts:Hvorfor har du lagt dette innlegget på barne og  familie og ikke kropp og helse? 

Anonymkode: a420e...3a0

Skrevet

Jeg har gjort det. Snakket med en sykepleier før jeg tok på meg en trøye og ble bedt om å barbere meg nedentil hvis jeg hadde hår. 

Fikk full narkose og våknet på et rom med andre pasienter. Fikk mat etter å ha våkna og snakket med operasjonslegen om hvordan operasjonen hadde gått før jeg dro hjem.

Ikke noe særlig med smerter, bare litt i skuldrene første dagen pga luften de pumper opp magen med. Tror ikke jeg trengte å ta noe smertestillende dagene etterpå. 

Arret etter operasjonen ser ut som et lite kryss og er vanskelig å se. Arret er rett under trusestrikken.

Skrevet
On 9/18/2020 at 7:54 PM, AnonymBruker said:

Ts:Hvorfor har du lagt dette innlegget på barne og  familie og ikke kropp og helse? 

Fordi jeg ikke var sikker på hvor denne skulle legges

Skrevet

Hva er evt bivirkninger/negative konsekvenser av dette inngrepet? 

Anonymkode: 235d2...434

Skrevet
2 timer siden, Bingbong skrev:

Fordi jeg ikke var sikker på hvor denne skulle legges

Kropp og helse seff. 

Skrevet

Jeg steriliserte meg for 12 år siden, da var jeg 32 år. Inngrepet var greit og gikk problemfritt, men jeg har siden den gang slitt med kraftig menstruasjoner, blør veldig mye. Legen mente det var sammenheng med steriliseringen. Ellers har ikke angret på inngrepet en eneste dag .

Anonymkode: 95986...2dc

Skrevet

Det blir gjort med kikkhull - jeg blødde masse fra sårene i dagene etter. Sånn at jeg var tilbake for kontroll. Ellers fikle det en stund før det ble helt bra. Var på jobb etter en 4-5 dager tror jeg. Har ikke angret. Ble skilt og fikk ny kjæreste. Hadde jeg vært litt yngre hadde jeg nok fått et barn til men han syns ikke det var så viktig. Men det har vært litt sårt men alt i alt angrer jeg ikke. 

Anonymkode: 5b304...67b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...