Gå til innhold

Er det dårlig av barnehager å servere prim til brødmåltider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn som ble tilvendt prim i barnehagen i en alder av 1 år. Synes det er veldig synd. Hjemme spiser han gulost og leverpostei, men han spiser bare prim i barnehagen. Hvorfor har barnehager ulike regler på søtpålegg? Barnet vårt er 3 år nå. I barnehagen han går i serverer de fortsatt et fast brødmåltid. 

Anonymkode: 89f36...15c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulost er jo så fettet, at du kan ikke klage akkurat. 

Anonymkode: 3a062...2d1

• Liker 22
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et barn som ble tilvendt prim i barnehagen i en alder av 1 år. Synes det er veldig synd. Hjemme spiser han gulost og leverpostei, men han spiser bare prim i barnehagen. Hvorfor har barnehager ulike regler på søtpålegg? Barnet vårt er 3 år nå. I barnehagen han går i serverer de fortsatt et fast brødmåltid. 

Prim er vel ikke det verste søtpålegget. Uansett litt sent å reagere/ergre seg nå.

Anonymkode: 4f5ca...ab7

• Liker 7
Skrevet

Å hjelpes 

Anonymkode: 28b4f...c55

• Liker 13
Skrevet

Ja og hva skjedde med han? Har han fått diabetes 2 på en alder av tre av det? Har han fått mangelsykdom? Det er bare prim slapp av.

• Liker 23
Skrevet (endret)

Gulost er ikke så mye bedre om du skal være så hysterisk. Prim er en kilde til jern forsåvidt.

Barn er såpass aktive at det er ikke noe stort problem å spise "søtpålegg" andre dager enn lørdager. La ungen kose seg.

Endret av miztyia
  • Liker 17
Skrevet

Jeg har fått anbefalt prim på helsestasjonen som en god kilde til jern. Jeg tenker at det ikke er så voldsomt ille at de serverer prim jeg 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 88ea0...4a7

• Liker 34
Skrevet

Prim er faktisk en god kilde til jern, men det er kanskje ikke så farlig? Slutt med hysteriet 

Anonymkode: bd4df...0f1

• Liker 16
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prim er sunt.... 

• Liker 6
Skrevet

Prim er da ikke ille? Hadde skjønt reaksjonen hvis de hadde fora barna på nugatti, men ikke prim. 

Anonymkode: 1c6c3...fc9

• Liker 11
Skrevet

Til deg over: Prim inneholder i overkant av 50 gram sukker pr 100 gram. Ikke det jeg vil kalle sunt. Det er på linje med nugatti/hapå/syltetøy med sukker... 

Jeg ville ikke likt at barnehagen ga mitt barn prim. Jern kan man få fra leverpostei (eller brokkoli til middag...). Hull i tennene får man av prim.

Anonymkode: 3c90f...836

• Liker 8
Skrevet

Er ikke prim både tilsatt jern, kalsium og jod? Så det er da forsåvidt bedre enn gulost.

Du vet det ikke er bra med for mye leverpostei, inneholder vel en del A vitamin, som man ikke bør ha i se altfor mye av akkurat. 

Et sunt kosthold er et variert ett. 

Anonymkode: d0e79...2b4

• Liker 10
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til deg over: Prim inneholder i overkant av 50 gram sukker pr 100 gram. Ikke det jeg vil kalle sunt. Det er på linje med nugatti/hapå/syltetøy med sukker... 

Jeg ville ikke likt at barnehagen ga mitt barn prim. Jern kan man få fra leverpostei (eller brokkoli til middag...). Hull i tennene får man av prim.

Hvor kommer sukkeret fra....? 

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med jern og vitaminer som det inneholder? Får fnatt av dette sukkerhysteriet. Det er sukker i det meste av mat. 

• Liker 10
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hull i tennene får man hvis man ikke er nøye med tannhygiene.

• Liker 29
Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Hva med jern og vitaminer som det inneholder? Får fnatt av dette sukkerhysteriet. Det er sukker i det meste av mat. 

Det er bedre å få i seg altfor mye A vitamin av leverpostei, enn litt sukker innimellom. 

Gjest Geirfuglen
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overrasket over at det er så store forskjeller. Vi har gitt ungen vår prim i perioder hvor han har spist dårlig, men fikk beskjed av bhg at prim ikke er lov i vår bhg.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I underkant av 50 gram. Alt med måte. Hull i tennene kan man få av leverpostei også. 

Anonymkode: 7a731...295

• Liker 8
Skrevet

De aller første barnehager tilbyr vel til vanlig brunost og prim er et brunostprodukt. Slapp av.

Anonymkode: d552e...6cb

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...