Gå til innhold

Prekestolen-overnatting?

Anbefalte innlegg

Gjest Turisten
Skrevet

Jeg skal til Prekestolen for første gang i høst og er ikke kjent i området.

Er det best å bo i Stavanger eller Sandnes når man skal til Prekestolen, kjører bil.

Noen som har anbefalinger på overnattingssted?

Håper noen som er kjente i område kan veilede meg litt!!

På forhånd takk! ;)

Skrevet

Når du kjører oppover mot fjellet for å gå prekestolen er det en campingplass der. Det går en ferge fra et tettsted like ved prekestolen og til Stavanger. Eller så kan du ta en litt kortere fergetur, og kjøre fra Sandnes. Jeg synes det var like greit med campingplassen noen få minutter unna jeg da. God tur!!

Skrevet

Anbefaler Stavanger. Ta ferja til Tau fra Stavanger sentrum. Innmari kronglete vei når du skal kjøre veien fra Sandnes til Lysefjorden.

Skrevet

Ja, det går jo ferge fra Stavanger. Dessuten er jo Sandnes ulidelig kjedelig. Stavanger har et morsomt uteliv og mye annet fint å se der når du først er innom!

Gjest Leola
Skrevet

Bo i Stavanger, du ;)

Litt vanskelig å anbefale noen steder å overnatte når jeg ikke vet hva du er villig til å betale. Men det finnes mange fine sentrumsnære hoteller - ofte har de tilbud på overnattinger når om sommeren.

• 2 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet
<span style='color:blue'>Jeg skal til Prekestolen for første gang i høst og er ikke kjent i området.

Er det best å bo i Stavanger eller Sandnes når man skal til Prekestolen, kjører bil.

Noen som har anbefalinger på overnattingssted?

Håper noen som er kjente i område kan veilede meg litt!!

På forhånd takk! ;) </span>

Henger meg litt med på denne tråden :) Vi skal også til orekestolen for forste gang nå i juni, trenger billig overnatting.

Vi skal videre til Kjerag etterpå, noen som vet hvor lang tid det tar å kjøre dit fra prekestolen? og vet dere overnatting i nærheten der?

Skrevet
Henger meg litt med på denne tråden :) Vi skal også til orekestolen for forste gang nå i juni, trenger billig overnatting.

Vi skal videre til Kjerag etterpå, noen som vet hvor lang tid det tar å kjøre dit fra prekestolen? og vet dere overnatting i nærheten der?

Når du har vært på Prekestolen kjør ned til der fergen over til Sandnes går Oasand eller noe sånt heter det der. Ta så fergen som går inn til Lysefjordbotn. (nb fergen går kun en gang daglig og det ganske tidlig. Bestill plass kan være lurt) Når du kommer inn til Lysefjordbotn så kjører du opp til serveringsstedet Øygardstølen (også kaldt Ørneredet) herifra går det sti til Kjerag

Gjest Gjest
Skrevet
Når du har vært på Prekestolen kjør ned til der fergen over til Sandnes går Oasand eller noe sånt heter det der.

Oanes

Gjest Gjest
Skrevet
Når du kjører oppover mot fjellet for å gå prekestolen er det en campingplass der. Det går en ferge fra et tettsted like ved prekestolen og til Stavanger. Eller så kan du ta en litt kortere fergetur, og kjøre fra Sandnes. Jeg synes det var like greit med campingplassen noen få minutter unna jeg da. God tur!!

Hallo, er det ikke hotell der? Det er ikke alle som klarer camping...

Skrevet
Dessuten er jo Sandnes ulidelig kjedelig. Stavanger har et morsomt uteliv og mye annet fint å se der når du først er innom!

Ey, vi har jo selve klubbgaten utenfor kinoen da :fnise:

Hallo, er det ikke hotell der? Det er ikke alle som klarer camping...

Da må du bo i byen :)

Men camping er koselig da :gjeiper: (men så slipper jeg å campe hvis jeg skal på prekestolen, siden vi har hytte på Høle som er en båttur fra Prekestolen samt inne i Lysefjorden)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...