Gjest Turisten Skrevet 23. juli 2005 #1 Skrevet 23. juli 2005 Jeg skal til Prekestolen for første gang i høst og er ikke kjent i området. Er det best å bo i Stavanger eller Sandnes når man skal til Prekestolen, kjører bil. Noen som har anbefalinger på overnattingssted? Håper noen som er kjente i område kan veilede meg litt!! På forhånd takk!
Linsi Skrevet 23. juli 2005 #2 Skrevet 23. juli 2005 Når du kjører oppover mot fjellet for å gå prekestolen er det en campingplass der. Det går en ferge fra et tettsted like ved prekestolen og til Stavanger. Eller så kan du ta en litt kortere fergetur, og kjøre fra Sandnes. Jeg synes det var like greit med campingplassen noen få minutter unna jeg da. God tur!!
Blueberry Skrevet 24. juli 2005 #3 Skrevet 24. juli 2005 Anbefaler Stavanger. Ta ferja til Tau fra Stavanger sentrum. Innmari kronglete vei når du skal kjøre veien fra Sandnes til Lysefjorden.
Plonk Skrevet 28. juli 2005 #4 Skrevet 28. juli 2005 Ja, det går jo ferge fra Stavanger. Dessuten er jo Sandnes ulidelig kjedelig. Stavanger har et morsomt uteliv og mye annet fint å se der når du først er innom!
Gjest Leola Skrevet 28. juli 2005 #5 Skrevet 28. juli 2005 Bo i Stavanger, du Litt vanskelig å anbefale noen steder å overnatte når jeg ikke vet hva du er villig til å betale. Men det finnes mange fine sentrumsnære hoteller - ofte har de tilbud på overnattinger når om sommeren.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 <span style='color:blue'>Jeg skal til Prekestolen for første gang i høst og er ikke kjent i området. Er det best å bo i Stavanger eller Sandnes når man skal til Prekestolen, kjører bil. Noen som har anbefalinger på overnattingssted? Håper noen som er kjente i område kan veilede meg litt!! På forhånd takk! </span> Henger meg litt med på denne tråden Vi skal også til orekestolen for forste gang nå i juni, trenger billig overnatting. Vi skal videre til Kjerag etterpå, noen som vet hvor lang tid det tar å kjøre dit fra prekestolen? og vet dere overnatting i nærheten der?
gard Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Hei Ettersom jeg bor i Stavanger så vil jeg anbefale at du overnatter her. Det er mer å se og gjøre i Stavanger sammenlignet med Sandnes. Sjekk forresten min Preikestolen reisebrev med bilder: http://gardkarlsen.com/preikestolen.htm . Når det gjelder Kjerag så er dette også en flott tur...se dette reisebrevet http://gardkarlsen.com/kjerag.htm
Kjetil E Skrevet 10. mai 2008 #8 Skrevet 10. mai 2008 Henger meg litt med på denne tråden Vi skal også til orekestolen for forste gang nå i juni, trenger billig overnatting. Vi skal videre til Kjerag etterpå, noen som vet hvor lang tid det tar å kjøre dit fra prekestolen? og vet dere overnatting i nærheten der? Når du har vært på Prekestolen kjør ned til der fergen over til Sandnes går Oasand eller noe sånt heter det der. Ta så fergen som går inn til Lysefjordbotn. (nb fergen går kun en gang daglig og det ganske tidlig. Bestill plass kan være lurt) Når du kommer inn til Lysefjordbotn så kjører du opp til serveringsstedet Øygardstølen (også kaldt Ørneredet) herifra går det sti til Kjerag
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #9 Skrevet 10. mai 2008 Når du har vært på Prekestolen kjør ned til der fergen over til Sandnes går Oasand eller noe sånt heter det der. Oanes
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #10 Skrevet 10. mai 2008 Når du kjører oppover mot fjellet for å gå prekestolen er det en campingplass der. Det går en ferge fra et tettsted like ved prekestolen og til Stavanger. Eller så kan du ta en litt kortere fergetur, og kjøre fra Sandnes. Jeg synes det var like greit med campingplassen noen få minutter unna jeg da. God tur!! Hallo, er det ikke hotell der? Det er ikke alle som klarer camping...
estrella Skrevet 11. mai 2008 #11 Skrevet 11. mai 2008 Dessuten er jo Sandnes ulidelig kjedelig. Stavanger har et morsomt uteliv og mye annet fint å se der når du først er innom! Ey, vi har jo selve klubbgaten utenfor kinoen da Hallo, er det ikke hotell der? Det er ikke alle som klarer camping... Da må du bo i byen Men camping er koselig da :gjeiper: (men så slipper jeg å campe hvis jeg skal på prekestolen, siden vi har hytte på Høle som er en båttur fra Prekestolen samt inne i Lysefjorden)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå