Gå til innhold

Bygge hus selv eller kjøpe nybygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg vet fleste ville ha sagt kanskje å bygge sin drømmebolig er det beste man kan gjøre. Jeg og mannen min tenker å enten bygge vår egen enebolig etter vår plan og utseende, men så leser jeg skrekkhistorier og masse utfordringer ved å bygge noe sitt eget.  Vet også fordelene med å kjøpe nybygg men igjen så får man ikke heeeeelt som man forestiller seg. Så spørsmålet er kan noen fortelle hvilke fordeler ved å bygge eller kjøpe nybygg?

gjerne solskinn historier og skrekk historier ved begge valg🤣

Anonymkode: 34b35...82d

Skrevet

Tja bygget et lite hus engang, eller jeg rørte ikke en spiker. Jeg misstrivdes svært i det huset og var som å bo i lukket hermetisk avdeling. Alt for tett, sterilt og kunne ikke forandre en dritt selv. om jeg hadde villet uten å søke i evigheter Heldigvis skulle vegvesenet bygge vei akkurat der huset stod og det ble penger i stedet.

Så da kjøpte jeg et hus med trekasse fra 1910, mye bedre og trenger ikke søke for å bytte noe. Koselig og luftig. Trengs litt pussing, men her kan jeg gjøre alt selv unntatt taket, det tørr jeg ikke. Selve kledningen er visst fra før krigen og har fått gjevn maling med linolje og tranolje. Ser litt slitt ut enkelte steder, men ingen råte. Så lenge jeg er påpasselig med vedlikehold trenger jeg ikke bruke sillioner av summer her. På nye hus, har ting minimal holdbarhet med kontinuerlige kostnader.

Anonymkode: a47a2...796

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...