Gå til innhold

Ikke forsikre barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å spinne videre fra en annen tråd. Hvorfor har du valgt å ikke forsikre ungene dine? 

Anonymkode: 61b86...c47

Skrevet

Hvorfor skulle jeg gjort det? 

Anonymkode: d56a7...563

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle jeg gjort det? 

Hvorfor har du innboforsikring og reiseforsikring? 

Anonymkode: 61b86...c47

• Liker 10
Skrevet

Fordi sannsynligheten er stor for at jeg vil trenge det. 

Skrevet

Murphys lov.

Det koster en hundrings i mnd for en billig barneforsikring. 
Noen ting må man faktisk bare ha råd til hvis man skal ha barn. Forsikring er en av dem. 

Anonymkode: ab43e...7a1

• Liker 17
Skrevet

Fordi mormor har forsikret ham.

Anonymkode: 677bd...4cb

Skrevet

Husk å sjekke at barneforsikring eller innbo dekker ombygging for rullestolbruker. Det er dessverre en del som sliter pga at forsikring ikke dekker det, og ombygging er ekstremt dyrt :(

Anonymkode: 05fa1...838

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal man ha forsikring i et land som Norge? Hvis jeg betaler 15 000 kroner, og mannen min 30 000 kroner i skatt hver eneste måned, bør vi da ikke kunne forvente at samfunnet støtter barnet vårt hvis det skulle skje noe? Faen ta det er mye penger vi betaler, men hva kan vi forvente å få tilbake? 

Anonymkode: ffa25...588

• Liker 15
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man ha forsikring i et land som Norge? Hvis jeg betaler 15 000 kroner, og mannen min 30 000 kroner i skatt hver eneste måned, bør vi da ikke kunne forvente at samfunnet støtter barnet vårt hvis det skulle skje noe? Faen ta det er mye penger vi betaler, men hva kan vi forvente å få tilbake? 

Anonymkode: ffa25...588

Dere får gratis helsehjelp, men det kan komme til å gå ut over økonomien fordi man ikke kan jobbe så mye. Vi har måttet gå ned i stilling og måttet bygge om huset for 3,2 millioner. Fikk 40.000 av Husbanken.. Vi får ikke forsikring på barnet vårt, men ville absolutt anbefalt å ha det.

Anonymkode: 05fa1...838

• Liker 7
Skrevet

Jeg har ikke barn og skal ikke ha pga sykdom. Noe jeg vil anbefale er å forsikre barna sine i tilfelle de blir uføre. Broren til ei venninne har fått 1,5 million pga foreldrene hadde uføre forsikring på han! Jeg er selv ufør, men foreldrene mine hadde ingen forsikring på meg, så jeg har ikke fått noe. 

Anonymkode: 76480...291

• Liker 6
Skrevet

Er det vanlig å forsikre barn? Hilsen ei som prøver å få barn for første gang 🤣

• Liker 2
Skrevet

Hadde forsikring på de igjennom fagforeningen til de var 21. Etter de har de måtte ordne det selv.

Anonymkode: d2ee9...e47

Gjest Kirsebæra
Skrevet (endret)

1.

Endret av Kirsebæra
Skrevet

Som med alt annet en forsikrer så håper en jo at en aldri får bruk for det.

Har forsikret barna fordi at den støtten en får fra det offentlige ikke nødvendigvis vil dekke nok til å ha mulighet for ett så fullverdig liv som overhode mulig. Om barnet skader seg så det trengs ombygging eller at det blir ufør så er det kjekt med en ekstra slump med penger.

Det skal små feil til for å ikke få fullverdig forsikring som voksen, om en da allerede er forsikret som barn får en videreført denne forsikringen livet ut om en ønsker det.

• Liker 5
Skrevet

Fordi jeg ikke får forsikret noen av mine to pga for lav fødselsvekt. Fått beskjed om at den ene kan søke igjen når han er 7 år, og den andre når hun er 4 år...... da får jeg nok også avslag. Tror grunnen er at lav fødselsvekt ofte gir senskader som man ikke oppdager på flere år..... 

Anonymkode: 3abd5...be7

• Liker 2
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke får forsikret noen av mine to pga for lav fødselsvekt. Fått beskjed om at den ene kan søke igjen når han er 7 år, og den andre når hun er 4 år...... da får jeg nok også avslag. Tror grunnen er at lav fødselsvekt ofte gir senskader som man ikke oppdager på flere år..... 

Hvor lav fødselsvekt må man ha for å ikke kunne bli forsikret?

Anonymkode: 31cc0...850

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lav fødselsvekt må man ha for å ikke kunne bli forsikret?

Anonymkode: 31cc0...850

Tror de har flere grenser, men de under 1500 gram må som oftest vente til 7 år. Og under 2000 gram til 4 år. Mulig de også skiller mellom prematur og dysmatur. 

Skrevet

Eg får ikkje fordi barnet mitt er prematurt. Kan søke på nytt når hen er 2 år...

Anonymkode: 385f3...54a

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg får ikkje fordi barnet mitt er prematurt. Kan søke på nytt når hen er 2 år...

Hvor mye veide barnet?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvor mye veide barnet?

2300g. Fått avslag frå 3 aktørar. Vurderer å søkja andre plassar, men det er ikkje så lenge til barnet er 2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...