AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Del Skrevet 18. september 2020 Datteren min har så sinnsykt mye Lego nå. Hvordan skal vi oppbevare alt? Det er alltid reservebrikker til de ulike eskene. Noen ganger tas det fra hverandre for å bygge annet. Så blandes det litt her og der. Da blir det vanskelig å finne riktig deler neste gang man skal bygge. Finnes det noen smarte løsninger? Anonymkode: 18729...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #2 Del Skrevet 18. september 2020 Mine tre har masse Lego som har samlet seg opp gjennom åra. Jeg kjøpte en diger postkasse med hjul på Biltema, og der har vi samlet alt! Anonymkode: ff84c...30d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 18. september 2020 #3 Del Skrevet 18. september 2020 Ferdigbygde ting på hyller på veggen, restelego og løslego i store plastbokser, og oppskrifter i en plastboks. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #4 Del Skrevet 18. september 2020 Plastkasse.. 🙈 Anonymkode: ff84c...30d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #5 Del Skrevet 18. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Datteren min har så sinnsykt mye Lego nå. Hvordan skal vi oppbevare alt? Det er alltid reservebrikker til de ulike eskene. Noen ganger tas det fra hverandre for å bygge annet. Så blandes det litt her og der. Da blir det vanskelig å finne riktig deler neste gang man skal bygge. Finnes det noen smarte løsninger? Anonymkode: 18729...bce jeg har kjøpt gjennomsiktige plastbokser på ikea. En legofarge i hver boks, og en til minifigurer, og en ekstra stor til hauger vi skal sortere "senere". Alle boksene kan stables - også den som er større, for de er samme serie, og den store er som to av de små. Anonymkode: e4425...62a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #6 Del Skrevet 18. september 2020 Dersom du har Instagram sjekk ut innlegget til hvitstil 11. mai - hun har sortert i bokser beregnet på mat fra Europris. Vi har foreløpig bare Duplo og har kjøpt Lego storage bokser. Har fargesortert klossene, fungerer greit enn så lenge når det er jeg som rydder opp... Anonymkode: 13647...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Del Skrevet 18. september 2020 Fargesortering høres utrolig smart ut! At jeg ikke har tenkt på det tidligere. Ser for meg at det fungerer godt uansett hvordan man vrir og vender på det. Tusen takk for tips! 😁 Anonymkode: 18729...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #8 Del Skrevet 18. september 2020 Har sånne bedrollere, 3 stk under sengen. Prøvde stor plastkasse men han klagde over at han aldri fant de bitene han lette etter 😅 i en bedroller ble det ikke like dypt ☺️ Anonymkode: 91927...6c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 18. september 2020 #9 Del Skrevet 18. september 2020 Har en del av de største smart store boksene med hjul, de funker veldig bra, og så har vi disse lego "sekkene" som man legger på gulvet og bretter ut, de funker og veldig bra. Vi har veeeeldig mye lego.. https://smartevarer.no/produkt/2-i-1-lekematte-og-oppbevaringspose/?gclid=Cj0KCQjwtZH7BRDzARIsAGjbK2bjPB-BmdoaiHaJALPk8s9Qp5LpguX9nMlqcnVvSH22B1N6GiBH5kkaAg_wEALw_wcB https://www.jernia.no/hjem-og-hage/praktisk-hjem/oppbevaring/oppbevaringsbokser-og-kurver/smartstore-oppbevaringsboks-70-70l/p/00240960?gclid=Cj0KCQjwtZH7BRDzARIsAGjbK2Y8tDEtcYsJK6A1NOoRNYMH9Bwpvcp_zE6SjOad1xzWtinxv8Jzy3EaAuweEALw_wcB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #10 Del Skrevet 18. september 2020 Jeg sorterer alle delene som hører sammen i plastposer med glidelås. Bruksanvisningen ligger oppi hver pose. Hvis man blander alt sammen er det mye vanskeligere å bygge. Posene lugger i en stor boks. Anonymkode: 442da...d84 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 18. september 2020 #11 Del Skrevet 18. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sorterer alle delene som hører sammen i plastposer med glidelås. Bruksanvisningen ligger oppi hver pose. Hvis man blander alt sammen er det mye vanskeligere å bygge. Posene lugger i en stor boks. Anonymkode: 442da...d84 Dette gjorde vi. Funka frem til han ble 4 og begynte å leke selvstendig og kreativt. Tok bare en halvtime der jeg ikke fulgte nøye med før systemet var ødelagt og alt var blandet og bygget om. 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #12 Del Skrevet 18. september 2020 På gulvet, litt her og der. Anonymkode: 8e413...526 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #13 Del Skrevet 18. september 2020 Vi bruker Ikea Trofast. Har sortert etter farge og spesialdeler, mest for å etterhvert kunne sette sammen de ulike settene igjen. Da fant vi ut at det var lettere å ha sortert etter farge først. Akkurat nå er vi en som er ferdig med Lego og en som så smått begynner å interessere seg, så vi tar en økt i ny og ne og finner deler så han får sett å bygge. Har 2 reoler og 18 bokser. Har også to bed rollers med klosser til "fribygging". Anonymkode: 5ec4b...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #14 Del Skrevet 18. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fargesortering høres utrolig smart ut! At jeg ikke har tenkt på det tidligere. Ser for meg at det fungerer godt uansett hvordan man vrir og vender på det. Tusen takk for tips! 😁 Anonymkode: 18729...bce det jeg liker med systemet er at det er mulig å bygge opp settene igjen, samtidig som det oppfordrer til fri bygging Anonymkode: e4425...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #15 Del Skrevet 18. september 2020 Anonymkode: d33e3...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #16 Del Skrevet 18. september 2020 Her sorterte jeg klossene i gjennomsiktige plastikkesker. En kjempejobb, jeg var så fornøyd, vel det var ikke jentungen. Det ødela den store Lego interessen som hadde kommet, ble visst ikke noe gøy å lete og finne klosser her hvertfall. Så nå bruker jeg tiden på annet enn legosortering, all Lego havnet i en gjennomsiktig bedroller under senga. Har forøvrig en hylle på veggen der hun setter ferdigbygde og påstartete prosjekter. Anonymkode: fe9cc...0bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #17 Del Skrevet 18. september 2020 Mener ikke å komme med en pekefinger eller noe, men er du helt sikker på at det er så viktig for datteren din å skulle bygge opp samme sett gang på gang? Husker bare selv fra barndommen at vi unngikk å bygge lego hos de som hadde foreldre som på død og liv skulle holde de ulike settene separert. Ble liksom ikke like morsomt, verken å leke eller oppryddingen etterpå. Jeg er vant til at byggesettet er noe man bygger maks et par ganger før man blir lei og heller bruker fantasien. Har man mye lego er det jo lett å finne tilsvarende deler eller alternative løsninger hvis man skal bygge opp et sett og ikke finner et par av bitene. Hvis barna vil ha det slik så er det jo for all del helt greit og ikke noe å stusse på, men høres ut som det er mange i denne tråden som lager systemer som griper inn i barnets frie lek. Anonymkode: 89d21...d60 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #18 Del Skrevet 19. september 2020 Har alt i et laken som er plassert i en boks, usortert. Når Legoen skal frem, bretter jeg ganske enkelt lakenet over gulvet, og plutselig er det ikke like uoversiktlig, og også enkelt å samle sammen og legge bort. I boksen har jeg også et par isbokser med dill, typisk skøyter, sverd, mikrofon, små dyr osv., som hører til noen av settene (som er miksa med alt annet). Bruksanvisning til de ulike settene ligger nederst i kassa. Når de får et sett, blir det bygd og så ligger det kanskje et par ganger urørt/lekt med før det litt etter litt rives ned og brukes til fribygging. Mi eldste er veldig fantasirik, så her bygges alskens greier av delene. Vet ikke om jeg noen gang gidder å sortere Lego... Måtte ha gjort det etter hvert bruk, og det frister fint lite. Anonymkode: a8094...117 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snedig Skrevet 19. september 2020 #19 Del Skrevet 19. september 2020 Jeg fikk jeg hvertfall en oppvekker i hva jeg IKKE skal bruke tid og energi på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå