AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Skrevet 18. september 2020 Hvorfor sparer dere ikke? Hvorfor er dere så egoistisk? Har et vennepar som verken har forsikring på ungene, eller sparer en krone. De påstår de ikke har råd, men snus og alkohol er selvfølgelig ikke et problem å kjøpe 🤷♀️ Anonymkode: 195e7...d2d 13
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #2 Skrevet 18. september 2020 Nice try. Anonymkode: d8f6e...aa0 40
Fru Uperfekt Skrevet 18. september 2020 #3 Skrevet 18. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sparer dere ikke? Hvorfor er dere så egoistisk? Har et vennepar som verken har forsikring på ungene, eller sparer en krone. De påstår de ikke har råd, men snus og alkohol er selvfølgelig ikke et problem å kjøpe 🤷♀️ Anonymkode: 195e7...d2d Du er flink men ikke flink nok. Men kanskje neste gang... Lille 🧙 29
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #4 Skrevet 18. september 2020 Hvorfor tar dere ikke TS seriøst ?? Alle kan spare litt Jeg irriterer meg grønn over venner som ikke kan spare til ungene sine, men røyk, snus og Take away er høyt prioritert 😕 Jeg er alenemamma og prioriterer alltid ungene økonomisk, det er en selvfølge. Anonymkode: ae486...88d 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 18. september 2020 Synd at ungene dine er så dumme at de må ha masse pengehjelp for å greie seg i livet. Mine er så smarte de at de greier tjene pengene sine selv. Anonymkode: bc07a...56f 50
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #6 Skrevet 18. september 2020 Fordi jeg betaler ned eget hus lån slik at jeg kan ta opp lån sammen med sønn når han skal kjøpe. Evt kauksjonere. Anonymkode: 41d1e...0e2 32
tussi84 Skrevet 18. september 2020 #7 Skrevet 18. september 2020 For alle foreldre som ikke sparer til barna har et ufornuftig forbruk mener du? Det finnes mange eksempler hvor foreldrene aldri unner seg noe unødvendig, og som fortsatt ikke har råd til å spare til barna pga økomonien. Barnetrygden blir også brukt for å få økonomien til å gå rundt, feks ved at barnet trenger nye klær,.eller skal på noe, eller til at ungen kan få litt lommepenger.. 25
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #8 Skrevet 18. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor sparer dere ikke? Hvorfor er dere så egoistisk? Har et vennepar som verken har forsikring på ungene, eller sparer en krone. De påstår de ikke har råd, men snus og alkohol er selvfølgelig ikke et problem å kjøpe 🤷♀️ Anonymkode: 195e7...d2d Hvorfor skal man spare til barna? Anonymkode: 2d4f8...854 32
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #9 Skrevet 18. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synd at ungene dine er så dumme at de må ha masse pengehjelp for å greie seg i livet. Mine er så smarte de at de greier tjene pengene sine selv. Anonymkode: bc07a...56f 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏Wow ! Hvordan klarer de det helt fra de er nyfødt, gjennom småbarnstiden og gjennom grunnskolen ? Ufattelig bra at dine fikser dette selv, tenk de ordner egenkapitalen til bolig selv .... 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏 Anonymkode: ae486...88d 9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #10 Skrevet 18. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor tar dere ikke TS seriøst ?? Alle kan spare litt Jeg irriterer meg grønn over venner som ikke kan spare til ungene sine, men røyk, snus og Take away er høyt prioritert 😕 Jeg er alenemamma og prioriterer alltid ungene økonomisk, det er en selvfølge. Anonymkode: ae486...88d Det er en selvfølge å ivareta ungene økonomiak under oppveksten, men det er ingen selvfølge å ha en sparekonto til barna som de får når de blir voksne. Anonymkode: 2d4f8...854 45
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #11 Skrevet 18. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal man spare til barna? Anonymkode: 2d4f8...854 Å herregud, jeg håper du får litt økonomisk innsikt før du får barn.... 🙈 Anonymkode: ae486...88d 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #12 Skrevet 18. september 2020 Vi sparer litt men synes egentlig at det er uting. Barn bør klare seg selv når de blir voksne. Hvis det ikke er mulig når man står på så er det noe galt i systemet man lever i. Det må være mulig å ta vare på seg selv. Anonymkode: 5b687...738 21
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #13 Skrevet 18. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nice try. Anonymkode: d8f6e...aa0 10 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Du er flink men ikke flink nok. Men kanskje neste gang... Lille 🧙 Herregud, jeg er helt seriøs. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg betaler ned eget hus lån slik at jeg kan ta opp lån sammen med sønn når han skal kjøpe. Evt kauksjonere. Anonymkode: 41d1e...0e2 Men du har vel forsikring på ungen din? Anonymkode: 195e7...d2d
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #14 Skrevet 18. september 2020 4 minutter siden, tussi84 skrev: For alle foreldre som ikke sparer til barna har et ufornuftig forbruk mener du? Det finnes mange eksempler hvor foreldrene aldri unner seg noe unødvendig, og som fortsatt ikke har råd til å spare til barna pga økomonien. Barnetrygden blir også brukt for å få økonomien til å gå rundt, feks ved at barnet trenger nye klær,.eller skal på noe, eller til at ungen kan få litt lommepenger.. Da burde man ikke ha barn. Anonymkode: 195e7...d2d 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #15 Skrevet 18. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er en selvfølge å ivareta ungene økonomiak under oppveksten, men det er ingen selvfølge å ha en sparekonto til barna som de får når de blir voksne. Anonymkode: 2d4f8...854 Jo, DET er det faktisk ! Den trenger ikke være smekkfull ,men alle klarer litt. Stump røyken, og sett halvparten av de pengene inn på barnas konto. Anonymkode: ae486...88d 9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #16 Skrevet 18. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi sparer litt men synes egentlig at det er uting. Barn bør klare seg selv når de blir voksne. Hvis det ikke er mulig når man står på så er det noe galt i systemet man lever i. Det må være mulig å ta vare på seg selv. Anonymkode: 5b687...738 At det burde vært lettere å komme seg inn i boligmarkedet er nok alle enige om. Enn så lenge må vi foreldre ta litt ansvar, og spare det vi kan. Anonymkode: ae486...88d 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #17 Skrevet 18. september 2020 8 minutter siden, tussi84 skrev: For alle foreldre som ikke sparer til barna har et ufornuftig forbruk mener du? Det finnes mange eksempler hvor foreldrene aldri unner seg noe unødvendig, og som fortsatt ikke har råd til å spare til barna pga økomonien. Barnetrygden blir også brukt for å få økonomien til å gå rundt, feks ved at barnet trenger nye klær,.eller skal på noe, eller til at ungen kan få litt lommepenger.. Disse du vet om, de hverken røyker eller drikker, og de har et sundt matbudsjett ? Anonymkode: ae486...88d 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #18 Skrevet 18. september 2020 Jeg sparer til barnet, og har forsikring også. Jeg burde nok heller prioritert huslån og egensparing. Men jeg syntes det er lettere å spare til barnet mitt enn til meg selv, terskelen er lavere for å ta det ut igjen på egen sparekonto Anonymkode: 2264c...49a 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #19 Skrevet 18. september 2020 Vi prøver! Jeg vil at hun skal få noe den dagen hun gifter seg, eller flytter ut eller whatever. Vi har ikke god råd akkurat nå, men legger av 500, 1000 hvis vi kan. Anonymkode: 40213...f34 2
tussi84 Skrevet 18. september 2020 #20 Skrevet 18. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da burde man ikke ha barn. Anonymkode: 195e7...d2d Jeg er litt uenig her. Så lenge barna får det dem trenger under oppveksten og masse kjærlighet er det aller viktigst. Det vil si at de har gode og varme klær, kan delta på noen fritidsaktiviteter, spiser seg mette hver dag og får gaver til bursdag og jul. Gaver trenger ikke å koste skjorta. Samt foreldene skal kunne ha mulighet til å kunne kjøpe bursdag gaver til barn som barnet blir invitert i bursdagen til. 21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå