Gå til innhold

Hva er en god toastmaster etter din erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være toastmaster i et bryllup og har lite erfaring med dette. Har noen noen gode historier å dele? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ligner veldig mye på en toaster, i grunnen. Du velger tiden, og så er det ferdig.

(Unnskyld, denne er feilplassert.)

Endret av T-Rex
Skrevet

Jeg har opplevd både gode og mindre gode toastmastere, og jeg har vært toastmaster selv. Har ikke noen knakende gode historier, men noen punkter jeg mener er viktig.

- Gode toastmastere er seg selv. Det er ikke nødvendig med en masse vitser om det ikke faller naturlig for deg, og det er faktisk verre enn noe med toastmastere som bare prøver alt for hardt å være morsomme/komme med en viss type vitser fordi de føler de må.

- Avtal taletid med brudeparet og prent dette inn hos ALLE talerne. Jeg mener riktige rammer er 2-5 minutter per tale, men dette må man bli enig med brudeparet om på forhånd. Så må makslengden forklares i klartekst til alle talere - med beskjed om å øve på forhånd, holde seg til tiden og beskjed om at det er en kjøreplan. Uten slike rammer, så kommer mest sannsynlig noen til å kjøre på i en halvtime og det er en masse folk som tenker de skal tale i 5 minutter og så holder de på i et kvarter.

Skrevet
På 18.9.2020 den 15.38, sssssh! skrev:

Jeg skal være toastmaster i et bryllup og har lite erfaring med dette. Har noen noen gode historier å dele? 

Vår toastmaster jobbet tett med hovmesteren ved hotellet vi hadde bryllupsmiddagen på for å planlegge når taler skulle være slik at taler ikke kom midt i maten. Hun sørget også for at alle som ville holde tale var inneforstått med tidsbegrensningene, da ingen ønsker å høre lange taler. Under middagen var egentlig jobben hennes bare å ringe i en bjelle for å få alles oppmerksomhet og introdusere den som skulle holde tale.

Hun er utdannet skuespiller, så hun hadde kontroll på hvordan man snakker foran mange mennesker og kan være morsom uten at det var kleint på noen som helst måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...